Borzasztó nyomás alatt nyert Leclerc Monzában

2019-09-08T150753Z 59585176 RC17B26FA600 RTRMADP 3 MOTOR-F1-ITAL
2019.09.08. 17:18
Végig késhegyre menő küzdelem zajlott az első helyért a Forma-1-es Olasz Nagydíjon, de a 21 éves Ferrari-pilótát csak megszorongatni tudták a Mercedesek. Történelmi Ferrari-siker hazai pályán, a legutóbbi után szűk 10 évvel.

Nagyon jól rajtolt Lewis Hamilton, feljött a pole pozícióból induló Ferrari mellé, de Charles Leclerc a hihetetlenül erős motorjával behúzta az első kanyart, megtartotta a vezetést. Hamilton és Bottas besorolt mögé, Hülkenberg megelőzte Vettelt, de a második kör elején a német simán visszavette a pozíciót, a negyedik helyet.

Ricciardo gyorsan megelőzte renault-s csapattársát, Hülkenberget, az 5-6. helyen haladtak.

A 7. körben mozdult meg először a verseny, Vettel az Ascari-kanyarban megpördült, és irtó veszélyesen jött vissza a pályára, Lance Stroll autója elé. Összeértek, a Ferrari első szárnya leszakadt, a Racing Point kocsi megpördült, majd szintén veszélyesen ment vissza a pályára, Pierre Gasly elé. A Toro Rosso is lefutott a kavicsba, de mindannyian tudták folytatni.

Vettel a szárnycsere után visszaesett a mezőny végére, majd 10 másodperces büntetésre kellett a boxba állnia. Stroll áthaladásos büntetést kapott. Büntették továbbá Kimi Räikkönent is, aki a depóból startolt, viszont nem a megfelelő gumin, így ő is a depóba kényszerült 10 másodpercre.

Hamilton kezdte a kerékcseréket, a 20. körben ment ki, Leclerc azonnal reagált rá, a 21. körben, és vissza is állt az angol elé, a 4. helyre.

Bottas, Ricciardo, Hülkenberg ment előttük, a két Renault-t elég gyorsan lenyomta Leclerc és Hamilton is, utóbbi pedig bepróbálkozott a Ferrari ellen is:

a második sikánba fej-fej mellett mentek be, a Mercedes volt kívül, Leclerc picit ráhúzta a kormányt, a világbajnok pályán kívülre kényszerült, levágta a sikánt. 

Leclerc megkapta az utolsó figyelmeztetést jelentő fekete-fehér zászlót, még egy hiba, vagy necces manőverrel kizárást kockáztatott volna.

A 26. körben Leclerc és Hamilton elindult a 16 másodperccel vezető finn után, aki még nem járt kerékcserén.

Két körrel később Bottas is kiment egyetlen kerékcseréjére, így már az élen csatázhatott az ötszörös világbajnok és az egyszeres futamgyőztes ferraris - egy hete nyert először, minden áron duplázásra készült a hazai közönség előtt.

A 29. körben kiesett a mclarenes Carlos Sainz Jr., a jobb első kereket rosszul rögzítették a boxban, a spanyol a célegyenes végén leparkolt, és virtuális biztonsági kocsit vetettek be, mindenkinek lassítania kellett. De csak fél körre, aztán folytatódhatott az éles csata a győzelemért. Két kör múlva újra egy virtuális megszakítás zavarta őket, ekkor Danyiil Kvjat állt ki, elfüstölt a Honda motor, szintén a célegyenes végén. Gyorsan kitolták azt az autót is, Leclerc és Hamilton újra rákapcsolhatott.

Meg is tették, és a Mercedes folyamatosan 1 másodpercen belül volt a Ferrarihoz képest, de hihetetlen motorerő élen tartotta Leclerc-t, Hamilton nem tudott előzéssel próbálkozni.

Bottas közben elkezdett visszajönni a két éllovasra, folyamatosan dolgozta le 8 másodperces hátrányát.

A 36. körben megtorpant Leclerc, levágta az első sikánt, de megtartotta az első helyet. A felügyelők feljegyezték a pályaelhagyását, de nem büntették.

A 42. körben kezdett kijönni a Ferrari gumielőnye, Leclerc a kemény gumin biztosan haladt, Hamilton közepes gumija viszont elfogyott, nem tudta bevenni az első lassítót, így Bottas a pályán elment mellette.

Egyértelművé vált, hogy a frissebb gumin Bottas lesz az, aki támadhatja a győzelemért a Ferrarit a hajrában. Leclerc viszont nagyon szépen tartotta a 1,5 másodperces előnyét, de négy körrel a vége előtt az ő gumijai is elkoptak, Bottas gyorsan lőtávon belülre került.

Három köre maradt előzni, csakhogy elszúrta az első s-kanyart, így a Ferrari újra meglógott picit. Az utolsó körre ért fel újra Leclerc nyakára Bottas, de ekkor pedig az egyik jobbosban ment a megfelelőnél keményebben a kerékvetőre, így újra veszített egy kicsit - pont annyit, hogy ne legyen már sansza az előzésre.

Leclerc így végig iszonyú nyomás alatt versenyezve, de behúzta élete második győzelmét, a Ferrari 2010 után győzött újra Monzában, hazai pályáján. Nagyon izgalmas futam volt, Leclerc, ahogy egy hete, újra egy Mercedest vert meg épphogy.

Borzasztóan örült, majd a kocsiból kiszállva a protokollt megtörve olaszul nyilatkozott a közönség kedvéért. Mindenkinek megköszönt mindent, alig találta a szavakat, pont ezt mondta. Hatalmas ünnep kezdődött, a drukkerek a pályára özönlöttek.

A világbajnokságban Hamilton alig veszített Bottasszel szemben, maradt az előnye 60 pont fölött, Leclerc viszont megelőzte a teljesen elgyengülni látszó Vettelt, feljött negyediknek a pontversenyben, Verstappen mögé.

Az európai szezon ezzel véget ért az F1-ben idénre, két hét múlva Szingapúrban folytatódik a vb.

Olasz Nagydíj, Monza (53 kör, 306,720 km, a pontszerzők):




   
 1. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:15:26.665 óra
 2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 0.835 másodperc hátrány
 3. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 35.199 mp h.
 4. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 45.515 mp h.
 5. Nico Hülkenberg (német, Renault) 58.165 mp h.
 6. Alexander Albon (thaiföldi, Red Bull) 59.315 mp h.
 7. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point) 1:13.802 perc h.
 8. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:14.492 p h.
 9. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 1 kör h.
10. Lando Norris (brit, McLaren) 1 kör h.

leggyorsabb kör: 1:21.779 perc, Hamilton (51. kör)
pole pozíció: Leclerc

A vb-pontversenyek állása 14 futam után (még 7 van hátra):
   
    pilóták:
 1. Hamilton 284 pont
 2. Bottas 221
 3. Verstappen 185
 4. Leclerc 182
 5. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 169
 6. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 65
 7. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren) 58
 8. Ricciardo 34
 9. Albon 34
10. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 33
11. Hülkenberg 31
12. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 31