Vila Realban visszatérhetünk az élmezőnybe

2018.06.20. 16:36

Sikerült feltöltődnöm az elmúlt hetekben, nem is emlékszem, hogy mikor töltöttem legutóbb ennyi időt otthon. A két pici mellett persze nem a jó nagy alvásokról szólt ez az időszak, de a Vila Real-i versenyhez közeledve tudatosan figyeltünk arra Johannával, hogy az elmúlt napokban fizikailag is kipihenjem magam, és készen álljak a szezon újabb kihívására.

Altatás és a dzsókerkörös stratégia

Nagyon várom már, hogy újra autóba ülhessek. A legutóbbi zandvoorti eredménytelenség miatti rossz érzések talán egy hétig nyomasztottak, utána jó volt teljes egészében átadni magam a családomnak, és nagyon keveset gondolni a versenyzésre. Aztán fokozatosan növekedett bennem a versenyláz, ahogyan közeledtünk Vila Real felé. Elkezdtem adatokat elemezni, és egyszer csak azon kaptam magam, hogy miközben Emmát az ölemben tartva altattam, akkor is a jó dzsókerkörös stratégián agyaltam… Már tűkön ülök, ki vagyok éhezve a vezetésre! Talán a túlfűtöttségem miatt a kelleténél optimistább is vagyok, de bizakodom az elérhető eredmények kapcsán. Mondom ezt annak ellenére, hogy jelentős változásokra nem számítok a BoP-ben, várhatóan továbbra is a Hyundai hasmagassága és súlya lesz a legnagyobb a mezőnyben. Ugyanakkor ha van pálya, amelyiken az ezekből adódó hátrány áthidalható lehet, akkor az Vila Real!

Nem a végsebesség lesz a döntő

Ha megnézzük a telemetria-adatokat, akkor kiderül, hogy a kanyarokban még a külső körülményekkel együtt is versenyképes volt a Hyundai, a nagy lemaradás a hosszú egyenesekben jött össze, amelyekben a végsebesség számít, abban pedig alapból sem a mi autónk volt a legjobb, és erre még alaposan ráerősített a BoP is. Vila Realban azonban csak egy hosszabb egyenes van, az is dombról lefelé, tehát ezen a pályán közel sem számít majd annyit a végsebesség. Nem gondolom, hogy önerőből újra a Hyundai lesz a legerősebb autó a mezőnyben, de arra számítok, hogy a zandvoorti lehetetlen helyzetünk után ezúttal mindössze néhány tizedes lemaradásban leszünk az élmezőnytől. Azt pedig nem titkolom, hogy

reményeim szerint ez a hátrány is eltüntethetővé válhat a pályatapasztalatomnak és az utcai pályák iránti lelkesedésemnek köszönhetően.

Cél a legtöbb hyundaios pont

A pálya karakterisztikája mellett az is sokat segít majd, hogy az objektív számítás alapján kiadott kompenzációs súlyok változnak. Ugyan a plusz 50 kilóval továbbra is sok ballasztot kap a Hyundai, de a Honda +60, az Audi +40, a Volkswagen pedig +30 kilós pluszsúlya azt jelenti, hogy Zandvoorthoz képest súlyban közelebb kerültek hozzánk a legnagyobb rivális márkák. Mindezek tudatában hiszek abban, hogy Vila Realban újra sok pontot tudok majd gyűjteni.

Azt egyelőre nem tudom, hogy a dobogós helyezések vagy a futamgyőzelem is elérhető-e, de szeretnék újra ezekért a célokért küzdeni, és remélem, hogy akár erre is lesz lehetőségem.

Konkrét célnak mindenesetre azt tűztem ki magam elé, hogy márkán belül mindenképpen szeretném én a legtöbb pontot bezsebelni.

Önbizalmat ad a 2017-es év

Portugália évek óta mindig az egyik legjobban várt versenyhelyszínem, mert nagyon kedvelem az országot és mindig fantasztikus hangulat fogadja a mezőnyt, plusz magát a pályát is szeretem. Tudom, hogy nézőként sokszor unalmasok az itteni versenyek, mert a szűk utcai pályán nagyon kevés lehetőség van az előzésre, de például a tavaly bevezetett dzsókerkör egy jó módszer az izgalmak fokozására. Mindenesetre a két időmérőnek Vila Realban továbbra is óriási jelentősége lesz, mert a rajtsorrend nagyban meghatározza a futamokra vonatkozó esélyeket. Nekem nagyon sok erőt és önbizalmat ad a 2017-es Vila Real-i teljesítményem, hiszen az időmérőn egy tökéletes körrel sikerült nyernem, majd a futamokon is jól osztottam be a technikát, és megszereztem a szezonbeli első futamgyőzelmemet, ami meghozta a pozitív fordulatot számomra.

Hozzászólna? Írjon nekünk Facebookon!
Vila Realban visszatérhetünk az élmezőnybe

2017-ben is Portugáliában indult be Michelisz Norbert, most is jó eredményre számít.

564 · Jun 20, 2018 04:36pm Tovább a kommentekhez
Facebook Comments

Boldog lennék, ha a hétvége után felfedezhetnénk a hasonlóságot a tavalyi és az idei forgatókönyvben!

A WTCR portugáliai hétvégéjének programja

június 23., szombat

  • 10.00-10.30 Első szabadedzés
  • 12.00-12.30 Második szabadedzés
  • 13.30-14.10 Első időmérő
  • 17.00-17.30 Első futam

június 24., vasárnap

  • 10.00-10.50 Második időmérő
  • 14.45-15.15 Második futam
  • 18.10-18.45 Harmadik futam

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?