• Blog.hu
  • Fórum
  • Indavideó
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
  • Címlap
  • Rovatok
  • Friss hírek
    • Facebook
    • Twitter
    • Tumblr
    • Reddit
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
2023. 03. 24. péntek
Gábor, Karina
EUR 383,92 Ft USD 354,39 Ft GBP 435,40 Ft BUX 42 906 Ft
7 °C
22 °C
Belföld Külföld Gazdaság Kult Vélemény Tech-Tud Sport Fomo 24 Óra Blog Videó Podcast
  • Sport
  • Forma-1
  • f1
  • spielberg
  • osztrák nagydíj
  • sprint
  • összefoglaló
  • max verstappen
  • lewis hamilton
  • charles leclerc
  • george russell
  • carlos sainz

Verstappen rajt-cél győzelmet aratott az osztrák sprintfutamon

GettyImages-1241798274
Csordás Bettina
Csordás Bettina
2022.07.09. 17:23
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

További Forma-1 cikkek

  • Borzasztó szezonkezdés, rögtön kirúgták a McLaren egyik vezetőjét Borzasztó szezonkezdés, rögtön kirúgták a McLaren egyik vezetőjét
  • George Russell szerint észszerűtlenül osztogatják a büntetéseket
  • A Ferrari csalódása és teljes őrület a Szaúdi Nagydíjon
  • Óriási volt a Red Bullok előnye, Sergio Pérez nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Pérez simán nyert, Verstappen óriásit jött a 15. helyről rajtolva
Tovább a rovatra

A címlapról ajánljuk

Max Verstappen senkitől sem zavartatva nyerte meg a sprintfutamot, a második helyen Charles Leclerc, a harmadikon Carlos Sainz végzett.

A Red Bull hazai pályán versenyez a hétvégén, az ausztriai Spielberg közelében fekvő Red Bull Ring az F1 jelenlegi állomása. Az Osztrák Nagydíj sprintes hétvégét bonyolít le. Ennek megfelelően csak két szabadedzésre került sor, illetve a pénteki napon az időmérő is lezajlott. Az első szabadedzésen még a holland címvédő diktálta a tempót, a szombati második gyakorláson már a Ferrari legutóbbi futamgyőztese, Carlos Sainz győzött.

A delfinezés szabályozása újabb mérföldkőhöz érkezett.

Az FIA ígérte, hogy nem fogja azokat az autókat átengedni az ellenőrzésen, amelyek túlságosan vibrálnak a gyors egyenesekben. Egy olyan megoldást vett elő a szabályozó szerv, amit már korábban is alkalmazott az autó-hasmagasság szabályozására. Az autó alján olyan korongokat kell elhelyezni, amiknek a kopását a verseny után ellenőrzik. Amennyiben túl sok a kopás, úgy az autót kizárják a versenyből. Ez az ellenőrzés mérnöki kihívásokat eredményez: a csapatok arra törekednek, hogy ezeknek a korongoknak a megtámasztása a lehető legrugalmasabb legyen, így csökkentve a kopás mértékét, amikor az autó hasa leér a földre. A korongok környékének merevségét készül az FIA tovább szigorítani. Jelenleg a Ferrari és a Red Bull tiltakozik a módosítás ellen a legjobban, így feltehetően eddig ebből előnyt húztak. Amennyiben korlátot fog jelenteni a korongok kopásának mértéke, úgy a csapatok kénytelenek lesznek az autó hasmagasságát megemelni, és ezáltal csökkenni fog a delfinezés is.

A pénteki időmérő edzést Max Verstappen zsebelte be, ám a Q3 legnagyobb drámája a Mercedes háza táján zajlott, ugyanis mindkét autójuk a falban végezte. 

A hétszeres világbajnok a 7-es kanyar csúcspontján elvesztette az autója felett az irányítást, és nagy erővel, oldalról csapódott a gumifalnak. Hamilton vállalta a felelősséget, elnézést kért a csapattól. Russell pár perccel később szintén eldobta a Mercedest, a fiatal brit a célegyenes bejáratánál dobta el az autót, amely végül a bukóteret átszelve, háttal csapódott a falnak.

A pénteki kvalifikáció alapján Max Verstappen indulhatott az élről a sprinten, mögüle a ferrarisok rajtolhattak Charles Leclerc, Carlos Sainz sorrendben. A sprintversenyeket az idei évben bőkezűen súlyozza az FIA, az első nyolc helyezett világbajnoki pontokban részesül (8-7-6-5-4...), így érdemes nagyobb kockázatot vállalni a félórás megmérettetésen.

Mit kell tudni Spielbergről?

A Red Bull Ring egy nagyon motorerő-igényes pálya. Hosszú egyenesek vannak benne éles kanyarokkal, emellett óriási szintkülönbségek. Ezt a képernyőn annyira nem érzékeli a közönség, de a célegyenes előtti kanyar és az azt megelőző egyenes egy szánkópályának is kényelmesen elmenne. A kanyarok érintési pontjain kívül magas bukkanókat helyeztek el, így ha valaki rossz helyen hagyja el a pályát vagy szélesíti ki/vágja le a kanyart, úgy akár jelentős károkkal is számolhat az autó alján vagy a futóművön. A pálya egyébként több előzési ponttal rendelkezik, így izgalmas csatákat láthatunk akár már a sprintfutamon is

– fejtette ki mérnök kollégánk, Kling Sándor.

GettyImages-1407701853
Fotó: Clive Rose / Getty Images Hungary

Sprint

Az időmérős rajtsorrend Sergio Pérez szabálytalan Q2-es gyorskörének elvétele után módosult, végül Lando Norris indulhatott a negyedik helyről, a mexikóit a 13. helyig sorolták vissza. Fernando Alonso már a felvezető körre sem tudott elindulni, így az Alpine Esteban Oconnal egytényezős maradt a sprintfutamon. Ráadásul Csou Kuan-jü technikai problémái miatt újabb felvezető kör vette kezdetét.

Verstappen jól kapta el a rajtot, Sainz lerajtolta Leclerc-t, majd a monacói pár kanyar után visszavette a második pozíciót. A ferrarisok akciója alatt a hollandnak sikerült meglépnie, bő két másodperces előnyt kiépítve az élen. A hátsóbb régiókban Hamilton és Gasly ért össze, ami a francia kicsúszásával végződött.

⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️

LIGHTS OUT!!!

Verstappen keeps the lead

At the back Gasly spins at Turn 1 #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/GAPJ8wDEVl

— Formula 1 (@F1) July 9, 2022

Carlos Sainz a silverstone-i győzelme után vérszemet kapott, folyamatosan nyomás alatt tartotta Charles Leclerc-t. Több aggresszív előzési manővert is megkísérelt a spanyol, a ferrarisok azonban nem izgulták túl, szabad volt a verseny csapaton belül.

LAP 7/23: Leclerc ⚔️ Sainz

😮#AustrianGP #F1Sprint pic.twitter.com/mX1Ln8qGy8

— Formula 1 (@F1) July 9, 2022

Sergio Pérez is hatalmas formában autózott, a sprint félidejében a mexikói már a négy pontot érő ötödik helyen állt. 

Lewis Hamilton megkezdte a felzárkózást, egészen Mick Schumacherig sima előzési manővereket hajtott végre, és a kilencedik helyig menetelt. A Haas azonban feladta a leckét a britnek. Mick bravúrosan védekezett, valamint a tempóelőny is a Ferrari motoros Haasnál volt. A német egészen a 22. körig bírta a hétszeres világbajnok nyomását, így a világbajnoki egy pont a brit zsebében landolt.

Verstappen senkitől sem zavartatva nyerte meg a sprintfutamot, és zsebelte be a nyolc világbajnoki egységet, a második helyen Leclerc, a harmadikon Sainz végzett. A vasárnapi főfutam rajtsorrendjét a sprintfutam alakítja, ennek értelmében Max indulhat az élről az osztrák főfutamon.

MAX WINS!!! 🏆

Leclerc crosses the line second, Sainz takes third#AustrianGP #F1Sprint pic.twitter.com/bTmIPdMLq7

— Formula 1 (@F1) July 9, 2022

Az osztrák hétvége programja vasárnap a 15.00-kor rajtoló futammal zárul.

Sprint utáni interjúk

Max Verstappen:

Hihetetlen az orange-army. Jó verseny volt, végig padlógázzal mentem, ilyen egy jó sprint. Az első körökben a ferrarisok csatáztak egymással, a holnapi futam hosszabb lesz, az abroncsok szempontjából nehezebb lesz a helyzet. Az autó jó, remélem, holnap is hasonló lesz.

Charles Leclerc:

Nehéz volt a futam első fele, nagyon nyomta Max, és Sainzcal is csatáztam. A főfutamon, remélem, elcsípjük Maxot is.

Carlos Sainz:

Kicsit csatáztunk ma Charles-lal, jó volt. Kicsit túlmelegedtek az abroncsaim, ezért szándékosan leszakadtam a vége felé. A verseny elején jobb volt a tempónk, holnap hosszú verseny lesz, mindent megteszünk, hogy legyőzzük Maxot.

The points scorers 👀#AustrianGP #F1Sprint pic.twitter.com/vkXDF98l9w

— Formula 1 (@F1) July 9, 2022

Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.

(Borítókép: Max Verstappen. Fotó:  ANP / Getty Images)

Ma is tanultam valamit 1-2-3-4.
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

Ehhez a cikkhez ajánljuk



Bookline
Harry herceg Tartalék
6367 Ft
Ananyo Bhattacharya Neumann János
5950 Ft
Ingatlan.com
  • Tippek
  • Home staging lépésről lépésre
Money.hu
  • Árfolyam
  • Hogy mehet csődbe egy nagy bank, és mit jelent ez az ügyfelekre nézve?
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok
  • Adatvédelmi elvek
  • Süti szabályzat
  • Süti beállítások
  • RSS
  • Állás
  • Márkabiztonság
  • © 1999-2023 Index.hu Zrt.