Anita, Kármen
11 °C
20 °C
Index - In English In English Eng

Újratárgyalhatják a Forma-1 jogdíjait, ha zárt kapusak lesznek a futamok

GettyImages-1209088804
2020.04.22. 15:22

A barcelonai versenypálya igazgatója szerint újratárgyalhatók a zárt kapus futamok jogdíjai a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Mediával, írja az MTI.

Joan Fontsere azt nyilatkozta, hogy az amerikai vállalat tisztában van azzal, hogy ha a koronavírus-járvány miatt nézők nélkül kell megrendezni a nagydíjakat, akkor a helyi szervezőkkel kötött szerződéseket újra kell tárgyalni.

Ők is tudják, hogy ez egy kivételes helyzet, és ha a televíziós jogdíjak, valamint a csapatok miatt meg is akarnak tartani néhány versenyt, attól még értik, hogy a mi bevételünk jóval kevesebb lesz

– mondta Fontsere, hozzátéve, jelenleg még csak nem is gondolkodnak abban, hogy közönség előtt rendezzék meg a Spanyol Nagydíjat, aminek egyelőre lehetséges időpontja sincs. A barcelonai szállodáknak és a taxis társaságoknak semmilyen bevételt nem jelentene egy zárt kapus F1-es hétvége, ez pedig Fontsere szerint mindent megváltoztat a Liberty Media és a helyi szervező közötti megállapodás tekintetében.

A Spanyol Nagydíj Fontsere becslése alapján mintegy 160 millió eurót hoz a katalán régiónak, a teljes évre vonatkozó gazdasági hatása pedig megközelíti a 300 millió eurót. Tavaly több mint 160 ezer néző volt kíváncsi a Barcelona melletti pályán rendezett Forma-1-es hétvégére. Ugyanakkor Fontsere azt is mondta, hogy minden megoldásra nyitottak, akár két-három egymást követő zárt kapus futam megrendezésére is.

Két tényezőn kell csökkentenünk, a költségeken és a kockázaton. Ha kevesebb embert mozgatunk, akkor kisebb a kockázat, és minél kevesebb az aktivitás a versenyhétvégén, annál alacsonyabb az egésznek a költsége. Ez egy kivételes szezon, amelynek során kivételes döntéseket kell meghoznunk

– foglalta össze a lényeget az igazgató. Az idei F1-es szezonból eddig kilenc futamot töröltek vagy halasztottak el, de a sorozat irányítói legutóbb arról beszéltek, hogy 15-18 versenyből álló idényben reménykednek. Az eredeti naptárban 22 versenyhétvége szerepelt. Az már eldőlt, hogy idén sem Ausztráliában, sem Monacóban nem lesz már verseny.

Legutóbb a Kanadai Nagydíjat halasztották el hivatalosan, de az utána következő Francia Nagydíj megrendezésére is kicsi az esély. A július elejére tervezett Osztrák Nagydíjat a helyi szervezők - zárt kapuk mögött - mindenképpen megtartanák, de hivatalos bejelentés még nem történt a spielbergi eseménnyel kapcsolatban. Ausztria után a Brit Nagydíj következne szintén júliusban, majd augusztus 2-án a Magyar Nagydíjra kerülne sor.

(Borítókép: A barcelonai versenypálya a Forma-1-es csapatok téli tesztelése alatt 2020. február 27-én. Fotós: Mark Thompson/Getty Images)