Alaposan felforgatják a túraautó-vb-t
További Autó-motor cikkek
- Emberfeletti munka áll amögött, hogy a Formula–1 a tévéképernyőnkre kerüljön
- A világon mindenki tudta, kiről van szó, amikor előjött a 46-os szám
- Óriási tömegbunyó robbant ki a Budapest–Bamako-rali záróbuliján, amiben a magyarok is érintettek voltak
- Felcsillant a remény, hogy Magyarországnak újra lesz pilótája a Formula–1-ben
- Tragédia történt a Dakar-ralin, a szervezők és a versenyzők is gyászolnak
Hivatalosan is bejelentették a 2016-os túraautó-vb-szezonra tervezett változtatásokat is, melyeknek egy része már a múlt heti, katari idényzárón kiszivárgott. Ezek alapján már biztos, hogy
- gyökeresen átalakítják a versenyek lebonyolítását,
- megérkezik a már korábban bejelentett csapatidőfutam,
- egyelőre ugyan nincs új versenyhelyszín, de az eddigi futamok sorrendjét alaposan megkavarták,
- és átalakítják a büntetősúlyok rendszerét is, hogy még szorosabb legyen a verseny a csapatok között.
Az új lebonyolítási rendszer annyit jelent, hogy bár marad az egymás utáni két verseny, de ezeket új névvel látták el. Lesz egy nyitófutam és egy főfutam – az eddigi rendszer helyett az előbbi lesz a fordított rajtrácsos futam, a sorrendet pedig az időmérő második szakaszának eredménye alapján fordítják majd meg, ezzel a második futam lesz a kiemelt, ennek a hosszát ráadásul egy körrel meg is növelik a másikhoz képest (kivéve a Nordschleifén).
Ettől több izgalmat vár a WTCC-főnök Francois Ribeiro, aki szerint így az első futamon többet bizonyíthatnak a független pilóták, míg a befejező versenyen a legjobbakon lesz a figyelem, és nem az esetleg csak a fordított rajtrács miatt előre kerülő, lassabb pilóták ünnepelhetnek majd a legvégén.
A 2016-os versenynaptár
Március 20. – Egyeztetés alatt.
Április 3. – Paul Ricard, Franciaország
Április 17. – Slovakiaring, Szlovákia
Április 24. – Hungaroring, Magyarország
Május 8. – Marrékes, Marokkó
Május 29. – Nürburgring, Németország
Június 12. – Vila Real, Portugália
Augusztus 7. – Termas de Río Hondo, Argentína
Szeptember 4. – Motegi, Japan
Szeptember 25. – Sanghaj, Kína
November 6. – Buriram, Thaiföld
November 25. – Losail, Katar
Emiatt változtatnak a mostani büntetősúlyokon is – a maximumot 60-ról 80 kg-ra növelik, hogy a leggyorsabbak előnye még kisebb legyen a többiekkel szemben.
Sűrű lesz az április
Jelentős változások lesznek a naptárban is, az előre kiadott dátumok alapján ugyanis egyelőre csak 11 futam biztos a 2016-os szezonra, de még dolgoznak azon, hogy március 20-án is legyen egy verseny. Az viszont már biztos, hogy ha nem találnak plusz helyszínt – az egyelőre bizonytalan sorsú moszkvai verseny helyére– akkor április 3-án, Franciaországban indulhat a szezon, amit további két verseny követ még a hónapban, így a hungaroringi verseny is április 24-én.
Az idényzáró 2015-höz hasonlóan újra Katarban lesz egy éjszakai versenyen, míg Marokkóban egy teljesen friss vonalvezetésű pályán indulhatnak majd.
Sokkal több pénz a függetleneknek
Megnövelik a privát csapatok díjazását is a következő idényre, méghozzá egyből a duplájára, hiszen az eddigi negyedmillió helyett 500 ezer eurót osztanak majd szét a független indulók között – ezt a többletet a WTCC promótere, a Eurosport állja.