Vazul
11 °C
25 °C

Gyönyörű második hely Michelisztől Japánban

553340
2015.09.13. 08:04

Az élről kezdhette az első japán futamot Michelisz Norbert a túraautó-vb-n a remek szombati időmérő után, az újabb hatalmas bravúr viszont elmaradt vasárnap. A világbajnok José María López jobban kapta el a rajtot, Michelisznek kuplungproblémái voltak, ezért ragadt be, utána pedig hiába próbált védekezni az argentin ellen, nem tudta tartani az első helyét.

López előzése után viszont hibátlan maradt a második pozícióban, ahol nagyon kellett tartania a jól rajtoló, így a hatodik helyről nagyot előrelépő Gabriele Tarquinit, aki a legvégéig ott volt Michelisz nyakán, de nem tudott előzni.

Az élmezőny állása 18 futam után

  1. José María López, Citroën – 351 pont
  2. Yvan Muller, Citroën – 277 pont
  3. Sébastian Loeb, Citroën ˜– 253 pont
  4. Ma Csing-hua, Citroën – 169 pont
  5. Michelisz Norbert, Honda – 164 pont
  6. Gabriele Tarquini, Honda – 153 pont*
  7. Tiago Monteiro, Honda – 151 pont
  8. Hugo Valente, Chevrolet – 91 pont
  9. Tom Chilton, Chevroler – 84 pont
  10. Rob Huff, Lada – 77 pont

*Tarquini és Ma ütközését a futam után vizsgálják, amiatt még változhat a végleges állás.

 

A mezőnyben viszont volt harc, Rob Huff, Tiago Monteiro és Hugo Valente a 8-10. helyekért küzdött nagyot, majd ért be végül ebben a sorrendben, míg az ötödik helyről rajtoló Ma Csing-hua a rajt után szintén nagyot kapaszkodó négyszeres világbajnok csapattársával, Yvan Mullerrel akadt össze. A kínai az utolsó előtti körben fantasztikus manőverrel meg is előzte a franciát, megszerezve a negyedik helyet.

A második futamon a fordított rajtrács miatt Michelisz a 10. helyről indult, a rajt pedig sokaknak nagyon izgalmas lett, és nemcsak amiatt, hogy a két verseny között elkezdett esni az eső. Tiago Monteiro például rögtön az elején az élre ugrott a Hondával a harmadik helyről, Michelisz viszont összement már az elején Mehdi Bennanival, így nagyon hátulról kellett elkezdenie a kapaszkodást.

A nagy tömörülésben López egy ütközésnél kapott egy defektet, ami után ki is állt a boxba az argentin. Eközben viszont Michelisz órási előzgetésbe kezdett, két kör alatt Tom Coronel és Tom Chilton mellett is elment, majd a Le Mans-i győztes, itt a Ladával versenyző Nicolas Lapierre után indult. Az élen is voltak viszont izgalmak, az elhúzó Monteiro mögött Hugo Valente, Yvan Muller, Gabriele Tarquini és Ma Csing-hua nagyon összeálltak, Ma ráadásul a harmadik kör végén meg is előzte az olaszt ugyanott, ahol az első futamon Muller mellett ment el.

Ettől kicsit el is szakadt a cérna Tarquininél, pár kanyarral később belement a kínaiba, aki a kicsúszás után pont Michelisz elé jött vissza a pályáról, de az olasz hondás is visszacsúszott. Később meg is büntették Tarquinit, aki így pont nélkül zárta a második futamot. López után nem sokkal egy másik Citroënnek, Mullernek is ki kellett mennie a boxba, amikor a motorházfedője félig felnyílt, de hiába nyert ezzel, illetve Lapierre megelőzésével helyet Michelisz, neki is ki kellett mennie a garázsba – a rajt utáni, Bennanival történt ütközés miatt adta meg magát a motor a 9. körben.

A jó rajtot elkapó Monteiro végül a leintésig tartotta az első helyét, a második Valente, a harmadik Rob Huff lett, így nem állhatott citroënes versenyző a dobogóra.

Összetettben Michelisz második futamos kiesés miatt Ma visszavette a negyedik helyét a magyar pilótától, akinek az előnye Tarquini visszasorolásával 5 pontra nőtt. A privát pilóták versenyében, a Yokohama-kupában Michelisz előnye 27 pont a második Tom Chilton mögött.