Michelisz nagy csatában 3. a marokkói időmérőn
További Autó-motor cikkek
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
Nem volt zavartalan a szezon első WTCC-s időmérője előtti felvezetés Marokkóban, a szombati első szabadedzésen ugyanis hárman is problémával küzdöttek: Michelisz Norbert egy kisebb olajfolyás miatt, elővigyázatosságból maradt a garázsban egy kör után, a zengős Aurélien Panis Hondáján az alvázkeret lyukasztotta ki a hűtőt, a privát Citroënre váltó Rob Huff pedig a nem az előírásoknak megfelelő biztonsági öve miatt maradt le a 45 perces gyakorlásról.
A második szabadedzésre mindannyian kigurulhattak, olyannyira, hogy az összesen 21 kört megtevő Michelisz zárt az élen Tiago Monteiro és Huff előtt – utóbbi az edzés végén kifogyott a benzinből. Az első szabadedzést egyébként a tavalyi vb-harmadik hondás Monteiro nyerte, vagyis a délelőtt a japán csapaté volt.
Az időmérő első fél órája – amit Michelisz nyert – nagyjából eseménytelenül zajlott, a három kieső a citroënes John Filippi és a két Zengő-pilóta, Nagy Dániel és Aurélien Panis voltak. A legnagyobb izgalmat a szűk pályát szegélyező gumielemek okozták, több pilóta is letörte a tükreit, volt olyan, aki egy körön belül mindkettőt. Később kiderült, hogy Panis kocsija nem érte el a minimális súlyt, így kizárták az időmérőről.
A második szakasz is remekül indult, Michelisz a hétvége legjobb körével ugrott az élre, majd rövid időre jött a piros zászló, amikor a volvós Nicky Catsburg állt keresztbe és verte oda a kocsi jobb hátulját az amúgy is rettentő keskeny pályán.
Az újraindítás után Monteiro beelőzte a magyar pilótát, mindketten nagyon simán jutottak a top 5-be a volvós Néstor Girolami, illetve két Citroën, Mehdi Bennani és Rob Huff előtt. A fordított rajtrácsos pole-t az újonc ladás Yann Ehrlacher vitte el, mellőle Micsigami Rjó indulhat majd.
Update: az időmérő során Ehrlacher és Micsigami sem állt meg a kötelező mérlegelésre, így mindkettejük eredményeit törölték, vagyis mindkét futamot a mezőny végéről kell majd megkezdeniük, ahogy Panisnak is. A büntetések értelmében két Chevrolet, Tom Coronel és Esteban Guerrieri indulhatnak majd a fordított rajtrácsos futamon az első sorból.
A legjobb ötben az argentin Girolami okozott meglepetést, illetve az, hogy Michelisz nem tudott 1:22 alatti kört menni, így a Volvo került az első sorba az élről induló Monteiro mellé.
„Kicsit csalódott vagyok a harmadik helyem miatt, mert Tiago megmutatta, hogy az autóban benne volt a pole. Nem volt meg a kellő önbizalmam az időmérő végén, hogy teljesen a határon autózzak, úgyhogy valószínűleg nem tudtam volna megelőzni. Nem a kihagyott első szabadedzésen múlt, de biztos vagyok benne, hogy holnap sok pontot gyűjtök majd” – értékelt Michelisz az időmérő után.
Michelisz ezzel a harmadik helyről kezdi a szezon első fő futamát, a nyitó futamot a nyolcadikról. Utóbbi vasárnap 17.35-kor rajtol, előbbi pedig 18.45-től követi majd.
A szezon első csapatidőfutamát (MAC3) a Volvo húzta be, a Hondánál volt egy kicsi kavar a rajtnál, ami után Michelisz beragadt harmadiknak a nála szemmel láthatóan lassabb Micsigami mögé, így ahelyett, hogy a japán idejével zárták volna a két kört, egy kis plusz jött rá a sorrend miatt. A svédek ezzel 12 pontot gyűjtöttek a japánok 8 pontjával szemben.