Májusban lett biztos, hogy Hollandia 2020-ban visszatér a Forma-1-be, és jövőre újra versenyt rendeznek a(z) – addig komoly felújításon áteső – zandvoorti versenypályán. A felújítás, illetve átalakítás egyik fontos eleme, hogy az utolsó, a célegyenesre fordító kanyart döntötté teszik, hogy padlógázzal vehessék be az F1-pilóták.
Kiderült közben az is, hogy hihetetlen dőlésszöggel terveznek a holland pálya üzemeltetői:
az indianapolisi oválpálya döntött kanyarjainál kétszer meredekebb, 32%-os, vagyis 18 fokos lesz a kanyar dőlésszöge, ami azt is jelenti, hogy a kanyar belső és külső széle között 4,5 méteres szintkülönbség lesz majd.
„Csinálunk egy amerikai kanyart egy európai pályán, ez teljesen egyedi” – mondta a döntés kapcsán Robert van Overdijk, a pálya elnök-vezérigazgatója.
Bár a 32%, vagy a 18 fok tényleg sok, ez azért nem rekorder a versenypályákon, csak az F1-ben lesz szokatlan. A klasszikus monzai versenypálya döntött kanyarja 21 fokos meredekségű volt, Daytonában pedig 31 fokos kanyart vesznek be.
Nem az utolsó kanyar lesz viszont az egyetlen döntött ív Zandvoortban, a pálya első szektorában található, viszonylag szűk ívű Hugenholtz is döntést kap, hogy könnyebben be lehessen venni majd az F1-kocsikkal. Ez a dőlésszög ott 8-18% közötti lesz.
via Autosport