Izsó
18 °C
30 °C
Index - In English In English Eng

Michelisz hatalmas bravúrral megszerezte a negyedik helyet az időmérőn

654753
2015.05.15. 18:07

Michelisz Norbert remek időt autózva a negyedik helyet szerezte meg a Nordschleifén az időmérőn: csak a címvédő José María López, a Chevrolet 22 francia zsenije, Hugo Valente, illetve a kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb tudta megelőzni. A Zengő Motorsport versenyzője mögül indul majd a négyszeres WTCC-bajnok Yvan Muller, mindkét gyári Honda, illetve a hibázó Ma Csing-hua is.

A nyolcadik helyről induló gyári Hondás Gabriele Tarquininek majd 3 másodpercet adott Michelisz.

Az időmérő

Az időmérő végeredménye

  1. José María López, Citroën
  2. Hugo Valente, Chevrolet
  3. Sébastien Loeb, Citroën
  4. Michelisz Norbert, Honda
  5. Ma Csing-hua, Citroën
  6. Yvan Muller, Citroën
  7. Mehdi Bennani, Citroën
  8. Gabriele Tarquini, Honda
  9. Tom Coronel, Chevrolet
  10. Tiago Monteiro, Honda
  11. Tom Chilton, Chevrolet
  12. John Filippi, Chevrolet
  13. Rob Huff, Lada
  14. Stefano D'Aste, Chevrolet
  15. Sabine Schmitz, Chevrolet
  16. Grégoire Demoustier, Chevrolet
  17. Jaap Van Lagen, Lada
A futamok szombaton 11.15-kor és 12.15-kor kezdődnek.

18.20: Indul az időmérő, minden autó a pályán. Érdekes lesz, ki hogy osztja majd be az idejét, mert ugyan az időmérő 60 perces, de nem tankolhatnak, a tank pedig nem elég arra, hogy ezt végigautózzák. A Ladáké a legnagyobb, ők többet lehetnek kint a többieknél. A Citroën úgy taktikázik, hogy háromszor egy mért kört csináljon, ezzel pont kicentizik az egy órát.

18.35: Ment mindenki egy biztonsági kört, aztán visszament a boxba friss gumikért. Michelisz úgy a hetedik, hogy csak az öt Citroën, illetve az egyik Lada, Rob Huff előzi, de hérom pilótának még nincs mért ideje. Később Monteiro is bejött a gyári Hondával Michelisz elé, de ezek az idők még biztosan változnak.

18.38: A ladás Jaap Van Lagen motorja elszállt, nagyon lassan gurul csak a pályán. A Chevrolet-s Hugo Valente viszont nagyon jó időt ment, harmadiknak jött fel, ezzel Michelisz pillanatnyilag csak a kilencedik a tizenhétből.

18.48: Második helyre jön fel Michelisz a második mért körével, de a többiek még csak most érkeznek majd javítani.

18.51: Rob Huff Ladája állt meg a pályán, van elég gond az orosz csapatnál. Ki is száll az angol a kocsiból, nem tudta újraindítani a Vestát.

18.55: Két mért kör után van a mezőny eleje, Michelisz most négy Citroën mögött az ötödik, de még érkeznek többen a pályán. Közben a magyar versenyző elindult ki a harmadik körére, egy negyedik mért idő már aligha fér bele az üzemanyag-korlátozás miatt.

18.58: Hugo Valente ugrott vissza a Chevrolet Cruze-zal a harmadik helyre, a 22 éves francia nagyon jól megy, már az csoda, hogy befér a Citroënek közé. Michelisz most a hatodik.

19.01: Egyik gyári Honda sem jobb kért mért kör után Michelisznél, aki továbbra is a hatodik helyen, de újra a pályán. Még 18 perc az időmérőből. López ideje egyébként elképesztő, 2,2 másodperccel veri a második Loeböt.

19.06: Remek kört rakott össze Michelisz, négy szektorban javított saját idején, az első szektorban aboszlút legjobbat ment, de ezen a Citroenek biztosan változtatnak majd. A harmadik mért kör végén a harmadik helyre jön fel, az utolsó szektorban volt egy pici hibája, de a többieknek sem lesz már ideje, de inkább üzemanyaga egynél több mért körre.

19.13: López, Loeb, Ma és Tarquini is indul mért körre, Muller és Bennani még nem, Monteiro pedig a pályán, de elég lassú, ők azok, akik az első 9-ben vannak. Még hat perc, Michelisz már nem jön ki.

19.16: Valente 8 tizedre csak Lópeztől, elképesztő eredmény, de a címvédő nagyon gyors már megint. Bennani most indul, Muller még kivár, ők, akárcsak Ma, még Michelisz mögött.

19.17: Ma találta el a falat, a Citroën kínai versenyzője a kettes szektorban csúszott ki. Ő már nem előzi meg Micheliszt.

19.22: Lópezé a pole megint, de Valente a Cherlovet-val elszedte Loebtől a második helyet. Nincs már senki olyan idővel a pályán, amivel megelőzhetné Micheliszt, aki úgy indul a negyedik helyről, hogy mindkét gyári Hondát, illetve két gyári Citroënt is megvert az időmérőn.

Az időmérő előtt

Csütörtökén és pénteken is izgalmasan alakult a gyakorlás Michelisz Norbertnek a Nordschleifén: előbb egy hatalmas bukást úszott meg, amikor egy jobb első defekt miatt veszélyes pörgésbe kezdett 256 km/h-s tempónál a kocsija, a pénteki első szabadedzésen pedig Mehdi Bennani nem volt elég óvatos, amikor egy kicsúszás után visszatért a pályára, de magyar pilóta egy hatalmas fékezéssel elkerülte az ütközést.

Az első teszten még csak a 12. időt autózta, majd az esős, ködös délelőtti szabadedzésen harmadik volt Michelisz a meglepetésre az élre kerülő két Lada mögött, a második, már száraz pályán tartott edzésen viszont erőre kaptak a Citroënek, amik az első öt helyből négyet el is vittek, Michelisz pedig a 10. helyre csúszott vissza.

Az edzés utáni bejelentkezésében is azt ígérte, hogy az időmérőn mindenképpen az lesz a célja, hogy a legjobb 10-be kerüljön, de ez a nagyon nehéz, technikás és veszélyes pályán nem lesz könnyű. Hogy a 25,5 km-es, a Nürburgring GP-pályával egybekötött Nordschleifén mire érdemes figyelni, azt maga Michelisz árulja el a Mol Group videóját, amit még az április végi teszten készítettek, a WTCC-Hondánál némileg lassabb zengős SEAT-tal.