Erős hétvégére számítok a M1RA-val közösen

2018.10.17. 15:42

Bevallom, az elmúlt két kínai versenyhétvége után eléggé csalódott voltam , és most éppen egy olyan jó hírre volt szükségem, minthogy idén először autóba ülhetek a saját csapatomban, a M1RA-ban is.

Teljesen fel vagyok villanyozva, és nagyon pozitív érzésekkel várom a barcelonai kalandot a TCR Európa-kupa szezonzáróján,

amelyen természetesen szeretném a tapasztalatommal segíteni a csapatot és Nagy Danit a minél jobb bajnoki helyezés elérésében. Ez a hétvége most nem rólam szól majd, hanem a reményeim szerint róluk.

31328621 1346805005419923 3680578977018444444 o
Fotó: Gaál Lacó / M1RA

Eredetileg a Hungaroringre terveztük

Nem titok, hogy Bári Dáviddal közösen dolgoztunk azon, hogy a tavalyi két M1RA-s vendégszereplésemhez hasonlóan erre idén is sor kerüljön, és ezt időben korábbra terveztük. Eredetileg a Hungaroringre akartuk időzíteni, hiszen tavaly nagyon jól sikerült a hazai pályás beugrásom: csapatvezetőként is hihetetlenül büszke voltam az akkor aratott dupla futamgyőzelmünkre, de az, hogy ennek elérésében a pályán segíthettem Tassi Attikát, külön öröm volt számomra. Idén sajnos a WTCR Vila Real-i tömegbalesetben megsérülő csuklóm keresztül húzta a számításainkat, nem tudtam volna vállalni a hazai szereplést, és őszintén szólva ezután kicsit le is tettem arról, hogy még ebben az évben vezethetem a M1RA egyik Hyundai i30 N TCR-jét. Mint mindig, a szándék megvolt mindannyiunkban, de az anyagi háttér előteremtése nagy kihívás elé állított minket. Hálásak vagyunk a csapat szponzorainak, hogy a segítségükkel lehetővé vált a szereplésem a barcelonai Európa-kupás szezonzárón.

Nekem nemcsak verseny, teszt is

Legutóbb tavaly szeptemberben Buriramban versenyeztem a M1RA színeiben, amikor futamgyőzelmet arattam a thaiföldi TCR-versenyen. Természetesen a versenyláz mindig fűt, és most is szeretnék jó eredményeket elérni, de nekem Barcelonában nem a személyes sikerességem lesz a legfontosabb. Nagy Dani jelenleg az ötödik helyen áll a bajnokságban, és bár a lemaradása 50 pont az éllovashoz képest, addig nem adjuk fel harcot, amíg még megvan a matematikai esélye a győzelemre, és ugyanez igaz a csapatok versenyében szintén az ötödik helyen álló M1RA-ra is. Ráadásul

a bajnoki dobogó mindkét esetben reálisan elérhető távolságban van, úgyhogy én elsősorban azon fogok dolgozni Barcelonában, hogy ezeket a céljainkat elérjük, és ha olyan helyzetben leszek a pályán, akkor minden erőmmel segítsem Danit.

Emellett valóban lesz egy személyes célja is a hétvégi szereplésemnek, de ez sem arról szól majd, hogy minél több trófeával a kezemben térjek haza: mivel a barcelonai kör hasonlít a szuzukaira, egyfajta tesztnek is használom ezt a lehetőséget, hogy minél jobban felkészüljek a WTCR következő, japán fordulójára.

Sokat fejlődött a M1RA idén

Ebben a szezonban eddig csak a Hungaroringen töltöttem személyesen is több időt a M1RA-val egy versenyhétvégén, és ott döbbentem rá igazán, hogy milyen sokat fejlődött a csapat az elmúlt egy évben. Elsősorban nem a pályán elért eredményekre gondolok, hanem a szervezeti és strukturális előrelépésekre, amelyek kifelé ugyan nem szembetűnőek, de meghatározó jelentőségűek. Ezért is mondom azt, hogy a bajnokság végeredményétől függetlenül elégedett vagyok a M1RA idei munkájával. Tavaly a szezonzáró előtt hiába voltunk kedvezőbb helyzetben a pilóták és a csapatok értékelésében, az egy másik bajnokság volt, és kapásból nagyon magasra tettük a lécet. Azt gondolom, hogy harcban lenni az év végi dobogóért egy nemzetközi szintű sorozatban mindig nagy fegyvertény, és én annak is örülök, hogy Dani, illetve a többi új csapattag milyen jól beilleszkedett a közösségbe, mennyire értékes tagjává vált a M1RA-nak. Idén tovább építkeztünk és erősödtünk.

A gumifogyasztás kulcskérdés lesz

Ugyanakkor mint említettem, nem adjuk fel a harcot, és nagyon erős hétvégét szeretnék zárni a csapattal. Arra számítok, hogy Barcelonában a Hyundai az esélyes márkák között lesz, így már az időmérőn és természetesen a futamokon is reálisnak tartom, hogy az élmezőnyben küzdjünk, és nagyon jó lenne M1RA-s futamgyőzelemmel búcsúztatni a szezont. Barcelonában még nem versenyeztem, de az elmúlt években két-három alkalommal teszteltem a pályán, amelyre szimulátoron is kiválóan fel lehet készülni, mert a legtöbb programban rendkívül pontos, lézerszkennelt virtuális változatot készítettek hozzá. A pálya különlegessége, hogy nagyon észnél kell lenni a gumifogyasztással, különösen a bal elsőn hamar elveszik a tapadás, ha az ember nem figyel oda rá. Amikor a teszteken időmérős szimulációkat csináltunk, akár egy körön belül is, a kör második felén már jelentkezett a tapadásvesztés. Barcelona tipikusan olyan pálya, amelyen a többet ésszel, mint erővel elv mentén sokat lehet nyerni.

Abban is bízom, hogy a M1RA-val töltött barcelonai versenyhétvége, amelyre a feleségem, Johanna és a nagyobbik kislányom, Mira is elkísér, hatalmas pozitív töltetet ad nekem a WTCR-szezon hajrájára. Mert ott sem adtam még fel a harcot!

A TCR Európa-kupa barcelonai menetrendje

október 19., péntek

  • 11.55-12.25 Első szabadedzés
  • 16.05-16.30 Második szabadedzés

október 20., szombat

  • 11.45-12.20 Időmérő
  • 17.30-18.00 Első futam (23 perc +1 kör)

október 21., vasárnap

  • 15.55-16.25 Második futam (23 perc +1 kör)

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?