További Forma-1 cikkek
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
- Lewis Hamilton diktálta a tempót a Las Vegas-i Nagydíj első napján
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
Véget ért pénteken Barcelonában a Forma-1-es tesztszezon, az utolsó napon meglepő nem történt, a Mercedes végzett az élen Valtteri Bottasszal, de a finn múlt pénteki rekordidejét nem tudta megdönteni. Valójában a közelébe sem került, 1:16-os időt futott, csúcsa 1:15.7 volt.
Max Verstappen Red Bull-Hondája zárt mögötte, mindössze 73 ezredmásodperccel lemaradva, Daniel Ricciardo harmadiknak hozta be a Reanult-t, ami a csapat legjobb eredménye a teszteken, a 8 százados hátránya szinte semmi. A Ferrari negyedik lett Charles Leclerc-rel a kormánynál, ám az olaszokkal kapcsolatos, és sokkal érdekesebb hír, hogy a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) váratlanul kiadott egy közleményt, amely arról szól, hogy megegyeztek a Ferrarival az istálló motorját érintő ügyben.
Az elmúlt szezon vége felé egyre több istálló panaszolta be a FIA-nál a Ferrarit, azt állítva, hogy a csapat, vélhetően egy trükkös szenzorral, kijátssza a benzinfelhasználási előírásokat, több üzemanyagot éget el a megengedettnél, ezzel plusz lóerőkhöz jut. Fontos, hogy hivatalosan senki sem óvott, és az FIA nem talált szabályszegést az olasz autóknál. De kiadott a szervezet egy direktívát a benzinhasználatról, ez után pedig a Ferrari sebessége mintha visszaesett volna, feljöttek a többiek. A Ferrari végig tagadta, hogy vétett volna az előírások ellen, ahogy azt is, hogy bármit változtatott volna a motorjain, miután kézhez kapta az iránymutatást.
A szövetség most a következőt adta ki:
Az FIA bejelenti, hogy átfogó vizsgálatnak vetette alá a Ferrari motoregységét, és megegyezett a csapattal. A megállapodás részletei a felek között maradnak. Az FIA és a Ferrari több technikai kérdésben is egyezségre jutott, amelyek javítani fogják a Forma-1-es motorok ellenőrzését a következő szezonokban, illetve segítik az FIA más szabályozással kapcsolatos feladatait. Mindemellett a szervezet károsanyag-kibocsátás terén folytatott és környezetkímélő üzemanyagok felkutatásában végzett munkáját is megkönnyítik.
A titokzatos közleményt egyelőre senki nem tudta pontosan értelmezni, ami biztos, hogy az FIA az idei szezonban az üzemanyag-felhasználást egy helyett két szenzorral fogja ellenőrizni a Forma-1-es motorokban.
Barcelonai teszt, utolsó, 6. nap
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m16.196s | - | 79 kör |
2 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1m16.269s | 0.073s | 45 |
3 | Daniel Ricciardo | Renault | 1m16.276s | 0.080s | 65 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 1m16.360s | 0.164s | 181 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m16.410s | 0.214s | 90 |
6 | Esteban Ocon | Renault | 1m16.433s | 0.237s | 75 |
7 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 1m16.634s | 0.438s | 154 |
8 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1m16.820s | 0.624s | 163 |
9 | George Russell | Williams/Mercedes | 1m16.871s | 0.675s | 146 |
10 | Danyiil Kvjat | AlphaTauri/Honda | 1m16.914s | 0.718s | 160 |
11 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m17.037s | 0.841s | 86 |
12 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1m17.415s | 1.219s | 115 |
13 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m17.495s | 1.299s | 29 |
14 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 1m17.803s | 1.607s | 59 |