
Két futam után a sorrend:
Íme a futam végeredménye:
Kiestek: Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz, Romain Grosjean.
Hamilton, Bottas, Leclerc lesz a sorrend a dobogón.
Egy McLaren is kiesett, méghozzá a jegyzőkönyv szerint még a két Renault előtt. Négy kiesőnk van, Grosjean, Sainz, Ricciardo és Hülkenberg.
Ha így mennek végig a a leintésig, akkor Verstappen nem fog tudni előzni akkor sem, ha körönként 20 másodpercet tudna hozni a Ferrarin.
Egymástól néhány méterre állt félre a két Renault, nem totális dráma. Albon és Pérez érnek fel így a top 10-be.
Verstapen 6,3 másodpercre jön Leclerc mögött, és még van három köre a Red Bullnak az előzésre. Ebből nem lesz Ferrari-dobogó, ami Leclerc első dobogója lehetne a Forma-1-ben.
Rángat az autó visszaváltáskor, de ez azért nem akkora gond, ami veszélybe sodorná a futamgyőzelmét. Bottas közben 4, Verstappen pedig 10 másodpercen belül Leclerc mögött.
A célegyenes végén Magnussen vett vissza egy kört Leclerctől, a Haas olyan simán hagyta ott a Ferrarit, mintha egy F2-es autót előzött volna, persze a monacói a kinetikusenergia-visszanyerés miatt is előbb kezdett lassítani, nem Magnussen, hanem Bottas az, akivel csatáznia kell.
Amíg Leclerc drámájával foglalkoztunk, addig Räikkönen is megelőzte Ricciardót, Norris pedig megtorpant, és Hülkenberg most viszonylagos nyugalomba került a hatodik helyen. Räikkönen viszont már csak századokra a McLaren mögött, érik az előzés ott is.
Ez soknak tűnik, de ha Bottas elkezdi nyomni neki, lehet, hogy a második hely is veszélyben lesz Leclercnek. Az előző körön 5 másodpercet hozott rajta például. Bottas mögött pedig 5-6 másodperccel jön csak Verstappen, lehet, hogy nem is a finnt, hanem a hollandot kell figyelni Leclerc kapcsán?
Nem volt kihívás megelőzni a bicegő Ferrarit, nem is sietett a dologgal, nehogy kockázatos manőverbe vágjon, és simán körbeautózta a monacóit.
A hőenergiát nem tudja visszanyerni a motorból a Ferrari, emiatt vesztett komoly tempót. Hamilton centikre jön már csak mögötte.
Két kör alatt megfeleződött a monacói előnye, kétségbeesetten kérdezi a csapatot, hogy mi történik, de nincs válasz. Már csak 3,5 másodperc az előny, rohamosan fogy.
Hamilton rohamosan közeledik hozzá, a monacói azt mondja a rádióban, hogy valami furcsa a motorral. Veszélyben a Ferrari futamgyőzelem a futam legvégéhez közeledve?
Az ausztrálnak innentől Räikkönennel szemben kell védekeznie, Norris pedig mehet Hülkenberg és a hatodik hely után. Hihetetlen, mit hoz ki a McLarenből a fiatal tehetség.
Leclerc, Hamilton, Bottas, Verstappen, Vettel, Hülkenberg, Ricciardo, Norris, Räikkönen és Albon a top 10, de Albon nyakán ott jön Gasly a Red Bull-lal. Norris is ott van Ricciardo nyakán, ő akár mindkét Renault-ra veszélyes lehet.
Vettel pedig közben már a két Renault között a hatodik helyen. Ha Hülkenberget is megelőzi, Verstappen jöhetne, csakhogy a holland 26 másodpercre lesz onnan, ami túl távoli lehet, hogy utolérje a leintésig.
Lando Norris mögött, a McLaren nem sokáig lesz majd ellenfél a Ferrarinak, aztán a két Renault is elég közel lesz majd Vettelnek, aki hamar felérhet az 5. helyre így.
Ők ugye csapattársak, úgyhogy kicsit aggódhatnak emiatt a Renault-nál. Hülkenberg frissebb gumikon, úgyhogy papíron nem lehet ellenfél neki az egykiállásos taktikán levő ausztrál.
Esély Bottasnak, hogy visszaelőzze a Ferrarit, ami nagyon sok időt vesztett a megforgással. Vettel túl korán gyorsított ki, annyi a gumijának, mennie kell a harmadik kerékcserére is. Letört az első szárnya is, katasztrófa a Ferrari-pilótának.
Azt nem láttuk, hogy sérült meg az első szárny, de már magától szakadt le.
Gyors egymásutánban előzik meg a második kerékcsere előtt álló Bottast, aki nem is küzdött velük, mert pont ment ki a kerékcserére, ahogy Hamilton mellé ért.
Sőt, Hamilton kétszer meg is támadta a németet, de nem volt elég helye az előzésre. A három versenyző 1,5 másodpercen belül.
A német is közepeseket kapott a Ferrarira, még időben, mert fél másodperccel Hamilton elé ért vissza. Jöhet a nagy csata közöttük?
Leclerc követte a példáját a következő körben, kerékcserével együtt is az élre, jelenleg Bottas elé ért vissza. Természetesen ő is közepeseken folytatta.
Közepesekre vált, és a negyedik helyre, Bottas mögé ér vissza a boxból. Räikkönen és Albon is letudta a második kerékcseréjét, ahogy Lando Norris is, ő és Räikkönen lágy gumival próbálnak elmenni a végéig abban bízva, hogy így gyorsabbak lesznek a többieknél.
A holland közepeset kapott a Red Bullra, ahogy Hülkenberg is a Renault-ra. Előbbi a hetedik, utóbbi a tizenegyedik helyre ért vissza a boxutcából. Ez nyithatja a második kerékcserét sorát.
Verstappen nem sokáig maradt egyébként a hetedik helyen, villámgyorsan megelőzte Räikkönent.
A pole-ból induló 21 éves monacói átlagosan 8,5 másodperccel vezet a csapattárs Sebastian Vettel előtt. Vettelnek sincs mitől aggódnia jelenleg, Hamilton ugyanis nagyjából 4 másodpercre jön mögötte. A legszorosabb csata a 12-13. hely között van, ahol Giovinazzi üldözi Magnussent. Legalábbis ami a helyezésért megy, merthogy Lance Stroll nagy küzdelemben, de visszavette a lekörözését Max Verstappentől.
A harmadik Hamilton, a hatodik Hülkenberg és a kilencedik Gasly, meglátjuk, mennyiben tér el a stratégiájuk a többiekétől, vagyis hogy ki lesz egy és ki két kerékcserén.
Norris már a hetedik a McLarennel. Természetesen a célegyenes végén jött az előzés, ez a legalkalmasabb pont erre a pályán.