A pole-ból rajtoló monacói csak a 6. helyen áll, Gasly, Stroll és Pérez is elé került. Nem ilyen versenyről álmodtak Maranellóban...
Mögötte csapattársa jól játssza a hátvédet. A holland jelenleg 3,4 másodperccel vezet Pérez előtt.
LAP 21/51
— Formula 1 (@F1) June 6, 2021
Bulls in charge, and on the charge! #AzerbaijanGP 🇦🇿 @redbullracing pic.twitter.com/END1d2HJI8
Az eddigi négy viadalból kettőn is a harmadik helyen végzett. Mondhatjuk, hogy az egyik legerősebb helyszínén vagyunk. Hamilton jelentette is rádión, hogy nem tud Pérez mögött maradni, képtelen rá.
Éles a meccs a brit címvédő és a mexikói között. Hamiltonnak nem tenne jót a vb-összetett szempontjából, ha még egy autó bejönne közé és Verstappen közé.
17 kör után a kereket még nem cserélő Sebastian Vettel vezet az Aston Martinnal, mögötte Verstappen, Pérez, Hamilton, Stroll, Gasly, Leclerc, Cunoda, Norris, Bottas az első tíz sorrendje.
Pit stop? What pit stop?
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) June 6, 2021
Our boys are the only ones in the field yet to pit, let's keep pushing. 👊 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/289h9WTow1
Szépen átugrották a hétszeres világbajnokot, de még messze a verseny vége. Kulcskérdés lesz a gumikezelés.
Ez nagyon lassú volt, de így is Hamilton elé tudott visszatérni. Red Bull 1-2!
1,9 mp-es kiállás, ez igen! A holland át is vette a vezetést Hamiltontól, ugyanis az extra körében folyamatosan futotta a lila szektorokat. Pérez is az élen kezd lilulni...
A Ferrari nem tört össze, de a spanyol rengeteg időt veszített ezzel. Közben Hamilton is bejött a bokszba friss gumikért. Ezzel Verstappen az élen.
LAP 10/51
— Formula 1 (@F1) June 6, 2021
After following his team mate into the pits, Sainz comes back out on track and overruns at Turn 8
The Spaniard reverses and is now down in P15#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/cfoIoOPqe0
Ő kezdte meg a kiállások sorát az élmezőnyben. Vajon borul-e a dominó, és jönnek-e a többiek is utána?
Legalábbis rádión az egyensúlyra panaszkodik, és valóban, a közvetítésben is látszik, hogy csúszkál a Mercedes.
A másik Red Bull is megette a Ferrarit. Ideális taktikai felállás Red Bull-szemszögből. Hamilton vezet, de ott jönnek mögötte a bikások, ami a kiállásoknál sokat érhet az osztrákoknak. Hamilton csapattársa, Valtteri Bottas csak a 9.
LAP 7/51
— Formula 1 (@F1) June 6, 2021
Verstappen gets past Leclerc and is up to P2
Next target: Lewis Hamilton #AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/GGHnnxISWi
A DRS-szel nem volt ellenfél Leclerc Ferrarija, az élen ezzel a bajnoki cím két várományosa, jöhet az újabb Hamilton–Verstappen-csata.
Nem lesz könnyű versenye a britnek, ugyanis Leclerc és Verstappen is másodpercre üldözi őt.
LAP 4/51
— Formula 1 (@F1) June 6, 2021
Verstappen has a look, but isn't close enough to make a move on Leclerc #AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/cysQiEcZNW
A francia rád
LAP 5/51
— Formula 1 (@F1) June 6, 2021
Agony for Esteban 😖
Ocon is our first retirement ❌#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/pgQnGsQhWl
ión jelentette, hogy erőt vesztett az autója. Az Alpine a garázsban, Oconnak gyorsan véget ért a futama.
Könnyedén megelőzte még a DRS nélkül is Leclerc-t. A Mercedes, úgy tűnik, jól eltalálta a szárnybeállításokat.
LAP 3/51
— Formula 1 (@F1) June 6, 2021
Hamilton gets the slipstream and passes Leclerc to take the lead! #AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/N8exI04vkp
Maradt az élen a sorrend, Sergio Pérez viszont bátor manőverrel megelőzte Pierre Gaslyt. Elöl Verstappen tapad Hamiltonra.
Ezt követően pedig jöhet az 51 körös száguldás Baku utcáin.
🚨 STARTING GRID 🚨
— Formula 1 (@F1) June 5, 2021
Here's how we'll pull away from lights out 👀#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/m5DKQ0HWqh
Ritkán fordul elő, de Max Verstappen nem azon a garnitúrán kell hogy kezdjen, amin az időmérőn a legjobb körét futotta, ugyanis a mérlegeléskor festék került a gumikra, épp ezért engedélyezték neki a gumicserét a futamra. Vajon hoz neki bármilyen előnyt?
Final instructions for @Max33Verstappen #AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/M2ROVx6Wad
— Formula 1 (@F1) June 6, 2021
Az olasz gumiszállító ezúttal a C3-C4-C5-ös, vagyis a lehető leglágyabb gumikiosztást hozta Azerbajdzsánba. Legutóbb még a C2-es keveréket is elhozták, ám azt senki sem használta a hétvége során, ugyanis túlságosan is keménynek minősült. Ezért döntöttek az olaszok a lágyabb gumikínálat mellett. Ennek ellenére is egykiállásos verseny várható.
And the recipes for victory. 🏆 #AzerbaijanGP 🇦🇿#Fit4F1 pic.twitter.com/ijDhN2aAru
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 6, 2021
Remekül megfigyelhető, hogy milyen módosításokkal rukkol elő a Red Bull, már ami a hátsó szárnyat illeti a tavalyelőtti bakui futamhoz képest. Nagy botrány van kialakulóban a Mercedes és az osztrákok között, hogy melyik szárny mennyire is hajlik. A szócsata Bakuban is folytatódik Christian Horner ás Toto Wolff között, de vajon mi lesz az ügy vége?
Red Bull RB16B Rear Wing
— Racing Tech (@racingtech5) June 3, 2021
Standard 2021 used in Races 1-4 (first used in 2020)
Baku 2021 removes load/drag mainly outboard
Silverstone 2020 wing lower load/drag than Baku 2021 - may be used later in season
Baku 2019 (shown for reference) now obsolete#TechF1 #F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/h6vgmBnsXg
Amikor két csapattárs összeütközik, azt csapattagként megélni rettenetes. Amikor egy szempillantás alatt tönkremegy az egész heti megfeszített munka. A 2018-as ütközésük előtt folyamatosan ment a rádiózás, ugyanis Ricciardo az elmondása szerint gyorsabb tudott volna lenni Verstappennél, ám hiába kérte a csapatutasítást, a csapat nem élt vele, emiatt Ricciardo is egyre frusztráltabb lett. Végül előzésre szánta el magát, ám máig vitatható módon Verstappen a féktávon a megengedetthez képest többször is irányt változtatott, amit ekkor már Ricciardo nem tudott lereagálni, ugyanis annyira bent volt már a szélárnyékban, hogy a leszorítóerő drasztikusan lecsökkent, így elkerülhetetlenné vált az ütközés. Ezután mind a ketten roppant szomorúak voltak, napokkal később is. Eljöttek a gyárból elnézést kérni tőlük, még egy kis engesztelő ajándékot is kaptak. Biztosan nagyon megviselte őket is ez az incidens.
ICYMI: All the fall-out from that dramatic Red Bull crash as FIA reprimand Max Verstappen and Daniel Ricciardohttps://t.co/w9e6oeuVFh #SkyF1 pic.twitter.com/4sLOj2GvmS
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) April 30, 2018
Az azeri pályán futott legelső versenyt még 2016-ban Európa Nagydíjként rendezték, amit Nico Rosberg nyert a Mercedes volánja mögött. 2017-től hívják Azeri Nagydíjnak az itt rendezett futamot. 2017-ben egy kaotikus versenyt követően Daniel Ricciardo örülhetett a Red Bull-lal, majd 2018-ban Lewis Hamilton ölébe hullott a győzelem, miután csapattársa, Valtteri Bottas az utolsó körökben defektet kapott az élen. Igaz, egy évvel később a finnt kárpótolta az élet, és győzött. 2020-ban a pandémia miatt nem rendezték meg az azeri futamot. Vajon idén újabb győztest avatunk?
Bottas has bounced back in Baku before 👊💙
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 2, 2021
(that’s a lot of B’s 😅) pic.twitter.com/kw4S05RCCY
A hírt a csapat jelentette be, miszerint 68 éves korában Mansour Ojjeh hosszan tartó betegség után életét vesztette. Mansour Ojjeh 1984-től volt a brit csapat társtulajdonosa, aki Ron Denisszel felépítette a jelenlegi F1 egyik legsikeresebb alakulatát. Nyugodjék békében!
It is with deep sadness that McLaren Racing announces the death of Mansour Ojjeh, shareholder of McLaren since 1984.
— McLaren (@McLarenF1) June 6, 2021
Mr Ojjeh passed away peacefully this morning in Geneva, aged 68, surrounded by his family, to whom the team sends its most heartfelt condolences. pic.twitter.com/yAmp4apuYl
Azerbajdzsán teljesen más kihívás elé állítja a csapatokat, mint Monaco. A sok egyenes miatt fontos, hogy a végsebességet is szem előtt tartsák a mérnökök, ugyanakkor a pálya középső szakasza igazán trükkös, szűk fordulókat, töréseket tartalmaz. Zavaró a folyton feltámadó szél, ami alapvetően tudja megborítani az autók egyensúlyát. Emellé társul még a roppant piszkos pálya, amin könnyű hibát véteni. Ezt láthattuk a hétvége során az ominózus 15-ös kanyarban.
Az azeri pálya a bonyolultabbak közé tartozik, amit jól szemléltet, hogy a szombati időmérőn négyszer is piros zászlóval kellett megszakítani a kvalifikációt.
One corner. Two incidents. One red flag. 🚩💥
— Formula 1 (@F1) June 5, 2021
The moment which brought an end to qualifying...#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/ROkUsXNE8I
Hamarosan megkezdődik a 2021-es Formula–1-es idény hatodik futama, az Azeri Nagydíj! Tartsanak velünk!