További Futball cikkek
- Egy lépéssel közelebb kerültünk a következő átigazolási szenzációhoz
- Szoboszlai Dominikkel példa nélküli show keretein belül találkozhatnak a szurkolók
- Börtönbüntetésre ítélték Szalai Ádám korábbi csapattársát Hollandiában
- Szerződésbontás után váltott csapatot Tokmac, a Fradi mégis jól járt pénzügyileg
- „Ha az én lányomat bántották volna, már börtönben lennék” – megszólalt az ismert focista a szexuális zaklatási ügyekről
20,25 millió évente
Eltűnik jellegzetes Vodafone-embléma
A megállapodás a következő szezontól lép érvénybe, addig még a Vodafone felirat marad a United-mezen.
Visszaelőzhet az MU
A megállapodással az angol sztárklubé lesz a legjobban fizető mezszponzor, az eddig vezető Juventus másodiknak esik vissza. Az egyesület így visszafoglalhatja vezető pozícióját a leggazdagabb klubok listáján, amin a Real Madrid januárban megelőzte.
A spanyol El Mundo Deportivo című spanyol lap egyik tavalyi számában közölte a német SPORT+MARKT AG (SMAG) nevű kommunikációs és befektetési vállalat futballra vonatkozó gazdasági elemzéseit, melyben a SMAG utánajárt, hogy az európai élcsapatoknak mekkora bevételük van a trikójukon látható emblémából.
Még a Juventus az első
Jelenleg még a Juventus áll az élen 18,5 millió eurós bevétellel (1 millió euró=269 millió forint), Nedvedéket a Tamoil olajtársaság támogatja.
A második a Bayern München, a T-Mobile telekommunikációs cég 17 millió eurót tesz évente a bajorok költségvetéséhez, míg a harmadik a Real Madrid: a Siemens elektronikai vállalattól 14 milliót kapnak Ronaldoék.
A spanyol élgárdától jelenleg alig marad el a Manchester United, mely a Vodafone évi 13 milliójával számolhat, míg az angoloktól újabb egymilliónyi távolságra van a francia Lyon, amely az LG elektronikai multitól és az autógyártó Renault-tól 12 millió eurót kasszíroz évente.
A Bilbao már szakított a hagyománnyal
A 2004-es év végén az Athletic Bilbao szakított százéves hagyományával, és a klub nemzetközi kupameccseire szponzor nevét íratta a mezekre: a támogató maga a baszk tartomány, Euskadi volt. Így már csak egyetlen csapat, az FC Barcelona tartja a több mint százéves - 107 - tradíciót, vagyis nincs mezszponzora. Persze a katalánokat is csábítják: legutóbb a kínai állam, majd a betandwin.com nevű nemzetközi internetes fogadóiroda tett ajánlatot, hogy megjelenhessen Ronaldinho és társai mellkasán.
Már csak a Barcelona tartja magát
A betandwin annyit ígért, hogy a Barcelona a Juventus elé került volna, de nem tudni pontosan, többet-e 20,25 milliónál, amennyi az abszolut első MU-é lesz.
A klub vezetői hezitáltak, de egyelőre visszautasították az ajánlatot. A Barcelona elnöke, Joan Laporta a Mundo Deportivónak azt nyilatkozta, fontolgatják a mezszponzori szerződést, de csak úgy, ha ők kapják a legtöbb pénzt. A lap korábban biztos volt benne, ha legalább 19 milliót ajánlana valaki, szakítanának a hagyománnyal, de ez a következő szezontól kezdve már csak a második helyhez lenne elég, ez pedig valószínűleg nem tetszene Laportáéknak.
Az Arsenal is előrelép
Egy másik angol klub, az Arsenal szintén új logóval a trikóján játszik augusztustól: az Arsenalt az arab Emirates légitársaság évente 18 millió euró körüli összeggel segíti.