
Izgalmas futamunk volt, nem kérdés, hogy két fantasztikus vb esélyese van jelenleg az F1-nek. Két hét múlva a Mexikói Nagydíjjal várjuk Önöket.
Hatalmas harc volt az élen. Hamilton tökéleteset autózott, Verstappen szintén. A holland győzelme a 6 éve tartó Mercedes-hegemónia megtörését is hozta futamgyőzelmek tekintetében. Verstappen tovább növelte előnyét összetetben. A harmadik helyen Sergio Pérez futott be.
MAX VERSTAPPEN IS BACK TO WINNING WAYS! 🏁
— Formula 1 (@F1) October 24, 2021
He holds off Lewis Hamilton for his eighth win of the season, and it means he leads the championship!#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/fbvq7aiXBl
Verstappen már küzd a gumikkal, Hamilton még nincs DRS távolságon belül. A britnek két köre maradt az előzésre.
LAP 50/56
— Formula 1 (@F1) October 24, 2021
Deep breaths everyone, hold it together 😅
Under 1.7 seconds now between Hamilton and Verstappen ⏰👀#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/qi0aKnJezT
A brit 1,5 másodpercre közelítette meg az élen autózó Verstappent. A brit hamarosan előzési pozícióban lesz. A Mercedes az utolsó három körre jósolja az előzés lehetőségét.
A Ferrari becsületetét Charles Leclerc menti meg ezen a hétvégén. A monacói csendben, de a legstabilabban hozza a negyedik helyet, 20 másodperccel leszakítva a mögötte autózó Daniel Ricciardot. Verstappen, Hamilton, Pérez, Leclerc, Ricciardo az első öt sorrendje.
Hamilton felkapcsolt mindent, amit lehetett, friss gumikon folyamatosan a leggyorsabb köridőket autózza. Ezzel 4 másodpercre csökkentette lemaradását az élen autózó Verstappenhez képest.
LAP 46/56
— Formula 1 (@F1) October 24, 2021
Hold onto your horses 🤠
There's only 2.9s between Hamilton and Verstappen..#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/UjBGVQavnc
A pályának több olyan eleme van, ami a korábban épült pályák különleges szakaszai ichlettek. Ilyen Suzukából az Esses (S-ek, azaz sok egymást követő jobb-bal kanyarkombináció), vagy az isztambuli pálya hosszú kanyarja, ami három apex-szel rendelkezik (háromszor érintik az autók a kanyar belső csúcspontját a három törés miatt). Ezen kívül más izgalmas szakaszok is megtalálhatók a pályán: a célegyenes végén a dombtetőn a hajtűkanyar az egyik ikonikus része az austini pályának. Nagy hőség jellemző, és érdekes, hogy néhány év alatt a nap teljesen kiszívta az aszfalt színét.
Hamilton nyolc másodperc hátrányban, de frissebb gumikon van. Innentől éles a csata a győzelemért.
Toto Wolff:
Lewis, a győzelemért megyünk, meg tudod nyerni!
Lewis Hamilton:
Hagyj magamra most Toto! Köszi!
Peter Bonnington jelezte Hamiltonnak, hogy egy elnyújtott stratégiával, hat körrel később tervezik a brittel a kerékcserét.
LAP 16/56
— Formula 1 (@F1) October 24, 2021
Alonso and Raikkonen have their elbows out!
Neither of the former world champions want to give an inch 😅#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/f22lXPodkA
Pár másodperces VSC szakasz következett. Verstappennek jól jött a Virtuális Safety Car, újra négy másodperces előnyben van Hamiltonhoz képest.
Kevesebb, mint három másodperc hátrányban van a címvédő a kihívójához képest. Izgalmas kerék a kerék elleni csata ígérkezik.
A spanyol követeli a pozícióját, Räikkönen teljesen szabályos előzése után. Alonso Giovinazzit is megelőzte, de az FIA vizsgálja az esetet.
LAP 16/56
— Formula 1 (@F1) October 24, 2021
Alonso and Raikkonen have their elbows out!
Neither of the former world champions want to give an inch 😅#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/f22lXPodkA
Újra felfrissült a téma, hogy a csapatok hogyan próbálják a végsebességüket növelni a hátsó szárny hajlékonyságával, de most kiegészült a hátsó futómű merevségével is. A képen látható a hátsó futómű összetettsége, és ezek közül a “magassági rugó” (heave spring) megoldása került a reflektorfénybe. A feltételezés szerint egy bizonyos leszorító erő hatására megváltoztatja a karakterisztikáját, ezzel jobban leül az autó hátulja és alacsonyabb lesz a légellenállás.
As the rear compresses, the rear heave gas spring resists the force to keep the rear end propped up. At a predetermined speed, the load on the gas spring opens a valve, collapsing the rear to lower it and stall it. pic.twitter.com/g4al3bkLFy
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) October 22, 2021
A versenytempója tökéletes a Red Bullnak. Hamilton nem tud közelebb férkőzni Verstappenhez.
A brit kemény keverékekre váltott, de az első pozíció visszavételére már esélytelen volt. Ismét Verstappen vezeti a futamot.
LAP 14/56
— Formula 1 (@F1) October 24, 2021
Hamilton comes into the pits
And he comes out behind Verstappen! 😮#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/7YS4iHz4Sf
Sergio Pérez is kerékcserén volt, a közepes keverékeket kapta. Lewis Hamiltont kint tartja a Mercedes.
A Red Bull bejátszotta az elévágási stratégiát Verstappennel. A holland jelezte versenymérnökének, hogy a gumik túlmelegedtek ideje váltani. A Mercedes vajon reagál erre?
LAP 10/56
— Formula 1 (@F1) October 24, 2021
Verstappen comes into the pits, the undercut comes into play 👀
It's a very good stop by @redbullracing 👏#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/EEzatMRhMM
Sergio Pérez a hétvége egyik embere. A mexikói nem szakad le az élmenőkről. Stabilan, 3 másodperces hátrányban figyeli az eseményeket az élen történő eseményeket.
A holland DRS távolságon belül van Hamiltonhoz képest. A Mercedes nem tud meglógni. Fej fej mellett a két vb-aspiráns.
LAP 6/56
— Formula 1 (@F1) October 24, 2021
Verstappen is right on Hamilton's tail 👀
Who's winning this? #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/oI0WdC2053
A Ferrarik pozíció előnyben voltak a rajtnál, Ricciardonak azonban sikerült Sainzot megelőznie az ötödik helyért. Norris is a spanyolra vadászik.
LAP 1/56
— Formula 1 (@F1) October 24, 2021
The Ferrari vs. McLaren battle is ON!! 🔥@danielricciardo makes a brilliant overtake past @Carlossainz55 🤩#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/f2wY2iHids
Lewis Hamilton tökéletesen kapta el a rajtot, Verstappen próbálta védeni a pozícióját, de esélytelen volt a brittel szemben.
Napsütéses időben rajtol majd a mezőny. A két kiállás ilyen körülmények között mindenki számára adott lehet.
Teltházas hétvégéje van Austinnak. A futamra 140 ezer ember látogatott ki a ringre. Az Amerikai Nagydíj előzetes számítások szerint 380 ezer szurkolót látott vendégül a teljes hétvége alatt.
Absolutely MEGA 🤩#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/m2sKQ2AqX5
— Formula 1 (@F1) October 24, 2021
Motorerőforrás/motorelem-csere miatt számos pilóta rajtbüntetéssel kezdi meg az Amerikai Nagydíjat. Vajon ki lesz a büntetések legnagyobb nyertese?
Which of these drivers do you think will make up the most positions?#F1 #USGP #Motorsport pic.twitter.com/B26ukrGKQZ
— Motorsport.com (@Motorsport) October 24, 2021
Verstappen megtörte a hat éve tartó Mercedes-uralmat Austinban. 2013 után ismét egy Red Bull kezdi meg az Amerikai Nagydíjat az első rajtkockából, míg a Mercedes a 2014 óta tartó hibridkorszak során először szorult le a pole-ról.
A holland tehát pole-t szerzett, mellőle közvetlenül Hamilton rajtol, a harmadik rajtkockából a hétvégén eddig remeklő Sergio Pérez vághat neki a futamnak.
A Pirelli, az F1 hivatalos gumiszállítója a C2-C3-C4-es keveréket hozta Austinba. A Pirelli által jósolt gumistratégiák természetesen csak száraz körülmények között mérvadóak. A meteorológiai előrejelzések azonban nem zárják ki az enyhe záporok előfordulását a futam alatt, ami ismét nyílt sisakos küzdelmet eredményezhet.
What’s the quickest way to the #USGP 🇺🇸 podium in the dry?🔮 #Fit4F1 #F1 #Formula1 #Pirelli pic.twitter.com/yFDgczpnSc
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 24, 2021
Hamarosan kezdetét veszi az Amerikai Nagydíj a texasi Austinban. Tartsanak velünk!