Hivatalos: megszűnik a túraautó-vb, jöhet a WTCR
További Autó-motor cikkek
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
- Történelmet írt a Ferrari magyar tehetsége
December 6-án, a Motorsport Világtanács aznapi ülése után közölte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hivatalosan is azt, amit az elmúlt hetekben több lap is megírt biztos informátorra hivatkozva, vagyis hogy 2018-ban egyesül a túraautó-világbajnokság és a TCR International Series, a vb helyére utóbbi lép világkupaként, vagyis a világbajnoki rangját elveszti a sorozat. Az FIA 2018-19-re, két évre vette meg a TCR szellemi tulajdonát képző szabályrendszert, az a következő két év egyeztetése lesz, hogy 2020-tól milyen rendszerben folytatják majd a túraautózás legmagasabb szintű bajnokságát.
A hivatalos közleményben szerepel továbbá, hogy
- csak privát csapatok nevezhetnek majd, tehát megszűnik a gyártói jelenlét, amit a WTCC utolsó évében a Honda és a Volvo képviselt,
- csapatonként minimum két autót kell nevezni, egy kétkocsis felállásra 150 ezer eurós (47 millió forint) indulási díjjal (2017-ben 39 ezer euró volt az egykocsis indulás, tehát ez komoly drágulás).
- maximum 26 autó indulhat a szezonban, de minden hétvégén a promóter Eurosport Events két szabadkártyás indulót nevezhet saját döntésből (a 26 fős gridet szinte biztos, hogy meg is töltik majd a szezonra, elnézve a TCR iránti érdeklődést),
- a ballasztsúly-rendszer pedig az FIA által meghatározott teljesítmény- és sikersúly-rendszer lesz, vagyis azt a mintát követi majd, amit a TCR eddig is használt – a teljesítmény alapján próbálják kiegyenlíteni a kocsikat, míg az adott hétvége legsikeresebb pilótái a következő hétvégére pluszt súlyt kapnak majd.
Csak az FIA által kiadott WTCR útlevelet megkapó kocsikkal lehet indulni (már kilenc komoly támogatású TCR modell van, vagy készül 2018-ra), vagyis hivatalosan is vége e Super 2000-es, vagy ha úgy tetszik, TC1-es kocsik korszakának.
Versenynaptárat, hivatalos üzemanyag- és gumiszállítót még nem hirdettek, ahogy arról sem írtak, valóban háromfutamos lebonyolításra áll-e át a sorozat. A név viszont biztosan változik, jövőre WTCR lesz a sorozat rövidítése.
Bárhogy is hívják majd a sorozatot, komoly magyar eredményekre lehet számítani a világkupában. A vb egyéni pontversenyében Michelisz Norbert ezüstérmet nyert 2017-ben, csapata, a M1RA a TCR bajnoka lett, ők dolgoznak a 2018-as induláson, ahogy a Zengő Motorsport is, amely akár négy Audit is csatasorba állítana.
A WTCC és a TCR International Series mellett megszűnik az ETCC, vagyis a túraautó-eb, annak a helyét a TCR Europe Series veszi majd át.