Leclerc előbb magyarázatot akar, aztán beszél

2019.04.14. 14:49

Charles Leclerc hiába előzte meg Kínai Nagydíj rajtjánál ferraris csapattársát, Sebastian Vettelt, amivel feljött a harmadik helyre, végül csak az ötödik helyen zárta a futamot – azok után, hogy Bahreinben technikai hiba miatt bukta pályafutása első futamgyőzelmét, Kínában csapatutasítás áldozata lett, és két helyet vesztett a leintésig a rajt után megszerzett pozíciójához képest.

Érthető okból a monacói pilóta nem volt feldobott a futam után, de hiába próbáltak kiszedni belőle valamit az újságírók, hogy mit gondol arról, hogy a Ferrari elé helyezte Vettelt, Leclerc óvatosan nem nagyon mondott semmit. A Sky Sports kamerái előtt csak azt mondta, hogy ugyan jó volt a rajtja, de utána kissé visszaesett, majd a csapat kérésére el kellett engednie Vettelt, hátha ő közelebb tud kerülni az élen haladó Mercedesekhez.

Ez nem történt meg, Leclerc mégsem kapta vissza helyét, sőt, előbb a Red Bull jól ütemezett kerékcseréjével Max Verstappen beszúrt közé és Vettel közé a negyedik helyre, majd a Ferrari jó sokáig pályán hagyta Leclerc-t abban a reményben, hogy sikerül feltartania a Merciket azok második kerékcseréje után.

Ez sem jött be, Hamilton másodikra egyből Leclerc elé ért vissza, Bottas pedig villámgyorsan megelőzte a monacóit, a Ferrari stratégiája tehát nem vált be, Leclerc viszont kénytelen volt beérni az ötödik hellyel, nem harcolhatott Verstappennel a negyedikért.

„Előbb látni kell az összképet, hogy én is átlássam, mi volt a terv, ehhez beszélnem kell a mérnökökkel, hogy megértsem a döntést, amire minden bizonnyal van megfelelő magyarázat. Nem volt jó versenyem, a futamon nem tudtam kihozni magamból azt, amit szerettem volna, egyedül az időmérő volt rendben a hétvégén” – értékelt. A csapatutasításos kérdést annyival zárta, hogy csak a mérnökökkel beszélve, az adatokat átnézve akar nyilatkozni az ügyről, nehogy valami elhamarkodott hülyeséget mondjon.

Annyit tett még hozzá, hogy saját szempontjából nem érti a lépést, de a csapat szempontjából logikusnak tűnhet, hogy az addigra hátrébb levő pilótájával megpróbálják feltartani a Mercedeseket.

A szintén a Skynak nyilatkozó Ferrari-csapatfőnök Mattia Binotto próbált kicsit rávilágítani az eset hátterére, elmondva, hogy nem az volt a cél, hogy Vettelt előnyhöz juttassák, hanem az, hogy megnézzék, a német tud-e kezdeni valamit a Mercedesek tempójával.

A 2019-es szezon előtt kinevezett Binotto meglátása szerint nem ezen múlt, hogy Verstappen a két Ferrari között végzett, az egyiket ugyanis biztosan megelőzte volna a korai kiállásos taktikájával, így alakult. Végül azzal zárta, hogy

Leclerc-nek joga van csalódottnak lenni, a csapatnak pedig ezt el kell fogadnia.