A műfüvet és az aszfaltbukóteret okolják

2010.09.08. 14:20
A világbajnokok szerint a mesterséges bukóterek többet ártanak a biztonságnak, mint használnak, közvetve Tomizava halálában is részük volt, el akarják távolíttatni a pályák mellől.

Nem élte túl balesetét vasárnap Misanóban Tomizava Sója Moto2-pilóta, miután bukott, ketten is elgázolták. A japán a kerékvető mögötti műfüvön csúszott meg, de nem repült ki a pályáról, mint általában, ha természetes felületen, vagy aszfalton esnek, hanem épp a versenyíven maradt.

A 2006-os világbajnok Nicky Hayden már a futam délutánján felvetette, a műfű közrejátszhatott Tomizava halálában - "néhányan kifejezetten használták, mert közel sem csúszik annyira, mint az igazi" - , csapattársa, a 2007-es első Casey Stoner a napokban erősítette ezt meg.

"Kezdjük magunkat golyóállónak képzelni, az extra bukótér fals biztonságérzetet ad. Túl magabiztosak leszünk, és akkor ez történhet. A fű nem ideális, de ha az lett volna ott, arra biztosan nem merészkedett volna rá senki. Sokan úgy gondolkoznak, a műfűről, az aszfaltról meg végképp simán vissza lehet jönni, nem baj, ha szélesebben vesznek egy kanyart" - nyilatkozta a Sydney Morning Heraldnak.

Az ausztrál elmondta, hasonló baleset természetes körülmények között is előfordulhat, de a biztonsági lépések elhibázottak: "Effajta bukás benne van, de az aszfaltos bukóteret az autósoknak építik, ami hiba. A motorosok sokkal nagyobb kockázatnak vannak kitéve, nekünk kellene diktálnunk a biztonsági trendeket, nem a kocsiknak".

Az utóbbi években divat lett leaszfaltozni a korábbi kavicságyakat, ami sem az autókat, sem a motorokat nem gátolja, simán visszajöhetnek egy-egy hiba után.

A műfű sem régi találmány a motorsportban, az eredetit helyettesítik vele, de a hatás nem ugyanaz. Az as.com úgy tudja, a kilencszeres világbajnok Valentino Rossi már jelezte is a MotoGP biztonsági embereinek, hogy távolítsák el a pályáktól.