Árpád
-2 °C
3 °C

670 lóerős elektroszörnnyel támad a TCR

2018.03.08. 08:08

Attól, hogy a WTCC (túraautó-vb) és a TCR International Series összeolvadt a 2018-as és 2019-es szezonra (egyelőre) túraautó-világkupa néven, a TCR szellemi atyja nem dőlt hátra, és további újításokon ügyködik.

Most épp egy elektromos túraautó-sorozatot jelentett be Marcello Lotti, a TCR létrehozója, az azt kifejlesztő WSC Technology elnöke. Az első modell, amit kifejezetten az eTCR-re készítettek, a SEAT házi tuningcége, a Cupra által bemutatott e-Racer volt. A WSC viszont egyéb, a TCR-ben már felbukkant modellekhez is biztosít majd motort, váltót, akkumulátorokat és invertereket. Az akkumulátorok egyébként 65 kWh-s teljesítményre lesznek képesek, a kocsik pedig 300 kW-os folyamatos, 500 kW-os maximális teljesítménnyel bírnak majd. Ezt 12000-se fordulaton adják le. A benzines változat egyébként 6500-nál áll meg.

A genfi autószalonon bemutatott Cupra esetében ez 670 lóerős teljesítményt jelent, ami egy elektromos kocsitól elég jó.

Az e-Racer maximális sebessége 270 km/h, 0-ról 100 km/h-ra 3,2 másodperc alatt gyorsul.

Az akkumulátorai 6072 cellából állnak, 450 kilósak, ami a kocsi tömegének a harmada, a töltési idő viszont egészen remek, csak 40 perc.

cupra e-racer 001h

Az eTCR indulásáról egyelőre nincs bejelentés, de 2018-ban több promóciós és médiaeseményt tervez a WSC, a várható rajt pedig 2019-ben lesz.

Nem az eTCR lesz az első elektromos túraautó-sorozat, a csak Jaguar I-PACE-ekből álló eTROPhy a 2018-19-es szezontól száll be fiókbajnokságként a Forma-E-be.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?