Verstappen át is vette a vezetést, esélye sem volt Hamiltonnak.
Alonso keményekre váltott például, de az élmezőny még kivár. A Pirelli két kiállással számolt erre a versenyre.
Verstappen már közel két másodperccel vezet Leclerc előtt, Sainz viszont már hét másodpercre van a hollandtól, akire Hamilton mellett Pérez és Russell is kezd felzárkózni.
A hétszeres bajnok közepeseken van, a spanyol pedig a lágyakon halad. A Mercedes úgy tűnik, hogy gyorsabb tudna lenni, ha Sainz nem tartaná fel. Hamarosan jöhet egy csata a dobogóért.
Hiába tud Leclerc DRS-távolságon belül kerülni az első két szektorban, a pálya utolsó harmadán, ahol a motorerő és az aerodinamikai hatékonyságé a főszerep, a Red Bull elhúz egy másodperc fölé, így a monacói nem nyithatja a hátsó szárnyát.
Legalábbis igyekszik a holland nyomában maradni, 1,2 mp a különbség köztük. Magnussen jelentette, hogy jól működik minden az autóján.
Túl nagy tempót vitt be a kanyarba, el is találta a falat, de nem esett ki, kérdés, mennyire sérült meg az autója.
Verstappen simán az élen maradt a rajt után, Sainz összeért Hamiltonnal, de mind a ketten folytatni tudták a versenyt.
Ezt követően pedig jöhet a 72 körös verseny.
A csapatok nagy többsége sok fejlesztéssel érkezett a belga nagydíjra, azonban Hollandiába csak négyen hoztak apró újításokat. Az Alpine az első és hátsó szárnyán is módosított annak reményében, hogy valamivel több leszorítóerőt és alacsonyabb légellenállást tud elérni. Ugyanilyen céllal változtatott az AlphaTauri a hátsó szárny fősík és véglap közötti részletén. A Williams az első szárnyvéglap csatlakozásán, az Alfa Romeo a hátsó fékhűtő csatornákon fejlesztett a stabilabb áramlások érdekében.
A folyamatos emelkedők és lejtők kihívások elé állítják a versenyzőket, és a hibázás könnyedén kinullázhatja a hétvégét. A többségben keskeny pályán nehéz az előzés, és mindeközben a nagy energiájú kanyarokban 5 G feletti oldalgyorsulásokat érnek el. Két döntött kanyar is található a pályán, amely szintén nagy kanyarsebességet és a normáltól eltérő kanyarvételi íveket eredményez.
A pole-t egy elképesztően szoros csata végén Max Verstappen szerezte meg 21 ezreddel megelőzve Charles Leclerc Ferrariját, amit ha vonalzóval húznánk meg, akkor kb. 180 centivel előbb ért a célba Verstappen, mint a monacói. A harmadik Carlos Sainz is egy tizeden belül zárt a címvédőhöz képest, ezzel ez volt az év legszorosabb időmérője. A Red Bull a célegyenesre gyorsulás közben tudott előnyre szert tenni az addig gyorsabb Ferrarival szemben, ebből is érződik, hogy aerodinamikailag hatékonyabb beállításokkal rukkolt ki az osztrák csapat.
Sunday's starting grid 👀#DutchGP #F1 pic.twitter.com/AGq7ZZmm9B
— Formula 1 (@F1) September 3, 2022
Zandvoort egy homokdűnékkel övezett, tengerparthoz közeli versenypálya, így gyakori jellemző az erős szél: ebből a kombinációból nemritkák a homokkal teleszórt ideális ívek. A pilótáknak folyamatosan résen kell lenniük, hogy a változó poros ívek és a szél okozta változó mértékű leszorítóerő ne okozzon kellemetlen meglepetéseket.
Hamarosan kezdődik a 2022-es Holland Nagydíj! A lelátók már narancsban úsznak a hazai fiúért, a címvédő Max Verstappenért. Reméljük, hogy egy remek futamot látunk majd, tartsanak velünk!