Az MIT korábbi futballistája is meghalt az amerikai repülőgép-szerencsétlenségben
További Futball cikkek
-
Saliba szarvashibája ellenére sincs még meg Szoboszlaiék bajnoki címe
- Az MTK ráijesztett a Fradira, mégis a zöld-fehér csapat jutott a Magyar Kupa döntőjébe
- Lionel Messi megható búcsúüzenete Ferenc pápához felért nyolc Aranylabdával
- Újabb vezetőedzőt rúgtak ki a labdarúgó NB I-ben
- Küszöbön az egyezség, Vinícius Júnior hosszú évekre kötelezheti el magát a Real Madridhoz
A kétmotoros Mitsubishi MU–2B ottani idő szerint nem sokkal dél után zuhant le a New York állambeli Copake-ben, Massachusetts állam határának közelében. A fedélzeten tartózkodók közül senki nem élte túl a balesetet, közölte az Associated Press egy családtagra hivatkozva.
A tragédia előtt a pilóta rádión értesítette a légi irányítást, hogy nem sikerült megfelelően megközelítenie a Columbia County repülőteret, ezért új leszállási tervet kért, közölték az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NTSB) tisztviselői. Az új koordináták elkészítése közben a légiforgalmi irányítók többször is megpróbáltak kapcsolatba lépni a gép kezelőjével, de a pilóta nem válaszolt, és nem érkezett vészjelzés, tették hozzá.
A nyomozók megszerezték a repülés utolsó másodperceiről készült videót, amely alapján „úgy tűnik, hogy a repülőgép ép volt, és nagy sebességgel csapódott a földnek” – mondta Todd Inman, az NTSB tisztviselője az amerikai újságíróknak.
Az áldozatok között volt Karenna Groff; az édesapja, Michael Groff, egy idegkutató; az édesanyja, Joy Saini uroginekológus; a testvére, Jared Groff; Alexia Couyutas Duarte, Jared Groff élettársa és Karenna Groff párja, James Santoro, aki szintén nemrég végzett az MIT műszaki egyetemen.
Karenna Groff a futballpályán és azon kívül elért eredményeiért kapta meg az NCAA rangos „ÉV Nője” díjat.
„Ez az elismerés valójában az MIT női futballcsaládomnak és mindannak az útmutatásnak, támogatásnak és barátságnak szól, amit az évek során nyújtottak nekem” – mondta Karenna Groff a díj átvétele után.

A pilóta a műszeres repülési szabályok szerint repült, de a szakértők szerint még túl korai lenne megállapítani, hogy az időjárási körülmények miatt csökkent látótávolság szerepet játszott-e a balesetben.
Az NTSB közlése szerint a repülőgép megfelelt a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) valamennyi szabványának, többek között korszerűsített pilótafülkével rendelkezett. A teljes baleseti jelentés elkészítése 12-24 hónapot vehet igénybe, olvasható az ESPN cikkében.