Verstappen nyeri a brazil káoszfutamot, egy Toro Rosso a 2.

Vége
GettyImages-1188234577

A legfontosabbak

-kg-
2019.11.17. 18:26
új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Alex Albon a Red Bullban a következő célpont, és nincs is messze tőle, 4 másodperc van a két pilóta között. Ne feledjük, Leclerc közepes, vagyis papíron lassabb gumival megy, mint a top 14 másik 13 pilótája, mégis remek tempóban zárkózik fel a többiekre.

  • Előzési manőver közben akadt össze a Renault és a Haas, utóbbi járt rosszabbul rövid távon, mert Magnussen a 18. helyre csúszott vissza a megpördülés után a 13. pozícióból, csakhogy Daniel Ricciardo kocsiján megsérült az első szárny, így bár maradt a helyén, utána mehetett ki egyből szárny- és kerékcserére, ami után most már ő az utolsó.

    Ricciardo lágy gumikat kapott, ez kétkiállásos taktika lesz így.

  • Kisebb pánik tört ki a McLaren boxfalánál, mert a jelenleg 11. helyen autózó Lando Norris jeladója megbolondult, és azt jelezte, hogy folyamatosan zuhan hátra, egészen az utolsó helyig. Szerencséjükre nincs baj, Norris továbbra is a pontszerző helyek közelében.

  • Már 2,3 másodpercre leszakította Lewis Hamiltont, aki 1,5 másodperc körüli előnyt őriz Vettel előtt. Hátrább viszont van pár csata, Leclerc például úgy vág át a mezőnyön, mint kés a vajon, és már a nyolcadik helyen jön Kimi Räikkönen mögött. Sőt, a hetedik körben már a hetedik helyen áll.

  • Már a 11. helyen a monacói a Ferrarival, de nyilván a dobogó, vagy legalább ahhoz közeli hely a célja. Vettel közben folyamatosan ott van Hamilton nyakán, a világbajnok keményen védekezik egyelőre.

  • Vettel a harmadik helyre, a két Mercedes mögé csúszik vissza a rajt után, nem kapta el jól az indulást a német a poros íven, de Hamilton csak az első kanyar külső ívén verte meg, nem egyből az indulásnál.

  • A pilóták elindultak a felvezetőkörre.

  • Lágyról keményre, vagy lágyról közepesre, esetleg, lágyról lágyra, majd közepesre váltani a három legerősebb taktika a Pirelli szerint a 2019-es Brazil Nagydíjon, míg közepesről keményre váltva jön a leglassabb forgatókönyv.

    Emiatt lesz érdemes figyelni Charles Leclerc-t, ugyanis a monacói közepes gumin kezd, de ez nem jelenti azt, hogy a közepes-kemény utat követné, lehet akár közepes-lágy is nála, hogy a végén friss, gyors gumikkal vadássza le a többieket. Leclerc mellett Ricciardo, Kvjat, Russell és Kubica döntött még közepes gumi mellett a rajtnál.

  • Motoralkatrészek cseréje miatt büntették a negyedik helyre kvalifikáló Charles Leclerc-t, aki csak a 14. helyről indul majd. Ez a rajtsorrend:

    • 1. sor: Max Verstappen, Sebastian Vettel
    • 2. sor: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
    • 3. sor: Alex Albon, Pierre Gasly
    • 4. sor: Romain Grosjean, Kimi Räikkönen
    • 5. sor: Kevin Magnussen, Lando Norris
    • 6. sor: Daniel Ricciardo, Antonio Giovinazzi
    • 7. sor: Nico Hülkenberg, Charles Leclerc
    • 8. sor: Serio Pérez, Danyiil Kvjat
    • 9. sor: Lance Stroll, George Russell
    • 10. sor: Robert Kubica, Carlos Sainz
  • Lewis Hamilton egyik kedvenc pályája az interlagosi, de csak kétszer nyert itt a már hatszoros világbajnok. Sebastian Vettel háromszor, Kimi Räikkönen egyszer győzött ezen a pályán, de ő aligha nyer majd az Alfa Romeóval. Az élről induló Max Verstappen akár új győztes is lehet a pálya történetében, míg Vettel a negyedik győzelmével Carlos Reutemann és Michael Schumacher szintjére érne a Brazíliában hatszoros győztes Alain Prost mögött.

    Hamilton egyébként azt mondta a brazíliai és az abu-dzabi versenyről, hogy kaptak két futamot ajándékba kísérletezésre, és könnyen lehet, hogy új stratégiákat próbálnak ki a verseny közben. Ha a harmadik helyről nyerni akar, lehet, hogy szüksége is lesz ilyen új taktikai megoldásokra.

  • A csapatfőnök Toto Wolff nélkül szerepel Brazíliában egész hétvégén a Mercedes, Wolff helyét a technikai igazgató, James Allison vette át. Hogy mi állhat Wolff távollétének a hátterében, arról több találgatás is indult, könnyen lehet, hogy a Mercedes F1-ben maradása a tét.

    Kapcsolódó

    Ijesztgetnek, hogy kiszáll a Mercedes a Forma-1-ből

    Miután kijött, hogy a német autócégnek milliárd eurós vesztesége van, a Forma-1-csapatfőnök bedobta: 2020 után kiszállhatnak a teljes versenysorozatból. Valós fenyegetés, vagy blöff? Létezhet Forma-1 az elmúlt években taroló Mercedes nélkül?

  • Elsősorban a harmadik helyért. A vb-bronzra három pilótának van még esélye, és bár akár most, Interlagosban is eldőlhet a harmadik hely sorsa, valószínűbb, hogy éppen, hogy még szorosabb állással mennek majd a szezonnyitóra, hiszen a jelenlegi harmadik, Charles Leclerc a motorbüntetése miatt csak a 14. helyről rajtol majd. Úgy állnak egyébként, hogy

    • a 14. helyen kezdő Charles Leclerc a harmadik 249 ponttal,
    • az élről induló Max Verstappen a negyedik 235 ponttal,
    • míg a rajtnál második Sebastian vettel 230 ponttal áll az ötödik helyen összetettben.

    Emellett ádáz csata megy még

    • a hatodik helyért Alex Albon (84 pont), Carlos Sainz (80) és Pierre Gasly (77) között,
    • a csapatoknál csak egy pont választja el a hatodik helyen a Racing Pointot és a Toro Rossót, de csatában az Alfa Romeo és a Haas is a nyolcadik posztért,
    • és eldőlhet lassan az is, ki szerzi a legtöbb versenyben futott legjobb kört 2019-ben.