Gyöngyi
5 °C
14 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Borzasztó erős mezőny lesz Michelisz körül, korábbi F1-pilóta is jöhet

2018.01.31. 14:59

Január 31-én zárul a nevezés a túraautó-vb és a TCR International Series összeolvadásából létrejött WTCR-ben, vagyis túraautó-világkupában. Eddig még csak két és fél hivatalos bejelentés volt, a sorozathoz közelálló informátorunk viszont vázolta, hogyan is nézhet ki a 2018-as, rettentő erősnek ígérkező mezőny.

Ami eddig biztos

Három csapat és két pilótapáros már ismert, a sort a belga Comtoyou Racing nyitotta az eddig a TCR Beneluxban induló Denis Dupont, illetve a WTCC- és TCR-tapasztalattal is bíró, korábbi Zengő-pilóta Aurélien Panis bejelentésével. A csapat Audikkal versenyez majd, igyekeznek egy harmadik gépet is rajtrácsra állítani, arra a Comtoyou két tavalyi TCR International Series-pilótája, Stefano Comini és Fréderic Vervisch esélyesek.

A csapatbejelentés sorát a szintén belga Boutsen Ginion folytatta, közölve, hogy két új Honda Civickel vágnak neki az idénynek. Úgy tudjuk, a WTCC-ből jól ismert Tom Coronel, illetve a Honda gyári pilótája, Tiago Monteiro indul majd náluk, vagyis a portugál felépült tavaly szeptemberi súlyos sérüléséből.

A harmadik bejelentés a Hyundaiokkal induló BRC Racingé volt, náluk versenyez majd Michelisz Norbert és korábbi WTCC-s márkatársa, az autó fejlesztésén sokat dolgozó Gabriele Tarquini.

Ami szinte biztos

Hondákkal érkezik a WTCR-be a tavalyi WTCC-induló Münnich Motorsport, ide került a tavaly Monteiro helyére beugró Esteban Guerrieri, aki annyira meggyőzte a japánokat, hogy egyből új gyári szerződést kínáltak neki. A csapattársa a csapatfőnök René Münnich lesz majd.

Szintén ismerős a WTCC-ből a Sébastien Loeb Racing, ahol Volkswagen Golffal indulhat majd a korábbi túraautó-világbajnok Rob Huff, aki egyébként tavaly a TCR International Seriesben vezetett már VW-t, így ismerős lesz neki a modell. Egyelőre nem tudjuk, ki, vagy kik kerülhetnek Huff mellé a kilencszeres ralivilágbajnok csapatában, illetve hogy két, vagy három autóval terveznek-e.

Volkswagennel indul majd a WRT, amely tavaly Leopard Racing néven szerepelt a TCR International Seriesben, az egyéni bajnok Jean-Karl Vernay is náluk indult. Sőt, jövőre is náluk fog, méghozzá a háromszoros brit túraautó-bajnok (BTCC) Gordon Shedden mellett, ez lesz az egyik legerősebb pilótapáros a mezőnyben. Modellt is váltanak, Volkswagenről Audira. (Cikkünk első verziójában tévesen Audit jelöltünk meg a WRT-nek a cikk végén található tábálzatban.)

Új modell lesz a Peugeot a csapatoknál, a DG Sport Compétition indul velük, a pilótáik pedig Mat'o Homola és Aurléien Comte lesznek. Előbbi a TCR International Seriesben indult tavaly, utóbbi a TCR Beneluxban, de egy hétvégére az IS-ben is lehetőséget kapott, majd ő lett a TCR Europe Trophy győztese is.

Beszáll a WTCR-be a négyszeres WTCC-bajnok Yvan Muller is saját nevét viselő csapatával, és elég nagy nevekkel, ugyanis a túraautó-világbajnok Thed Björköt sikerült megszereznie informátorunk szerint. Björk mellett Muller unokaöccse, a szintén WTCC-tapasztalattal bíró Yann Erhlacher indul majd, de ha sikerül három autót szerezniük, akkor maga Muller is autóba ül. Úgy tudjuk, a SEAT és a Hyundai körül érdeklődtek, de nem tudni, kikkel állapodtak meg.

A spanyol Campos Racing viszont majdnem biztosan SEAT Leónokkal indul majd, a két pilótát pedig vegyesen a TCR-ből és a WTCC-ből szerezték, előbbit Pepe Oriola, utóbbit John Filippi képviseli majd.

Ez egy SLR-kocsival és három Yvan Muller-indulóval is 18 autó alsó hangon, ami több, mint a 2017-es WTCC-mezőny, és még várhatók plusz nevezők, ami jó jel. Ami ennél is jobb, hogy kifejezetten erős pilótákkal lesz tele a világkupa, aminek megnyerése sokkal nagyobb kihívást jelenthet majd, mint a WTCC-é az elmúlt tíz évben bármikor. Összesen egyébként 26-ban jelölték meg a maximumot a WTCR-indulók számára, ami hétvégenként 2 szabadkártyás indulóval bővülhet.

Update: a WTCR szerdán megerősítette, hogy mind a 26 induló helyet betöltötték, így teljes mezőnnyel megy végig az idény.

Ezzel a 2017-es TCR International Seriesben látott kocsik közül Alfa Romeo és Opel Astra nem szerepel az eddig – legalább pletyka szinten – kiderült induló autók között. Ami a csapatokat illeti, hiányzik a komolyabb TCR-esek közül a bajnok M1RA, a Craft-Bamboo, a WestCoast és GE-Force, a privát WTCC-sek közül pedig az RC Motorsport, a ROAL és a Zengő Motorsport. Egyelőre.

Maldonado, a nagy fogás

Szándékosan vettük külön Pastor Maldonado esetét. A korábbi F1-pilóta venezuelait a WTCR-promóter Eurosport Events főnöke, Franciois Ribeiro szeretné nagyon benyomni a sorozatba – vélhetően a publicitás miatt –, még egyik csapat sem harapott rá az ötletre, de nem kizárt, hogy valakire sikerül majd rátukmálni Maldonadót, aki sokat jelenthetne a WTCR-re irányuló figyelem mennyiségén.

A sorozat tízfutamos naptárából eddig bejelentett kilenc hétvégét erre találja.