Ilona
15 °C
29 °C
Index - In English In English Eng

Michelisz: negyedik hely és első kanyaros kiesés a Nordschleifén

936297
2015.05.16. 13:13

Az időmérőn megszerzett fantasztikus negyedik rajthelyét megtartva, közvetlenül a dobogósok mögött jött be az első futamon a Nordschleifén Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport versenyzője.

A rajt viszont nem volt zökkenőmentes, az előle induló, de a rajtot rettenetesen elkapó Hugo Valente-tel ütközött kissé össze: nagy baj nem történt, meg is előzte a nagyon visszaeső franciát, de közben a másik oldalon Yvan Muller el tudott menni mellette. A Honda kisebb sérülésekkel megúszta, a kormány kicsit jobbra állt ettől, de komolyabb baj – ekkor még – nem történt.

A vb állása

  1. José María López, Citroën, 177 pont
  2. Sébastien Loeb, Citroën, 127
  3. Yvan Muller,  Citroën, 126
  4. Tiago Monteiro, Honda 73
  5. Ma Csing-hua, Citroën, 64
  6. Michelisz Norbert, Honda, 61
  7. Gabriele Tarquini, Honda, 58
  8. Tom Chilton, Chevrolet, 44
  9. Mehdi Bennani, Citroën, 40
  10. Hugo Valente, Chevrolet, 31
  11. Tom Coronel, Chevrolet, 23
  12. Stefano D'Aste, Chevrolet 16
  13. Rob Huff, Lada, 9
  14. James Thompson, Lada, 6
  15. John Filippi, Chevrolet, 5
  16. Rickard Rydell, Honda, 3
  17. Grégoire Demoustier, Chevrolet, 2
  18. Jaap van Lagen, Chevrolet, 2
  19. Sabine Schmitz, Chevrolet, 1

A futam három köre alatt néha ugyan meg tudta közelíteni a négyszeres világbajnok franciát, de a pálya hátsó hosszú egyenesén a Citroën sokkal gyorsabb volt, így a körök végén nem tudott támadó helyzetbe kerülni. A negyedik helyét viszont nem fenyegették, a négy gyári Citroën közé beékelődve, Ma Csing-huát megelőzve maradt le a dobogóról Michelisz, amin Muller előtt López és Loeb állhatott.

2kicsi
Fotó: Zengő Motorsport

A második futam is lökdösődéssel indult, de ebből már nagyon rosszul jött ki Michelisz: megforgatták, közben pedig a futóműve is eltört az első kanyarban, így azonnal kiesett. A versenyben maradtak közül Muller hamar az élre állt, López viszont nagyon hátulról, a 10. helyről kezdte meg a felzárkózást, és a nagy egyeneseknek köszönhetően egészen a második helyig verekedte fel magát. A két gyári hondást, Gabriele Tarquinit és Tiago Monteirót az utolsó kilométeren darálta be úgy, hogy a Citroën a Nordschleifén is 60 kg plusz súllyal ment.

A rajt utáni esetről nem sokat látni a közvetítésben, így azt sem, hogy kivel akadhatott össze Michelisz, aki továbbra is tartja a hatodik helyét a világbajnokságon, de már csak 3 pontra marad el az ötödik Mától. A Zengő Motorsport honlapján azt írták, hogy hátulról kapott akkora ütést, hogy a jobb hátsó kerék egyszerűen kitört.

Nordschleife - a második futama rajtja Michelisz kiesésével

Sajnálom, mert a rajt után tudtam nyerni pozíciókat, a negyedik-ötödik hely környékén fordulhattam, enyém volt a külső ív a másodikban, de ott lehet, hogy valaki lesodródott a belső íven és szerencsétlenül pont a jobb hátsó kerekemet találta el

– nyilatkozta Michelisz a futam után, majd meg is mutatta, hogy komoly külsérelmi nyom nem maradt a Hondán, ami az ütés után azonnal kifordult a párhuzamos futásból és irányíthatatlanná vált. Egyből vissza is ment a boxba, de a szerelők látták, hogy nem tudják gyorsan kijavítani, így Michelisz egy erős pontszerzéstől esett el.

Hogy mennyire nem egyszerű a pálya, azt mindkét futamon láthattuk, az elsőn Hugo Valente, a második Ma Csing-hua szállt el egy kanyarban, de kieséssel, sérülés nélkül megúszták a baleseteket.