Ahogy sok másik pályán, a szektorok egészen más jellegűek, és ezzel kihívás elé állnak a versenyzők. Az első két szektorban gyors szakaszok, hosszú egyenesek és lassú kanyarok találhatók, addig a harmadik szektorban több közepes sebességű kanyar is található. Az aerodinamikai beállítások így közel sem olyan egyértelműek, mint egy Hungaroringen, Monacoban, vagy a másik végletet nézve Monzában. Jól végig kell gondolni és aztán le kell tesztelni a csapatoknak, hogy melyik részen elveszített néhány tized hoz többet összességében a köridőn.
Az első kanyar is érdekes abból a szempontból, hogy a pilóták csak alig érnek fékhez, hogy minél nagyobb sebességgel tudjanak átmenni azon, és a következő szektorban minél nagyobb sebességet tudjanak átvinni. A kanyar valójában egy törés, de sokat kell ahhoz kockáztatni*, hogy jó köridőt lehessen elérni. *Persze annyira nem nagy a kockázat, hiszen a bukótér le van burkolva, de nyilván egy időmérőn elveszíthető a köridő, vagy a versenyen sok fehér vonal átlépéssel büntetés is járhat.
Vettel is gumiégetéssel búcsúzik az F1-től. Köszönjük az egész éves figyelmüket, találkozzunk jövő márciusban is! 2022-ben Max Verstappen lett a világbajnok, a gyártók versenyét pedig a Red Bull nyerte.
A célegyenesben Verstappen, Leclerc és Pérez égette a gumikat szokás szerint. Füstben úszik a célegyenes.
10. lett a német, akinek a stratégia nem volt optimális, de Hamilton kiesésével így is pontszerzéssel zárta le 15 éves F1-es karrierjét a négyszeres világbajnok. Daniel Ricciardo kilencedik lett, ő is elköszön az F1-től, de ő még lehet, hogy nem végleg.
Nem volt elég köre Péreznek, Leclerc lett a második, ahogy a világbajnokságban is, Pérezé pedig a bronzérem.
Leclercnek egyetlen kört kell kibírnia!
Minden méter, minden másodperc bajnoki ezüstöt érhet Leclercnek.
Elszállt a váltója a hétszeres bajnoknak. Igazi leirata volt ez a futama az egész évének.
A kanyargós pályaszakaszon rengeteg időt bukik Leclerc, nincs már tapadása.
Ha ebben a tempóban közeledik Pérez, akkor az utolsó körre fogja befogni a Ferrarit. Ez nagyon szoros lesz!
Lopja a távolságot a kellő lendülettel. Leclerc nehéz feladat elé néz, mert szinte nem lesz gumija, hogy védekezzen Pérez ellen, ha a mexikói valóban támadási pozícióba tud kerülni.
Ennyit kellene hoznia Péreznek Leclercen, volt hogy egy másodpercet adott neki. Kérdéses, hogy a gumik kibírják-e ezt a pokoli tempót és marad-e teljesítmény bennük az előzésre.
Ezzel Leclerc értékes másodperceket nyert, de így se lesz könnyű dolga Pérezzel szemben a végén.
A csapat szerint ki kéne jönni, hogy legyen esély elkapni Pérezt a végén, ám a monacói nem hiszi, hogy lenne elég ideje már levadászni Pérezt. Vajon hogy dönt a Ferrari?
Ezzel a tempóval el lehet-e kapni Leclerct a végén? Ez volt a kérdése a mexikóinak, a csapat szerint pedig igen. Pérez nagyjából 10 mp-re van Leclerctől.
Viszont nem kellett se a VSC sem a Safety Car, a két versenyző tovább tudott menni. Mind a két srác búcsúzik az F1-től, kérdés, hogy valaha vissza tudnak-e térni a rajtrácsra.
Ezt kérte a csapat a mexikóitól, ugyanis ők is úgy kalkuláltak, hogy Leclerc már nem jön ki többet a bokszba.
C-terven van a Ferrari, a kérdés, hogy a gumik kibírják-e Leclerc autóján. Péreznek ebben az esetben 20 másodpercet kell ledolgoznia.
Reagálni kellett a Ferrari brutális tempójára. Kérdés, hogy vajon Leclerc mikor jön? Eddig a gumikezelés nagyon jó a monacóinál. A Ferrarival sokkal frissebb gumikkal támadhatja majd Pérezt, ha az ő kiállása is kész lesz. Verstappent áttették egy kiállásra. A lényeg: fogja vissza Leclerc tempóját. Ez most igazi csapatmunka az osztrákoknál.
Kezd összerázódni az élmezőny. Izgalmas lehet a futam második fele.
Pérez már csak 2,5 mp-re van tőle. Valóban nem lefutott ez a csata, még bármi lehet, mert jó a Ferrari!
Túl hamar oldotta fel a kiállása után a pitlimiter gombot, ami 80 km/h-ra lassítja az autót a bokszban. Egy pillanatra 87-re gyorsult, ez szinte biztos büntetést von majd maga után.
Ez hihetetlen, hanyadik technikai hibája már idén? Alonso jövőre már az Aston Martinban ül majd. Alig várhatja már...
Mondjuk nem is a leggyorsabb, több, mint négy másodperc volt. Elméletileg ő már nem jön ki többet friss abroncsokért.
Öt másodpercet kapott, miután a csapat veszélyesen engedte ki a bokszból. Ez pech!
Ez nem volt túl jó, de a monacói a harmadik helyről mehet a Red Bull-duó után. Leclerc kemény keveréket kapott. Ez a későbbi kiállás még döntő lehet később Pérezzel szemben!
Már legalábbis a gumik frontján, a vezetést Leclerc vette át, úgy tűnik, a monacóinál talált valamit a Ferrari a gumikezelés terén.
Szerinte eltörhetett, emiatt esett vissza a teljesítménye az első körök után. Peches évzáró egy, a brit szempontjából pocsék idény végén.
Leclerc és Verstappen kint maradt, ők menedzselik a legjobban az abroncsokat. Sainz Pérez mögé jött vissza a pályán.
Elfékezte magát és Vettel visszavette a körét, ráadásul a mexikóit Alonso is támadta, ez nem tett jót Péreznek a Leclerc ellen vívott csatában.
Ő kezdte az élmenők közül a cseréket. Leclerc már ott volt a nyakán, érdekes, hogy ennyire elkoptatta a Red Bull a gumikat. Verstappen már bő hét másodperccel vezeti a versenyt, nála úgy látszik nem drasztikus a gumikopás.