Gellért, Mercédesz
13 °C
25 °C
Index - In English In English Eng

Kettős győzelemmel a Mercedesé a Stájer Nagydíj

2020-07-12T145916Z 2051356167 RC2QRH97R37S RTRMADP 3 MOTOR-F1-ST
2020.07.12. 16:45
A múlt heti Osztrák Nagydíjhoz képest kevésbé eseménydúsra sikerült az F1 történetének első Stájer Nagydíja, amely a Mercedes kettős győzelmével zárult. A világbajnok csapat egy jól időzített kerékcserével hozta helyzetbe a Lewis Hamilton mögött a 2. helyet megszerző Valtteri Bottast, Max Verstappen csak a 3. lett. A Racing Point erőre kapott, a két Ferrari már a 3. kanyarban kiütötte egymást.

Az esős időmérőt megnyerő Lewis Hamilton gond nélkül megtartotta első helyét a Forma-1 történetének első Stájer Nagydíján a rajtnál, és mögötte sem jött nagyobb helycsere, Carlos Sainz sak egy pillanatra tudott benézni a második helyről induló Max Verstappen mellé.

Túl sokáig viszont nem mehetett a verseny, a két Ferrari ugyanis már az első körben összekoccant, Charles Leclerc autójának az eleje és oldala, Sebastian Vettelének a hátulja tört össze teljesen. Vettelt egyből betolták a garázsba, így egy kör után ki is esett, de Leclerc sem jutott sokkal tovább, a 4. körben közölte vele a csapat, hogy számára is vége a futamnak. Az eset után Leclerc Vetteltől, a csapattól és a szurkolóktól is elnézést kért, mint mondta, tanulnia kell az elrontott manőverből.

A takarítási munkák után a 3. kör végén távozott a biztonsági autó, ez pedig lehetőséget adott előbb Valtteri Bottasnak, majd Alex Albonnak is, hogy megelőzzék Carlos Sainz McLarenjét, ezzel pedig a Mercedes és a Red Bull négy pilótájáé lett az első négy hely.

Közöttük nem sok változás jött a futam középső szakaszában, még a Red Bull korai kerékcseréje sem hozott kavarodást a sorrendben. A középmezőnyben viszont szépen haladt előre az időmérő esős körülményei között a várakozáson alulteljesítő két Racing Point, Lance Stroll és Sergio Pérez, akik már a 20. kör előtt felzárkóztak a 8-9. helyekre a két, egymással nagy csatában álló Renault mögé. A csapattársak csatáját végül Daniel Ricciardo nyerte, aki a 19. körben megelőzte Esteban Ocont, és Sainz után eredt.

Ocon pár körrel később ki is esett – elsőre úgy tűnt, hogy egy tervezett kerékcsere miatt hajt be a boxutcába, de végül betolták a Renault-t a garázsba.

A futam második harmadában az lett a kérdés, hogy a Mercedes mikor reagál a Red Bull kerékcseréjére. Lewis Hamilton végül viszonylag gyorsan, 3 kör után követte Verstappen példáját, ám azzal, hogy ő megtartotta az előnyét a holland pilótával szemben, lehetőségük nyílt Valtteri Bottas esetében más stratégiára váltani. Ez végül a futam hajrájában egy kis külső segítséggel eredményre is vezetett – Bottas a frissebb gumijainak, illetve a Verstappen első szárnyát érő kisebb sérülésnek köszönhetően beérte a hollandot, és a két előzési kísérletéből másodikra végleg megelőzte a holland pilótát, bebiztosítva a Mercedes kettős győzelmét – Lewis Hamilton a 85. nagydíját nyerte a Forma–1-ben.

A Mercedes 2015 után tudott újra kettős győzelmet aratni a spielbergi pályán, de talán ennél is nagyobb megkönnyebbülést jelentett számukra, hogy a Stájer Nagydíjon nem jelentkezett az Osztrák GP-n tapasztalt probléma a váltó szenzoraival. Igaz, ezúttal jóval kényelmesebb helyzetben voltak, Hamilton első helye egy pillanatra sem volt veszélyben, és Bottas is nagyobb erőfeszítés nélkül beérte Max Versteppent.

A nap meglepetését a két Racing Point, azon belül is inkább Sergio Pérez okozta, aki az eredeti rajthelyén 11 pozíciót javítva a 6. helyen zárt, de a csapattárs Lance Stroll sem sokkal maradt el mögötte, őt a 7. helyen intették le. Mindkét Racing Point kockázatos manőverekbe kezdett a futam hajrájában, Pérez egy törött első szárnnyal jött ki a sajátjából, ennek is köszönhetően tudta az utolsó métereken megelőzni őt és Strollt is Lando Norris. Norris a végén nagyot küzdött az ötödik helyért, aminek köszönhetően két futam után dobogós helyen áll az összetett pontversenyben.

A futam leggyorsabb köréért járó plusz egy pontot a McLaren versenyzője, Carlos Sainz kapta, aki 1:05,619-cel új versenyben futott körrekordot állított fel.

Két futam után Valtteri Bottas vezeti a világbajnokságot 43 ponttal, mögötte Lewis Hamilton a második 37, Lando Norris pedig a harmadik 26 ponttal. A csapatversenyben máris jelentős a Mercedes fölénye, a világbajnok csapat 80 ponttal áll, mögöttük a második helyen a McLaren 39, a harmadikon a Red Bull 27 ponttal.

A Renault később megóvta a futam végeredményét, így egyelőre csak ideiglenesnek tekinthető a sorrend.

A Forma–1 2020-as idénye július 19-én a Magyar Nagydíjjal folytatódik majd.

(Borítókép: Lewis Hamilton ünneplés közben. Fotó: Joe Klamar / Pool / Reuters)