Ivó, Milán
EUR 383,62 Ft
USD 365,45 Ft
6 °C
26 °C

Verstappen kemény versenyben nyerte az első Miami Nagydíjat

2022-05-08T211437Z 1668608926 UP1EI581N0A7Z RTRMADP 3 MOTOR-F1-M
2022.05.08. 23:11
Hatalmas csatát vívott a győzelemért Max Verstappen és Charles Leclerc, végül a holland győzelmével zárult az első Miami Nagydíj. A harmadik helyen Carlos Sainz végzett.

Az első Miami Nagydíj igazi sztárparádét vonultatott fel az F1-es paddockban. A floridai Hard Rock Stadion köré épített utcai pálya 10 évre kötelezte el magát a Formula–1-nek. A pilóták egyöntetűen megkedvelték a pálya karakterisztikáját a pénteki szabadedzések után. A vonalvezetés dinamikus, hosszú egyenesekkel és trükkös kanyarokkal tűzdelt. A pálya szűk kivitelezése hatalmas kockázatot rejt magában, valamint a biztonsági autós fázis előfordulása is jelentős eséllyel rendelkezett a fogadóirodáknál a futam előtt.

A szombati időmérőt úgy tűnt, a Red Bull fogja uralni, ennek ellenére a Q3-ban Verstappen elhibázta az utolsó próbálkozását, valamint mindkét Ferrari brutális tempót mutatott, így 1-2. pozícióba kvalifikálta magát, maga mögé utasítva a két Red Bullt. Charles Leclerc indulhatott az élről az első Miami Nagydíjon, mellőle csapattársa, Carlos Sainz, a harmadik helyről Max Verstappen várhatta a piros lámpák kialvását.

A Pirelli, az F1 hivatalos gumiszállítója a C2-C3-C4-es gumikeverékeket szállította Miamiba, a futamra pedig a kétkiállásos stratégiát tartotta ideálisnak. A Ferrari Achilles-ina egyértelműen a gyengébb gumikezelés az előző futamok alapján, így számukra egy SC szakasz nagy potenciált rejthetett magában.

Charles Leclerc jól kapta el a rajtot, Verstappen szintúgy, a holland rögtön az első kanyarban levadászta a másik Ferrarit, a második helyről rajtoló Carlos Sainzot. Hamilton jól indult, de Alonso hátulról megkoccolta a Mercedesét, így a brit a hatodik helyről a nyolcadikra esett vissza.

A hétszeres világbajnok jó tempót diktált, a Mercedes fejlesztései hatékonynak bizonyultak, a britnek pár körön belül Gaslyt és Alonsót átugorva sikerült visszavenni a hatodik pozícióját.

A holland a kissé elrontott időmérő után revansot vett, és a kilencedik körben a DRS-t kihasználva maga mögé utasította Leclerc-t, ezzel átvette a vezetést a futamon.

A monacóinak nem volt válasza az előzésre, körökkel később már DRS-távolságon kívülre került a holland világbajnokhoz képest, ami a 18. körben már 3,5 másodpercre kúszott fel. Sainz még nagyobb lemaradásban volt, közel 7 másodperccel maradt el az élen autózó Verstappenhez képest.

A kerékcseréket a nagy csapatok elhúzták, a Ferrari és a Red Bull is az egy kiállásra játszott. Leclerc-rel versenymérnöke korán közölte, hogy egykiállásos stratégiára számítson és kímélje a gumikat, miközben a győzelem a cél…

A Ferrari a monacóit a 25. körben hívta be kerékcserére, a közepesekről keményekre váltott. Verstappen két körrel később hajtott a bokszba, a holland szintén keményet kapott. Akkora előnyt dolgozott ki a világbajnok, hogy sikerült a kerékcseréjét még nem teljesítő Pérez elé visszajönnie.

A 28. körben Sainz kerékcseréjét kissé elrontották, Pérez is ekkor állt ki, így több másodpercet hozott a spanyol ferraris pilótán. 

A középmezőnyben hatalmas csata alakult ki a verseny félidejében, összeállt egy Norris–Vettel–Schumacher–Magnussen-vonat. Norris Vettelt (14. hely), Schumacher Magnussent előzte meg (12. hely). 

Alonso a 40. körben Gaslyt előzte meg, a manőver szabályossága azonban kétes volt, így az FIA elkezdte vizsgálni az esetet.

Norris és Gasly a 41. körben összeért, Norris autója ennek következtében jobb hátsó defektet kapott. a felni és a fékhűtő elemek is sérültek, így a brit versenye véget ért és biztonsági autós szakasz következett.

Russell az SC szakaszt kihasználva letudta a kötelező kerékcseréjét szinte nulla időveszteséggel, a brit új közepesekre váltott és a hetedik helyre jött vissza. 

Tíz kör maradt az újraindítás után. Verstappen jól indított, Sainz kevésbé, így Pérez majdnem megelőzte őt a célegyenes végén. Leclerc nem szakadt le, folyamatosan egy másodpercen belül autózott Verstappenhez képest.

A két Mercedes is egymásra talált az utolsó körökben, Russell gumielőnyben volt Hamiltonhoz képest, de a hétszeres világbajnok nem adta könnyen az ötödik pozícióját.

Leclerc brutális tempót mutatott az utolsó körökben. A monacói folyamatosan üldözte az élen autózó holland világbajnokot. Végül az előzés nem sikerült, a monacói DRS-távolságon kívülre került, így Verstappen-győzelemmel zárult az első Miami Nagydíj. A második helyen Charles Leclerc végzett, a harmadik csapattársa, Carlos Sainz lett. A Mercedesek is javuló tendenciát mutatnak, Russell az ötödik, Hamilton a hatodik helyen futott be.

Verseny utáni interjúk

Max Verstappen:

Nagyszerű futam volt, viszont fizikailag eléggé megterhelő. Jól kezeltük az abroncsokat, jól sikerült a bokszkiállás is. Sikeres vasárnapot zártunk, nagyon elégedett vagyok."

Charles Leclerc:

Nagyon nehéz verseny volt, eléggé szenvedtünk a közepes abroncsokon, a keményeken viszont jól működtünk. Sajnos a Red Bullnál volt a sebességelőny most, de megszorongattam Maxot a végén, ennek örülök. Várom a további csatáinkat, reménykedünk az előrelépésben."

Carlos Sainz:

Pénteken falnak csaptam az autót, ennek következtében az egész versenyen fájt a nyakam. Pérezt nehéz volt magam mögött tartani, de végül sikerült. Nem volt könnyű ebben a melegben, az abroncsok furcsán viselkedtek, sokat csúszkált az autó. Többre vágytam, de nem rossz ez a harmadik hely."

Két hét szünet után a Spanyol Nagydíjjal folytatódik az F1 2022-es szezonja.

F1

MIAMI NAGYDÍJ

  1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:34:24.258 óra
  2. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) +3.786
  3. Carlos Sainz (spanyol, Ferrari) +8.229
  4. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) +10.638 
  5. George Russell (brit, Mercedes) +18.582
  6. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) +21.368 
  7. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) +25.073
  8. Esteban Ocon (francia, Alpine) +28.386
  9. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) +32.128
  10. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) +32.365

A vb állása

  1. Charles Leclerc 104 pont 
  2. Max Verstappen 85  
  3. Sergio Pérez 66  
  4. George Russell 59  
  5. Carlos Sainz 53  
  6. Lewis Hamilton 36  
  7. Lando Norris 35  
  8. Valtteri Bottas 30  
  9. Esteban Ocon 24  
  10. Kevin Magnussen 15 

Konstruktőrök

  1. Ferrari 157 pont
  2. Red Bull 151
  3. Mercedes 95
  4. McLaren 46
  5. Alfa Romeo 31
  6. Alpine 28
  7. AlphaTauri 16
  8. Haas 15
  9. Aston Martin 5
  10. Williams 2

Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.

A Meta továbbra is korlátozza az Index Facebook elérését, így hiába követ minket, híreink nem követik Önt. Facebook-videón mutatjuk, mi lehet ennek az egyik ellenszere, de ha első kézből akar értesülni a legfontosabb hírekről, töltse le az applikációnkat az App Store-ból vagy a Google Playből, illetve kövesse Twitter-csatornánkat!