Saját csapattársai önbizalmát is megtépázná Michelisz

2016.02.25. 16:55

Ritkán kap olyan betekintést az ember egy túraautós, vagy bármilyen más motorsportban induló csapat hátterében zajló eseményekbe, mint amiről Michelisz Norbert írt legutóbbi bejegyzésében személyes blogján.

Mivel idén már gyári pilótaként versenyez a Hondánál, még egy körrel beljebb került – tavaly hiába volt ott a teszteken és a fontosabb sajtóeseményeken, mégis 2+1-es felállásnak érezte Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro mellett a helyzetét, akikkel inkább csak szakmai témában egyeztettek, kötetlenebb beszélgetések inkább csak az olasz és a portugál között voltak. Ez viszont 2016-ra gyökeresen megváltozott az új pilótafelállással: Monteiro sokkal éhesebb lett Tarquini távozásával, az új hármas (Michelisz, Monteiro és Robert Huff) pedig teljesen egyenlő szinten kezeli egymást.

Még érdekesebb az, ahogy a 2012-es WTCC-bajnok Huff-fal való viszonyáról ír, ő volt ugyanis az első nem privát pilóta a mezőnyben, akivel barátságot között. Ez a kapcsolat sokat segít most, hogy csapattársak lettek, ám mivel a Honda egyértelművé tette, a szezont egyenlő szinten kezdik, de ha később valaki előnybe kerül a szezon hajrájában, a többieknek be kell majd sorolni mögé a csapatérdek miatt.

Éppen ezért Huff bizonyos szakmai témákban már most meghúzott egy határvonalat Michelisz szerint, hogy védje saját érdekeit, amivel nincs is baj, hiszen ez így természetes. Ezzel alighanem mindenki így van a Hondánál, még Michelisz is, aki meg is jegyzi, hogy Huffon a 2012-es idény elején is látszott, hogy amikor kizökken a komfortzónájából, hajlamos hibázni, ezért egyértelműen az a célja, hogy megtépázza kicsit az önbizalmát.

The 3 Honda gangsters! #honda #thepowerofdreams #tiagosworld18

Tiago Monteiro (@tiagosworld18) által közzétett fénykép,

Az egyenlő kezdés miatt ugyanis fontos, hogy a többi csapat pilótájával, de saját csapattársaival szemben se kerüljön hátrányba a szezon elején, ezért már az első futamokon szeretné mindenkiben tudatosítani, hogy komoly rivális a csapaton belül, írja.

Ha ilyen csapattársakon is felül tudok kerekedni, azzal tovább nőhet a szakmai elismertségem

– fogalmaz, miután kiemeli, hogy pályafutása legkomolyabb kihívása előtt áll.

A 2016-os WTCC-szezon április 1-én indul Franciaországban, előtte március 2-3-án az olaszországi Vallelunga versenypályán tart kollektív tesztet a mezőny, amiről az Index a helyszínről tudósít majd.