Grosjean a falban, Vettel a sóderben kötött ki a második amerikai edzésen

2019.11.01. 22:32

Az első szabadedzésen is több pilóta panaszkodott arra az Amerikai Nagydíj helyszínén, az austini versenypályán, hogy tavalyhoz képest sokkal rázósabb, hepehupásabb lett az aszfalt. Az első edzésen több – kisebb-nagyobb – megcsúszással vagy megpördüléssel megúszták még a versenyzők, a második edzésen viszont már áldozatot is szedett a pálya, amikor Romain Grosjean vesztette el az irányítást nagy sebességnél a Haas fölött az edzés elején.

Grosjean a nagy sebesség ellenére szerencsésen megúszta a balesetet, neki nem lett baja, és a Haasnak is csak az eleje tört össze, ám a francia pilóta bukása mutatta, az egy év alatt sokat változó borítás még hozhat gondot a hétvégén, ahogy a pilóták egyre inkább a határon autóznak.

Grosjean falnak csúszása után komolyabb incidens nem jött, Sebastian Vettelnek és Danyiil Kvjatnak volt még egy-egy nagyobb megpördülése, de a belső kamerás képekből látható volt, hogy tényleg eléggé ráz a pálya több helyen.

Mindez nem zavarta meg az első edzésen tartalékoló Lewis Hamiltont, aki másodikra odakapcsolt, és simán, 3 tizedes előnnyel nyert Charles Leclerc előtt – Hamilton viszont lágy gumin volt, a nála 658 ezreddel lassabb, negyedik helyen záró Vettel viszont kemény gumin érte el a legjobbját, így nála biztos maradt még tartalék.

Érdekes lesz figyelni egyébként szombaton a versenybírók szigorát, pénteken ugyanis minden pályaelhagyást keményen, a köridő törlésével büntették. Ez a szabadedzésen még nem jelent gondot, az időmérőn viszont már a rajthely is múlhat egy-egy elvett körön. A pályaelhagyás két éve, 2017-ben a futamon is előkerült, Max Verstappen még a leintéskor is azt hitte, hogy dobogós lett, csak röviddel az eredményhirdetés előtt közölték vele, hogy pályaelhagyás miatt bukta a pozícióját, és az akkor még  Ferrarival versenyző Kimi Räikkönen lett a harmadik.

Hasonló járhatott a Mercedes fejében is talán, ugyanis Lewis Hamilton egyik boxba érkezésekor egy időbüntetést szimulálva, késéssel nyúltak csak az autóhoz, vagyis arra készülhetnek, hogy akár a futamon is időbüntetésbe futhatnak a 19-es, utolsó előtti kanyarban.