670 lóerős elektroszörnnyel támad a TCR

2018.03.08. 08:08

Attól, hogy a WTCC (túraautó-vb) és a TCR International Series összeolvadt a 2018-as és 2019-es szezonra (egyelőre) túraautó-világkupa néven, a TCR szellemi atyja nem dőlt hátra, és további újításokon ügyködik.

Most épp egy elektromos túraautó-sorozatot jelentett be Marcello Lotti, a TCR létrehozója, az azt kifejlesztő WSC Technology elnöke. Az első modell, amit kifejezetten az eTCR-re készítettek, a SEAT házi tuningcége, a Cupra által bemutatott e-Racer volt. A WSC viszont egyéb, a TCR-ben már felbukkant modellekhez is biztosít majd motort, váltót, akkumulátorokat és invertereket. Az akkumulátorok egyébként 65 kWh-s teljesítményre lesznek képesek, a kocsik pedig 300 kW-os folyamatos, 500 kW-os maximális teljesítménnyel bírnak majd. Ezt 12000-se fordulaton adják le. A benzines változat egyébként 6500-nál áll meg.

A genfi autószalonon bemutatott Cupra esetében ez 670 lóerős teljesítményt jelent, ami egy elektromos kocsitól elég jó.

Az e-Racer maximális sebessége 270 km/h, 0-ról 100 km/h-ra 3,2 másodperc alatt gyorsul.

Az akkumulátorai 6072 cellából állnak, 450 kilósak, ami a kocsi tömegének a harmada, a töltési idő viszont egészen remek, csak 40 perc.

cupra e-racer 001h

Az eTCR indulásáról egyelőre nincs bejelentés, de 2018-ban több promóciós és médiaeseményt tervez a WSC, a várható rajt pedig 2019-ben lesz.

Nem az eTCR lesz az első elektromos túraautó-sorozat, a csak Jaguar I-PACE-ekből álló eTROPhy a 2018-19-es szezontól száll be fiókbajnokságként a Forma-E-be.