Jövő hétvégén folytatás Ausztriában.
Ez a verseny befutója:
Kiesett: Romain Grosjean
1:32,740-et futott, 24 ezreddel volt gyorsabb, mint Hamilton az utolsó körében, ennyin múlt a pluszpont a versenyen.
De nem volt még egy kör, maradt Bottasé a második hely, Leclerc a harmadik. Hátrébb volt egy hiba Lando Norristól, aki csak a 10. lett, Ricciardo, Räikkönen és Hülkenberg is megelőzték a fiatal pilótát. Ricciardót viszont vizsgálják a pálya elhagyása miatt.
Az utolsó körben akarja elvinni a leggyorsabb körért járó pluszpontot. Az előnye majdnem egy perc volt Carlos Sainz McLarenje előtt, úgyhogy nem vesztettek semmit ezzel a kockáztatással. Lágy gumit kapott, nyilván a pluszpont a cél.
Egy elgurult bója okoz gondot, a pálya szélét jelző sárga műanyag került az aszfalt közepére, amíg ezt eltakarították, addig tartott a VCS.
Leclerc-re visszatérve, már csak 2,5 másodperc a hátránya Bottas mögött, talán pont lőtávolba kerülhet a végére a második helyért támadva.
És a két McLaren sincs messze, de lehet, hogy a végéig már nem kapja el Sainzot és Norrist.
Messze volt a pontszerzés a hazai pályán versenyző pilótának, aki így a futamot sem fejezi be.
A 14-15. helyen, Albon elöl, Kvjat támadó pozícióban. Albon visszaverte az első támadást, de az orosz nem adja fel a küzdelmet.
Igen valószínű, hogy a szofisztikált kód, vagyis a plan F a leggyorsabb körre (fastest lap) való ráhajtást jelentheti.
1:33,720 a brit legjobbja, egy pillanatra megrázta magát a pluszpontért. Aztán Bottas köp bele Hamilton levesébe, 1:33,586-tal előzi meg a csapattársat.
Ezzel most már senki nem kavar be a pontszerző top 10-be: Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, Vettel, Sainz, Norris, Ricciardo, Räikkönen és Hülkenberg az első tíz sorrendje.
Leclerc-é közben a leggyorsabb kör 1:33,828-cal, amiért plusz egy pontot kapna, ha csak nem lesz valaki gyorsabb nála.
Persze Stroll kerékcseréje után automatikusan is pontszerző lesz Hülkenberg, aki már 1,5 másodpercen belül jön Räikkönen mögött.
A kanadai jelenleg a hatodik, de a boxkiállás után a 14-15. helyre érkezhet vissza reálisan majd a Racing Pointtal. Ha új gumikat kap, egyből mondjuk a top 10 sorrendjét a már valós pontszerzőkkel.
Elmaradnak így a dobogós helyért menő csaták. Sőt, szinte a bármilyen csaták is, a top 10-ben 2 másodperc körül a legkisebb különbség, és az is a két McLaren között, akik nyilván nem fogják egymást támadni. Pontszerző helyre előzött közben Ricciardo, aki Kvjatot nyomta le a 10. helyért. Az orosz egyből utána ki is ment friss gumikért.
Nincs bekötve a kulacs az autójában, hiába nyomja a gombot, nem jut folyadékhoz. Nem lehet kellemes.
Az első ötös (Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, Vettel) után jön három pilóta, akik egy jó ideig nem várhatók még kerékcserére, Räikkönen, Hülkenberg és Stroll jó eséllyel nem lesznek pontszerző helyen a végén. Kvjat és Grosjean van még a top 10 közelében kerékcsere nélkül, ők is jelentősen hátraesnek majd, ha meglátogatják a boxutcát.
4,5-5 másodperc a különbség köztük, mindketten kemény gumin, egyikük sem tervez már kiállást a futamon. Meglátjuk, hogy ki bírja jobban a végéig.
Már csak az ideiglenesen az élre ugró Vettelre várunk a top 5-ből. Vettel egyébként az előbb még azt mondta a rádióban, hogy maradéktalanul elégedett a gumik állapotával, úgyhogy marad kint a pályán, és egyelőre ezt tartja is. Végül a 25. körben jelezte, hogy az egyik gumi kezd elkopni, úgyhogy ki is hívták cserére.
Ahogy mindenki más, úgy az első ötös tagjai is keményre váltottak a kerékcserénél.
A holland az ötödik helyre, a még kerékcsere előtt álló Räikkönen elé jön vissza, méghozzá kemény gumikon, amikkel már a leintésig menne. Aki eddig volt már kerékcserén, mind kemény gumit kaptak, ebben nincs is semmi meglepetés.
4 másodpercre közelítette meg a negyedik Verstappent, de mielőtt csatába lendülhetnének, szinte biztosan jön még majd a kerékcsere nekik. Ricciardo után Gasly is kint volt kerékcserén, ami után az ausztrál már előzni tudott.
A rajtnál még az ausztrálé volt a 8. pozíció, az indulás után cseréltek helyet, ezen módosítana Ricciardo a Renault-val. Egy ideje már 1 másodperc alatt a különbség köztük, de a DRS-sel együtt sem tudja előzni a Reanult a Red Bull-Hondát, úgyhogy Ricciardo inkább kiment kerékcserére.
A csapat konstatálta a hírt, nagyon megoldást úgysem tudnak kínálni neki a futam közben, Hamiltonnak ki kell bírnia valahogy. Nem úgy tűnik, hogy az ülés zavarná a vezetésben, előnye 3 másodperc Bottas előtt.
Így fest amúgy a sorrend: Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, Vettel, Sainz, Norris, Gasly, Ricciardo, Räikkönen.
A rajt után ment le a pályáról, és tért vissza úgy, hogy közben két helyet előzött, ezért kapott büntetést. A Racing Point pilótája, akit csapatfőnöke azzal védett meg, hogy nem volt hova mennie, hogy elkerülje a balesetet, jelenleg a 12. helyen halad. Mivel még nem volt kerékcserén, a büntetést majd a boxban tölti le.
Nem mondhatjuk, hogy nagyon spórolgatna az élen, keményen nyomja a Mercedesnek. Bottas 2,7 másodpercre mögötte, a harmadik Leclerc 4 másodpercre követi a finnt. Vettel ha lassan is, de közelít Verstappenre, 7,5 másodperc alá küzdötte már a hátrányát.
A világbajnok kicsit ingerülten reagál, de egyelőre a tempója alapján úgy tűnik, nincs komoly gond.
Sebastian Vettel megelőzte a másik McLarent is, vagyis már Max Verstappen mögé érve az ötödik helyen. Kettejük között 8 másodperc a különbség, de elég gyorsan fogy ez a távolság.
Közben Vettel már megelőzte Lando Norrist, 4,5 kör kellett, hogy a Ferrari erőre kapjon, a német már a hatodik, az újabb célpontja egy másik McLaren, Carlos Sainz lesz innen.
A rajtnál egyébként Daniel Ricciardo balról, Pierre Gasly pedig jobbról előzte meg Vettelt, de mindketten elrontották a kanyart emiatt, úgyhogy megtartotta hetetdik helyét Vettel.
Már több mint 11 másodperc a hátránya az élen haladó Lewis Hamiltonhoz képet, aki szép lassan kezd elhúzni Valtteri Bottastól is. Közben már Max Verstappen is leszakította a mögötte haladó McLarent, az első öt kezd eléggé szétesni.
Valami tényleg nincs rendben az 5-ös számú Ferrarival, Vettel még csak közeledni sem tudott a hétvégén egyelőre bombameglepetést okozó McLarenhez. Sőt, előttük Carlos Sainz az első körben még támadni is tudta Max Verstappent, aki aztán a második kört már a leggyorsabb körrel zárta.