Klaudia
0 °C
12 °C

Az angolok állítják, a FIFA 880 millió dollárt kapott a katari vb-ért

2019.03.11. 11:44 Módosítva: 2019.03.11. 11:46

A The Sunday Times-ben megjelent cikk szerint a FIFA 2010-ben, 21 nappal a végső szavazás előtt 400 millió dollárt kapott a katari állami tv-társaság, az Al Jazeera vezérétől, Sheikh Hamad bin Khalifa Al Thanitól, aki nem mellesleg Katar emírje is egyben. Más címeken még 400 millió dollár érkezett később a FIFA számlájára, állítják az angolok.

Eredeti dokumentumra hivatkozva azt írja a The Telegraph, hogy a szerződés azt is részletezte, hogy ha Katar kapja a 2022-es vb-t, további 100 millió dollár üti a világszervezet markát. Ezt az összeget sikerdíjként fizetik ki a FIFA-nak.

A The Sunday Times azt is állítja, hogy a FIFA az azóta eltelt időszakban, három év alatt összesen 480 millió dollárral gazdagodott a katariak jóvoltából. Ezeket az összegeket különböző jogcímen vételezték be. Az újság szerint ezt a szerződést része annak a vesztegetési ügynek, amelyben a svájci rendőrség jár el.

Több olyan állítás van még, amellyel egyértelműen bizonyítani tudják majd, hogy Katar megvásárolta a 2022-es világbajnokságot.

Vasárnap az egyik brit tisztségviselő arról beszélt, hogy a FIFA-nak be kellene fagyasztani az Al Jazeeratól érkező pénzeket, el kell indítani a szerződés felülvizsgálatát, amely nyilvánvaló törvényszegéseket tartalmaz. A FIFA nem reagált az angolok lap kérdéseire.

Az angolok a 2018-as vb-re pályáztak, de az végül az oroszok kapták. A 2022-esre az Egyesült Államok volt sokáig a legnagyobb ellenfél, de végül a döntő körben 14-8-ra Katar nyert. Sepp Blatter 2015-ben, miután kilenc FIFA-vezetőt tartoztattak le, lemondott FIFA-elnöki posztjáról.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!