Szabina
7 °C
19 °C
Index - In English In English Eng

Mikor jár együtt piros lap és tizenegyes? Hogyan is változott a szabály?

2016.11.02. 09:24

A német Mönchengladbach védője, Julian Korb visszahúzta a Celtic csatárát a 75. percben, ezért kiállították a kedd esti BL-fordulóban. A jogos tizenegyest a sértett, Dembele végezte el, és be is gurította, ezzel 1-1-re mentette a meccset az addig gyengén játszó skótoknak. (Az eset 2:38-nál van a videón.)

Gladbach-Celtic 1-1

Ha esetleg az volt a fejében, hogy a nyári szabályváltoztatás után nincs tripla büntetés, akkor most joggal kérdezheti: mégis van?

A magyarázat nagyon egyszerű.

A szabály egész pontosan úgy szól, ha van labdára irányuló szerelési kísérlet, akkor nem kell kiállítani a védőt. Ha Korb – például – rossz ütemű becsúszással teríti le, és nem kézzel a csatárt, akkor nincs piros, csak sárga.

Így viszont, mivel nem labdára irányult a mozdulata, egyértelmű a piros, ami automatikusan azt is jelenti, hogy a Barcelona ellen nem játszhat a német hátvéd.

A hétvégén a Bologna meccsén is hasonló volt a helyzet – Gastaldellót állították ki –, a védő akkor is a kezét használta, ezért nem is reklamált senki.