Boglárka
19 °C
35 °C

Mostantól narancssárgában játszik a Fradi

2008.07.14. 13:51 Módosítva: 2008.07.14. 14:06
Új kommunikációs kampány és új – narancssárga – mez már van, a csapat még csak alakul. A tartozások nagy része rendezve, irány az élvonal és a BL. Álmodozik a Ferencváros.

Comeback – Visszatérünk az élvonalba! – Térj vissza a stadionba! – Támogasd újra a Fradit! - szlogennel új kommunikációs kampányt kezdett az FTC a futballszurkolók visszahódításáért. A kampány részleteiről Kevin McCabe, az FTC Zrt. tulajdonosa, Terry Robinson, az FTC Zrt. igazgatótanácsának elnöke és Mike Farnan, a klub új marketingkommunikációs tanácsadója is beszélt a klub sajtótájékoztatóján.

Rieb György elnök elmondta, hosszú vergődés után a tulajdonosokkal együtt először állhatnak örömmel a nyilvánosság elé, és nem csupán az új kampány meghirdetése, illetve a Sheffield United esti vendégjátéka miatt, hanem azért is, mert a klub tartozásainak 85-90 százalékát sikerült kiegyenlíteni.

Terveik szerint augusztus 10-15-ig a fennmaradó részt is kifizetik. Rieb jelezte, az adósságok rendezése után 500 millió forintja marad az egyesületnek, amit szeretnének befektetni, a befolyó összegből a szakosztályok működését támogatnák.

A változások egyik jeleként az Albert Flórián Stadionban hétfő este 19 órakor kezdődő, Sheffield elleni edzőmérkőzésen a játékosok új, narancssárga színű mezben lépnek pályára. A jövőben ilyenben szerepelnek az idegenbeli meccseken. A mezeken a comeback felirat lesz olvasható, egészen addig, amíg új gyémánt fokozatú főszponzor áll a csapat mellé.

A sajtótájékoztatón elhangzott, azért esett a választás erre a színre, mert a tradicionális zöld-fehér mellett az új mez egy olyan innovatív, nemzetközi trendet képvisel, amely az európai klubcsapatok között is egyedinek számít.

A klub honlapja beszámol róla, az újítás hátterében az áll, hogy a zöld-fehér mez mellett egy teljesen egyedülálló másodikat szeretett volnabevezetni a Nike és a Fradi. Az elmúlt évek gyakorlatát nézve – amikor is több rangos európai csapat is a megszokott mezétől teljesen eltérő, feltűnő színt kezdett viselni idegenbeli meccsein – ez is közelebb viszi a Ferencvárost az európai elithez.

Kevin McCabe tulajdonos hangsúlyozta, a kampány egy új stratégia része, s a cél, hogy a pályán és azon kívül is sikeres legyen a klub. Az ingatlan-beruházás egyelőre a tárgyalási szakaszban tart, így még az sem dőlt el, hogy a jelenlegi stadion helyén épül-e fel az új aréna - illetve az üzletek, szállodák -, vagy egy közeli területen. Az üzletember ezért kevés konkrétummal szolgált, ennek ellenére 2012-t nevezte meg határidőnek, melyre az új létesítmények elkészülnek. Szintén célkitűzés új, erős szponzorok megnyerése, ezen dolgozik a korábban a Manchester Unitednél alkalmazott Mike Farnan.

A szakmai oldallal kapcsolatban Terry Robinson, az FTC Zrt. igazgatóságának elnöke ismét elmondta, hogy a feljutás, majd a lehető legrövidebb időn belül az európai kupaporondra kerülés a cél. E mellett vonzó csapattá akarják alakítani a Ferencvárost, s egy akadémiai rendszeren keresztül szeretnének fiatal tehetségeket kinevelni.