Kiderült, miért csúsztak ki a sztárok az utolsó kanyarban
További Forma-1 cikkek
- Nem alakul jól a búcsú, Hamiltonnak a mezőny végéről kell indulnia utolsó mercedeses futamán
- Alig kezdődött el az utolsó versenyhétvége, jelentős hátrányba került a Ferrari
- Negyedik világbajnoki címe után újabb örömhírt osztott meg rajongóival Max Verstappen
- Riválisa szerint Max Verstappen évek óta terrorizálja a többi F1-es pilótát
- Hamarosan kikerül az F1-es naptárból Max Verstappen hazai versenyhétvégéje
Charles Leclerc, Nico Hülkenberg, Lewis Hamilton - mindhárman a hockenheimi pálya utolsó kanyarjánál sodródtak le a pályáról a Forma-1 vasárnapi Német Nagydíján, sőt előbbi kettő futama ott véget is ért.
A ferraris Leclerc és Hülkenberg Renault-ja nem tudott továbbmenni, a világbajnoknak mázlija volt, a Mercedes kiásta magát a kavicsból, és eljutott - bár szabálytalanul - a boxig, ahol rendbehozták. (Kizárásoknak köszönhetően végül 9. lett az angol.)
Hamilton vezetett, Leclerc második volt a kicsúszás pillanatában, ráadásul egymáshoz képest néhány körön belül mentek ki ugyanott, a Mercedes a Ferrari után. (Szerencse, hogy nem ütközött neki, a videón 2:15-től látható a három bukás.)
Leclerc különösen csalódott volt, épp egyenesbe fordult a hétvégéje, amikor hibázott.
"Gyorsak voltunk, de az időmérő nem jött össze. A futamon a csapat zseniálisan dolgozott, a stratégiánkkal a győzelemért mehettem, aztán mindent lehúztam a vécén"
- összegezte a történteket a monacói pilóta.
Szombaton a Ferrari technikai gondjai miatt csak a 10. helyről startolhatott, innen jött fel tiszta másodiknak, ő volt a leggyorsabb a pályán, amikor elszúrta.
"Sajnálom a drukkereket és a csapatot is, persze ezzel sokra nem mennek. Minden jól haladt, aztán egy hiba, és ment minden a szemétbe" - idézte az Autosport a kesergő versenyzőt.
Idén nem először fordul elő vele, hogy kritikus helyzetben hibázik, az Azerbajdzsáni GP időmérőjén jó esélye lett volna a pole pozícióra, de ott is falnak csapta a kocsit. Hangsúlyozta, nem kifogás, de talált némi magyarázatot a hibájára.
Számomra elfogadhatatlan az effajta aszfalt a kerékvető után. Az ott egy dragsterpálya. Esőben képtelenség vezetni rajta, egyszerűen veszélyes. Azt hiszem, úgy 70-nel mentem rá erre az aszfaltra, és teljesen elveszítettem a kontrollt az autó felett, aminek nem szabadna megtörténnie egy Forma-1-es pályán. Mondom, vállalom a teljes felelősséget, ez nem kifogás a hibámért, de ilyen típusu aszfalt nem kerülhetne F1-pálya közelébe.
Valóban, Hockenheimben rendeznek gyorsulási, úgynevezett dragsterversenyeket, amikor két bivalyerős autó egymás mellett gyorsul egyenesen. Az utolsó kanyar mellé esik a pont, ahonnan indulnak, így hiába tűnik aszfaltozott bukótérnek, csak ránézésre az, mert közel sem olyan jó minőségű ott az aszfalt, mint más, rendes bukótereken. Lehetett látni, sokkal jobban megállt a víz azon a felületen, szinte egy nagy tócsa volt az egész, ahol a slick gumi - Hamilton és Leclerc is ezzel csúszott ki - végképp használhatatlan.
Hülkenberg hibája kissé más - egészen amatőr - volt, ő megfogta időben a kocsit, de ahelyett, hogy óvatosan visszagurult volna a pályára, túl hamar gyorsítani kezdett a dragsteraszfalton, újra megcsúszott, és azt már nem tudta megfogni, a gumifalban kötött ki.