Nem az F1-es Red Bull-főnök szövegével fogják eladni a villany-F1-et

2019.01.23. 09:34

Nem örülhettek a Forma-E-nél, amikor a minap Helmut Markót, a Forma-1-es Red Bull Racing tanácsadóját, egyben egyik vezetőjét megkérdezték az autosportosok, miért nem szállnak be a sorozatba egy csapattal.

Az F1-ből már a Mercedes is jelezte érkezését, a Renault pedig már ott van a jelenlegi F1-gyártók közül. Marko elmondta, a Red Bull viszont nem lesz ott.

Soha.

Mi puritánok vagyunk, ha versenyzésről van szó. A Forma-E csak egy marketingfogás az autóipartól, hogy elterelje a figyelmet a dízelbotrányról. A dízel továbbra is a leggazdaságosabb motor marad. A Forma-E-kocsik egy Forma-3-as autónak felelnek meg 400 kilós akkumulátorral felszerelve. Nem arról szól, ki a leggyorsabb pilóta, hanem hogy ki spórol legjobban az energiával. Rém lassúak. Csak a szűk, kanyargós pályákon tűnnek vonzónak, a város közepén. Kérdezzék meg a barátnőjüket, hogy Spába akar menni, vagy New Yorkba. Ez a Forma-E alapkoncepciója, közel menni az emberekhez

Valószínűleg nem ezzel fog kampányolni a Forma-E, de technikai szempontból Marko szavaival nehéz vitatkozni.

Az autóversenyzőből lett csapatmenedzser nem is jósol nagy jövőt a sorozatnak.

Az elején 8 millió (euró) volt a költség (egy szezonra), most már bőven 20 fölött járnak. Ha bejönnek a nagyok, mint a Porsche meg a Mercedes, tovább fog emelkedni. Elérik majd a 40-50 milliót, de csak egy nyerhet, és lesz gyártó, aki ötödik-hatodikként végez. Azt hiszem, az eufória hamar véget ér majd.

Az FE-ben villanymotorokkal hajtott, Forma-1-szerű autók indulnak, kizárólag rövid városi pályákon, többnyire az F1-ből kiöregedett vagy oda be sem került pilótákkal.  A kocsik jellegzetessége, hogy űrhajóra emlékeztetnek, és teljesen halkak az elektromos hajtás miatt.