Bizonytalan Talmácsi Moto2-es jövője

2009.11.24. 17:01
Az Aprilia-tulajdonos bejelentette, nem indul a kategóriában, inkább a Moto GP-s visszatérésére koncentrál. A magyar menedzsere Olaszországban tárgyal, a jövő Jorge Martineztől függhet.

Az Aprilia nem indul a 2010-es Moto2-sorozatban, helyette a MotoGP-s visszatérésre összpontosít - közölte kedd délután az anyacég Piaggio. Az olasz gyár már elkészítette a Moto2-es vázat, ezt továbbfejlesztésre kiadja. A spanyol Motociclismo című lap szerint az Aspar Team a teljes projektet - a mérnököket és a szerelőket - átveszi, vagyis gyártja a vázakat jövőre.

Mivel az Aprilia kivonul a kategóriából, így kérdésessé vált Talmácsi Gábor szereplése, aki a Speedup-csapatban gyári pilóta lett volna.

Martinez két versenyzője biztosan kap gépet, de nem tudni, ad-e a Speedupnak, ami közvetlenül az olasz cégnek köszönhette szerződését: a csapatfőnök Luca Boscoscuro az idei utolsó futamig a leghivatalosabb Aprilia-istálló, a Gilera főnöke volt.

Vagyis úgy tűnik, Talmácsi sorsa újra exfőnökétől, Jorge Martineztől függ, akinek 250-es istállójával májusban szakított, és a Moto GP-be szerződött.

Stefano Favaro, Talmácsi menedzsere folyamatosan tárgyal: "Olaszországban vagyok emiatt, de még nem tudok semmit. Nincs nagy probléma, dolgozunk, hogy megoldjuk az ügyet. Annyi biztos, hogy a Speedup Team megmarad a szerelőkkel, mérnökökkel együtt, és várhatóan csütörtök-péntek körül jelentjük be, hogy Gábor milyen vázon versenyez majd jövőre."

A 40 versenyzős Moto2-ben csak Dunlop-gumikkal és 600 köbcentis Honda-motorokkal vehetnek részt az istállók, az Aprilia viszont értelmetlennek látja indulni egy olyan sorozatban, ahol a konkurens motorja köré kell vázat építeni.

Már napokkal ezelőtt furcsa volt, hogy míg a Moto2-ben szinte mindenki, addig az Aprilia még nem állt elő új gépével, sőt, a hétvégi, valenciai teszten az Aspar Team is BQR-vázakkal ment.

Talmácsi menedzsmentje november 7-én jelentette be, hogy a magyar motoros a Speedup Aprilia Team színeiben a Moto2-ben versenyez 2010-ben.

Közölték azt is, hogy Talmácsi csapattársa az olasz Andrea Iannone lesz, valamint, hogy az Aprilia december elején kétnapos tesztet szervez,  és a lehető legjobb technikai hátteret adja.

Jelenleg tehát az Ajo Motorsport (Alex Debon), a Carion AB (Carel Abraham) és a Speedup (Andrea Iannone és Talmácsi Gábor) és a saját csapattal induló Karel Abraham jövője bizonytalan, nekik új vázat kell találniuk az Aprilia helyett.

     

A Piaggio közleménye

"Az olasz és európai piacon vezető szerepet betöltő Aprilia csoport szerint értelmetlen, és a cég hírnevét hátrányosan befolyásolja egy olyan versenysorozatban való részvétel, amelyben az összes istálló arra van kényszerítve, hogy egy másik gyár erőforrásait használja, nem méltó az eddig 43 világbajnoki címet szerző gyár hagyományaihoz" – állt a Piaggo Group közleményében.