40 millió forint az első két osztályban szereplő futballkluboknak
A Borsodi Sörgyár 40 millió forinttal támogat összesen 40 NB I-es és NB II-es labdarúgócsapatot, s a szurkolók révén tovább nőhet ez az összeg. A kezdeményezés bejelentésének csütörtöki sajtótájékoztatóján elhangzott, a Sörözz a csapatodért elnevezésű akció március 16-tól május 31-ig tart. A drukkerek ez idő alatt a Borsodi és a Borsodi Friss sörök kupakjaiban és a nyitófülein található kód segítségével támogathatják kedvenc együttesüket úgy, hogy a gyár honlapján keresztül jóváírják a talált kódot.
„Minden jóváírt kód után tíz forintot kap a szurkoló által kiválasztott együttes - mondta Avvakumovits Edina, a cég marketing igazgatója. - Ha valaki egy korsó világos Borsodit iszik, az a rendelése mellé szintén kap kódot, amely jóváírható a honlapon.”
Borbély Zoltán, a Magyar labdarúgó Szövetség (MLSZ) jogi- és sajtóirodájának vezetője azt mondta, a szervezet nem tudja és nem is támogathatja közvetlenül a futballklubokat, ezért nagy a jelentősége a sörgyár kezdeményezésének.
„Ahogyan az hétfőn, a Magyar Labdarúgás Fórumán is elhangzott, az MLSZ célja a közösségteremtés, ennek megvalósítására ez az akció is jó lehetőséget biztosít - fogalmazott Borbély. - Jelenleg az élvonalban és a másodosztályban 2800 az átlagos nézőszám, ezt mindenképpen növelni szeretné a szövetség, s úgy gondolom, a Borsodi kezdeményezése ebben a tekintetben is segítséget nyújt.”
Csehi István, az Újpest FC ügyvezető igazgatója szerint ez a fajta támogatás - amellett, hogy úttörő jellegű - példamutató lehet a magyarországi vállalkozások számára.
„A napi gondok között, miközben az egyesületek a nehéz gazdasági helyzetben az életben maradásért küzdenek, hatalmas jelentőséggel bír egy ilyen szponzorációs lehetőség” - mondta Csehi. Egy szurkoló egy nap alatt legfeljebb négy kódot írhat jóvá. A drukkerek között az akció időtartama alatt értékes nyereményeket sorsolnak ki.