Vendel
7 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Michelisz: Nem bízhatjuk el magunkat

2017.02.08. 09:11

„Nem szabad elbízni magunkat, leszegett fejjel kell mennünk előre, és ugyanabban a ritmusban, ugyanazzal a hozzáállással kell dolgoznunk, mint tavaly. Ha így teszünk, minden esélyünk meglesz, hogy versenyben legyünk a világbajnoki címért” – mondta az idei felkészülésről Michelisz Norbert, a Honda  gyári pilótája, akivel az FIA honlapja készített interjút a téli tesztelés közepén.

Arra a kérdésre, hogy magán kívül kit tart a legnagyobb esélyesnek, csapattársát, a tavalyi vb-bronzérmes Tiago Monteirót nevezte meg, aki az elmúlt két évben megmutatta, mennyire jó pilóta. A portugál mellett a 2017-ben privát Citroënnel induló ex-hondás Rob Huffot, és természetesen a gyári Volvókat tartja még esélyesnek, bárki vezesse is azokat a szezonban (a Volvo február 27-én jelenti be a pilótafelállását a három kocsihoz.)

Az interjúban Michelisz kitért a szezonban visszatérő, a tavalyihoz képest két új helyszínre, Monzára és Makaóra is: „Nagyon szeretem mindkét pályát. Monzában szereztem az első nemzetközi futamgyőzelmem 2008-ban, Makaóban pedig az első WTCC-s első helyemet 2010-ben, mindkettő nagyon különleges emlék. Ez a két pálya ott van a kedvenceim között.”

A 2017-es idényre – a ralikrosszból átvett ötlettel – bevezetett dzsókerkört remek újításnak gondolja, amivel fel lehet dobni az utcai versenyeket, amiken egyébként elég nehéz versenyezni.

A tavaly vb-negyedik Michelisz kiemelte a magyar szurkolókat is, akik miatt semmihez sem hasonlíthatók a hungaroringi versenyek. „Mindig elég nagy a nyomás a versenyen előtti héten. De amint kiszállok az autóból a második futam után, már alig várom, hogy újra a szurkolóim előtt vezethessek.”

Az interjút, melyben Rob Huff távozásáról és a helyére érkező Micsigami Rjóról is beszél, itt olvashatják el teljes terjedelmében.