Michelisz-dráma Katarban, fékhiba miatt csak 11. az időmérőn

03717016 0701
2017.12.01. 13:06

Álomszerűen indult a WTCC 2017-es szezonjának utolsó hétvégéje Katarban, hiszen csütörtökön a vb-címért küzdő Michelisz Norbert megnyerte mindkét szabadedzést, a másodikat ráadásul pályacsúccsal.

Ilyen felvezetéssel jött péntek kora délután az időmérő, aminek első, húszperces harmadát ha minimális különbséggel, de megnyerte Michelisz – a Volvóhoz az utolsó futamokra behívott Yvan Muller – akit emiatt életveszélyesen megfenyegetett több magyar szurkoló – 23 ezreddel zárt mögötte. Az esélyesek közül mindenki továbbjutott a top 12-be, ráadásul az első hét 8 tizeden belül zárt.

A második harmad viszont drámaian alakult, Michelisz elsőre egy gyenge tartalékkört ment, javítani viszont nem tudott valami fékhiba miatt (a főfékhenger okozott gondot), és csak a 11. helyen zárt, vagyis mindkét futamon a top 10-en kívülről indulhat majd csak egy olyan kocsival, amiben hiba nélkül benne lett volna a pole. A 11. helyről viszont lényegében lehetetlen lesz a vb-éllovas Björk elé kerülnie.

Ha csak egy hellyel előrébb került volna – nem sok, másfél tized kellett volna ehhez –, legalább a nyitófutamon övé lett volna a pole a fordított rajtrács miatt, de a technikai probléma megakadályozta ebben.

Még én sem tudom, mi történt, mintha beállt volna a fék a gyors körömön a 7-8. kanyarban. Sajnálom, hogy ez történt, de minden valamilyen okkal történik. Büszke vagyok magunkra, a csapatra, de még van két futamunk este, amiken a legjobbamat nyújtom majd, nem tehetek mást. Kegyetlen dolog ezt átélni

– mondta Michelisz még a garázsban, egyből a kocsiból kiszállva a Eurosport kamerái előtt.

Később bővebben is kifejtette, mi volt a probléma, és mire számít az esti futamokon:

„Minden a lehető legjobban alakult az edzéseken, aztán a Q1-ben is, hiszen végig én voltam a leggyorsabb, aztán a Q2-ben éreztem, hogy valami nincs rendben fékezéskor a 7-8-as kanyarokban, így el kellett vegyem a gázt. Tapadtak a fékek, úgyhogy nem tudtam éles kört futni. Sajnos már nem volt idő megszerelni a féket a Q2 vége előtt, így a 11. helyen zártam, sokkal rosszabb pozícióban, mint amire számítottunk.

A csapatidőfutamban azért mentünk lassabban, mert nem tudtuk, mekkora a gond az autómmal. Most arra fókuszálunk, hogy a versenyekre helyre hozzuk, mert nem adjuk fel.

A kocsi gyors, előre tudok lépni. Mindent beleadok majd.”

A Volvo is drámázott a Q2-ben, Muller és Björk ütköztek egy kanyarban, a svéd kocsiját szerelni is kellett, de rendbe tették a Q3-ra.

Björk végül a negyedik helyen zárta az időmérőt, az így szerzett két ponttal 8,5-re növelte az előnyét Michelisszel szemben az összetettben.

A pole-t a hondás Esteban Guerrieri szerezte meg, ami jól mutatja, hogy Michelisz is odaérhetett volna. A magyar pilótát az se vigasztalhatja ebben a helyzetben, hogy három 2017-es pole-jával ő lett az időmérők legjobbja.

A hétvége előtt egyébként Björk és Michelisz is arról beszélt, remélik, hogy nem technikai probléma dönt majd közöttük, hanem egymás elleni harcban dőlhet el a vb-cím.

A MAC3 csapatidőfutamra rendbe hozták Michelisz kocsiját, de a Volvo így is megnyerte a külön futamot, így elhúztak a csapatversenyben.

A futamok péntek este 19.20-kor és 20.35-kor rajtolnak majd.