Lehetetlen küldetés áthelyezni a Kínai Nagydíjat
További Forma-1 cikkek
- Sajtóhírek szerint eldőlt Schumacher jövője
- Michael Schumacher lánya férjhez ment, ebben a ruhában mondta ki a boldogító igent
- A világ egyik leghíresebb sportolója elárulta, hogy egész életében depresszióval küzdött
- Véget ért egy korszak: a nyolcszoros futamgyőztes Daniel Ricciardót leváltotta az RB
- Verstappen elismerte, előrébb hozhatja a visszavonulását az FIA hozzáállása miatt
Szerdán hivatalosan is elhalasztották az április közepére tervezett Forma-1-es Kínai Nagydíjat, a pótlás viszont olyannyira nehéz lesz, hogy valójában a lehetetlenre vállalkozik az F1 vezetősége az új időpont keresésével.
Korábban felmerült, hogy a szeptemberi Orosz Nagydíjjal cserélnének időpontot, de ezt a szocsi szervezők elutasították, így az a terv került elő, hogy esetleg az év végére illesztenék be, az Abu-dzabi GP eltolásával, így november 29-re férhetne be Kína.
A sanghaji verseny tologatása viszont két fő problémát is okozhat. A 2018-as szezonban a csapatok világossá tették, hogy nem szeretnének még egyszer olyat, mint a francia-osztrák-brit hármas hétvége volt, mert már ettől is kikészültek a csapatok. És akkor abban még nem volt egy világ körüli út, amit a kínai helyszín későbbi beillesztése jelentene, pihenő nélkül.
Ráadásul, nem véletlenül hagytak szünetet az április 5-i Vietnámi és az április 19-ről elhalasztott Kínai Nagydíjak között: az új, nem EU-s helyszíneknél mindig ráhagyással dolgozik a Forma-1 az előre nem látott logisztikai és vámproblémák miatt, ezért a tavaszi menetrend rugalmassága sem a lehető legideálisabban alakult.
A meglehetősen komplex kínai vámszabályok miatt legjobban üres hétvégék között lehetne megoldani a Kínai Nagydíjat, erre viszont már nincs lehetőség. Ahogy az is valószínűtlennek tűnik, hogy egy másik nagydíj időpontjának módosítása nélkül meg lehetne oldani a pótlást:
- ha szeptember 13-ra, Monza és Szingapúr közé teszik be a kínai versenyt, akkor sorban öt hétvégén lenne futam,
- az október 4-i, október 18-i, vagy november 8-i üres hétvégékkel számolva bármelyik esetben sorban négy hétvégére kerülne verseny,
- a november 8-i opció ráadásul azt is jelentené, hogy három hét alatt egy Mexikó-Kína-Brazília ingázást kellene összehoznia az F1 mezőnyének, ami önmagában egy logisztikai rémálom, a szezon végi fáradtsággal nem is számolva.
Az egyetlen ésszerű megoldás az lehet, hogy a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjat december 6-ra tolják ki, és annak eredeti dátumában, november 29-én próbálják megrendezni a Kínai Nagydíjat, de ez az abu-dzabi szervezőkön is múlik. Ráadásul ez már elég hideget jelentene Kínában, ahol november végén jócskán 15 fok alatt van az átlaghőmérséklet, arról nem is beszélve, hogy decemberben már jócskán a 2021-es, teljesen új szabályok szerint készülő autó fejlesztésére fókuszálnának a csapatok.
Vietnám miatt egyelőre nem aggódnak
A Forma-1 vezetősége eltökélt, hogy április 5-én gond nélkül megtarthatják az F1 történetének első Vietnámi Nagydíját Hanoiban, annak ellenére is, hogy a vietnámi hatóságok közölték, a fővárostól alig 45 km-re 10 ezer embert helyeztek karantén alá a koronavírus miatt.
Ross Brawn, a Forma-1 ügyvezető igazgatója szerdán arról beszélt újságíróknak Kanadában, hogy a legfrissebb tanács szerint a terveknek megfelelően halad a vietnámi futamra való készülés.