Jelentsék fel a Ferrarit, ha akarnak valamit

2019.10.17. 17:44 Módosítva: 2019.10.17. 23:09

Néhány hete írtunk róla, hogy a Red Bull Racing, illetve motorszállítója, a Honda érdeklődött az FIA-nál (Nemzetközi Autós Szövetség) a Ferrari motorjának szabályosságáról. Az olaszok az utóbbi öt futamon megszerezték az első rajthelyet, a belga, az olasz, a szingapúri versenyt zsinórban megnyerték, valójában Oroszországban, majd a hétvégén Japánban is csak saját hibájuk miatt nem győztek.

A legfrissebb számítások szerint motorjuk

8 tizedmásodperces előnyt jelent 

pilótáik, Charles Leclerc és Sebastian Vettel számára körönként, ami kivételesen sok.

Az Autosport most arról ír, más istállók is csatlakoztak a Red Bullhoz, és az FIA-hoz mentek felvilágosításért, mit szabad és mit nem a motorok megtervezésénél, illetve gyártásánál. Azt sejtik ugyanis, hogy a Ferrari olajat juttat az intercoolerbe – köztes hűtő –, ami így plusz üzemanyagként ég el, így nagyobb erőt eredményez a motornak. Az olajégetés tilos, viszont a szabályzat szövege nem rendelkezik egyértelműen a nem szándékosan az intercoolerbe jutó üzemanyagról. Így a Ferrari elméletileg nem jár tilosban.

Elméletileg, ugyanis sem a Red Bull, sem más nem kapott azóta sem választ a szövetségtől, vagyis nem tisztázták a homályosnak tűnő kérdést.

Horner Red Bull- és Wolff Mercedes-főnök – nekik állna érdekükben nekimenni a Ferrarinak
Horner Red Bull- és Wolff Mercedes-főnök – nekik állna érdekükben nekimenni a Ferrarinak

Az Autosport szerint az állhat a hallgatás hátterében, hogy a szervezet az utóbbi időben másképp kezeli az effajta kérdéseket, és Jean Todt FIA-elnök álláspontját képviseli, aki azt preferálja, ha valamit gyanúsnak tartanak, vagy nem tetszik, tegyenek hivatalos feljelentést az adott kérdésben.

Úgy tűnik, ezt az ellenfelek nem akarják, vagy nem kockáztatják meg. A Forma–1-ben folyamatosan megy az ügyeskedés a fejlesztésekben, mindenki próbál a technikán javítani, sokszor a szabály szövegének szélén táncolnak, és valójában csak akkor mennek egymásnak, ha teljesen biztosak a másik vétkességében.

Vagyis jelen állás szerint, úgy tűnik, a Ferrari előnye marad, az idei hátra lévő négy futamon is fölényben lesznek. A riválisok visszafogottságánál számít, hogy a Mercedes már megnyerte mindkét világbajnoki címet, a Red Bullnak pedig egy pillanatig sem volt esélye egyikre sem, így semmi nem múlik azon, ha a Ferrarit esetleg valahogy visszafogják.

A téma az új szezonban, a téli tesztek alatt, majd az első 2020-as futamokon melegedhet fel újra – feltéve, hogy akkor is jóval előrébb tart majd a Ferrari.