Nehéz lesz, de folytatnám a jó sorozatot a M1RA-val

2018.05.17. 16:27

Amióta hazaértem Németországból, az elmúlt napokat úgy szerveztük meg Johannával, hogy csak négyesben voltunk Mirával és Emmával. Azt nem állítom, hogy teljesen ki is pihentem a nürburgringi versenyt, mert a picik tettek arról, hogy éjszakánként is bújhassam a telemetria-adatokat... De nagyon jó volt családi légkörben kicsit kiszakadni a külvilágból, ami olyan jól sikerült, hogy több mint egy napig észre sem vettem, hogy lemerült a telefonom.

Lehettem volna óvatosabb

Közben a versenyzésről nem terelődtek el a gondolataim, még mindig eszembe jutottak a Nordschleife zárófutamán történtek. Többször visszanéztem utólag a Rob Huff-fal és Esteban Guerrierivel való ütközéseimet, és be kell látnom, hogy mindkét esetben lehettem volna óvatosabb. Például az argentin akciója előtt úgy éreztem, hogy kellőképpen zártam az ajtót, és már nincs hely mellettem, de kívülről nézve egyértelművé vált, hogy nem vesztettem volna semmit azzal, ha még jobban oldalra helyezkedek a kanyar előtt, amivel megelőzhettem volna, hogy beszúrjon mellém és nekem jöjjön. Az elmúlt években nem volt jellemző rám, hogy így nyitva hagyom a kaput valaki előtt, de ebben talán az is benne van, hogy a mostani szezonban mindenre fel kell készülni. Olyan helyeken és szituációkban is próbálkozunk az előzésekkel, ami egyáltalán nem volt megszokott korábban. Annyira ádáz harc folyik minden egyes pontért, annyira kiélezett a versengés, hogy mindenki merészebbé vált egy kicsit. Talán az ösztönösen érzettnél még konzervatívabban fogok védekezni ezután. Hiszek abban, hogy ha tudatosítom magamban, hol reagálhattam volna jobban, ha alaposan kielemzem a kérdéses eseteket, akkor a jövőben nem adok hasonló esélyeket az ellenfeleknek.

Szép emlékek Zandvoortról

Arról azonban szó sincs, hogy válságértekezletet kellett volna tartanom, vagy hogy annak érezném szükségességét, hogy átgondoljam a versenyzésről vallott alapvető értékeimet.

Volt egy-két balul sikerült helyzet az utóbbi futamokon, amiken dolgozni kell, és javítani is fogok rajtuk, de nem kell alapjaiban véve máshogy csinálnom semmit. Az egy körös tempóm rendben van, a szezon mind a hat eddigi időmérőjén a legjobb háromban végeztem, ami azt mutatja, hogy nincs nagy baj, jól érzem magam az autóban. Ezt az időmérős jó sorozatot szeretném folytatni Zandvoortban is az előttünk álló hétvégén, amiben segítségemre lesz, hogy van már némi tapasztalatom a pályáról. Azt vettem észre, hogy idén a plusz egy kvalifikációs és plusz egy futamos lebonyolításban felértékelődött a pályaismeret jelentősége, én pedig 2016-ban a TCR Benelux sorozat vendégpilótájaként már versenyeztem Hollandiában egyszer. Nyilván nem ismerem annyira a pályát, mint mondjuk Tom Coronel, akinek olyan lesz ez a hétvége, mint nekem a Hungaroring, de szép emlékeket őrzök Zandvoortról. Két éve egy futamgyőzelmet és egy harmadik helyezést értem el ott, persze az egy teljesen másik bajnokság volt.

A BoP és a rajtbüntetés miatt nehéz lesz

Nagyon várom már ezt a hétvégét, mert Zandvoort egy igazi régi vágású, lendületes versenypálya, amilyeneket kifejezetten szeretek. Engem a hagyományos angol pályákra emlékeztet, mint például Brands Hatch. Bízom benne, hogy ha a Nordschleifén a mezőny legnehezebb autójaként is erős tudott lenni a Hyundai, akkor Zandvoortban is lesz lehetőségünk jó eredményeket elérni, mert ha pusztán a pálya jellegét nézem, akkor mini Nürburgringnek is beillik. Itt is vannak szintkülönbségek, nagy tempóval teljesítendő beláthatatlan kanyarok, tehát bevállalós részek.

Már legutóbb a Nürburgringen is a Hyundai volt a legnehezebb autó a mezőnyben, de a legfrissebb BoP-ben további változásokat hoztak a Hyundai kárára. A pluszsúlyok mellett visszafogták 97,5 %-ra a motorteljesítményt és 20 milliméterrel megemelték a hasmagasságot, miközben a rivális márkák újabb kedvezményeket kaptak. Nem akarok túlzottan pesszimista lenni, de azt sem tartom kizártnak, hogy ezzel a Hyundai esélyei ellehetetlenülnek Zandvoortban. A Nürburgringen kellemes meglepetés volt, hogy a legnehezebb autóval is gyorsak tudtunk lenni, de a mostani változtatások alapjaiban befolyásolják az autó viselkedését. Így célként csak a legjobb tízbe kerülést tudom megfogalmazni a két időmérőre. A helyzetemet tovább nehezíti, hogy kaptam egy öt rajthelyes büntetést a Huff-fal való ütközés miatt, ezért az első futamon várhatóan a pontszerzésért is meg kell izzadnom. Abban bízom, hogy a fordított rajtrácsos második futamon egy jó rajtpozícióval talán sikerülhet dobogóért küzdenem.

Átnézek majd a M1RA-hoz

Azért is különleges lesz a hollandiai hétvége, mert a WTCR mellett a TCR Európa-kupa mezőnye is rajthoz áll Zandvoortban két M1RA-autóval a pályán. Legutóbb a Hungaroringen tudtam jelen lenni a csapat valamelyik versenyhétvégéjén, de mivel akkor egyszerre voltunk a pályán, nagyon kevés lehetőségem volt benézni a M1RA-boxba. Ezúttal biztosan többször átnézek majd a fiúkhoz, próbálom segíteni Nagy Danit és Francisco Morát egy-két tanáccsal, de még így messze elmaradok majd a velük töltött időt tekintetében egy csapatvezetőtől, hiszen értelemszerűen a saját feladataim lesznek a legfontosabbak. Mindenesetre nagyon bízom a csapatban, remélem, hogy Zandvoortban is olyan sikeres hétvégét zár a M1RA, mint legutóbb Franciaországban. Dani megmutatta, hogy mennyire tehetséges versenyző, és remélem, hogy újra a dobogón látom majd. De ugyanígy bizakodó vagyok Mora kapcsán is, aki most, hogy már túl van a csapattal és a Hyundaijal való kezdeti ismerkedésen, szintén dobogós helyezésekért küzdhet.

Eddig amikor a M1RA és én egy helyszínen versenyeztünk, a csapat és én is mindig trófeával gazdagodtunk. Jó lenne ezt a hagyományt Zandvoortban is folytatni!

A WTCR és a TCR Europe zandvoorti menetrendje

május 19., szombat

  • 9.50-10.20 TCR Europe első szabadedzés (M1RA)
  • 11.50-12.20 WTCR első szabadedzés
  • 13.20-13.50 TCR Europe második szabadedzés (M1RA)
  • 15.00-15.30 WTCR második szabadedzés
  • 15.45-16.20 TCR Europe időmérő (M1RA)

május 20., vasárnap

  • 08.30-09.00 WTCR első időmérő
  • 12.20-12.45 TCR Europe első futam (23 perc + 1 kör) (M1RA)
  • 16.20-17.00 WTCR első futam (12 kör)

május 21., hétfő

  • 08.30-09.30 WTCR második időmérő
  • 12.15-12.55 WTCR második futam (12 kör)
  • 14.55-15.20 TCR Europe második futam (23 perc + 1 kör) (M1RA)
  • 16.35-17.25 WTCR harmadik futam (15 kör)

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!