Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Michelisz: Elsőre letaglózó volt a Hyundai

2018.03.13. 16:55

Amikor 2017-ben először, még kívülről látta a TCR International Seriesben bemutatkozó Hyundaiokat Michelisz Norbert, csapatvezetőként figyelte az új márka szereplését Kínában, és letaglózták a dél-koreai kocsi eredményei, amikkel bőven a 10. helyen túlról is futamgyőzelmet tudtak szerezni az amúgy sem gyenge mezőnyben. Ezek után már decemberben elkezdte foglalkoztatni a Hyundai Micheliszt, később pedig a kínai eredmények, illetve későbbi csapattársa, Gabriele Tarquini tapasztalatai alapján is döntött az ő ajánlatuk mellett.

Erről a világbajnoki második helyezett magyar túraautós egy rendhagyó sajtóbeszélgetésen mesélt új 2018-as szponzora, az OMV egyik töltőállomásán – a magyar motorsportba kisebb kihagyás után visszatérő olajipari cég hosszú távra tervez egyelőre csak Michelisszel, de nem zárják ki, hogy később csapatát, a M1RA-t is támogatnák, de ez már nem csak a magyarországi részleg döntése lesz.

Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója elmondta, számukra a minőség, a folyamatos fejlődés, a küzdeni tudás és a magas szintű motiváció jelenti a legfőbb értéket, és mivel Michelisz ezt mind képviseli, ezért választották őt.

Visszatérve a 2017 végén látott Hyundai-fölényre, ez a büntetősúlyrendszer – ami persze nem újdonság a túraautós sorozatokban – miatt vissza is üthet. A dolog ott válik érdekessé, hogy a WTCR-ben külön az adott márkákat, illetve a pilótákat is büntetik, így ha valaki nagyon jó, akkor borzasztóan vissza tudják őket fogni. Michelisz Norbert pedig a 2017 év végi eredmények, és a 2018-as saját tapasztalatok alapján attól tart, a Hyundai komolyabb büntetősúlyokra számíthat majd a szezonban.

Mivel a WTCR-kocsik inkább a TC1-es szabályrendszer előtti, vagy 2014 előtti WTCC-s kocsikhoz hasonlítanak abban, hogy sokkal közelebb járnak az utcai kocsikhoz, ezért az erőviszonyban is némi fordulatot vár Michelisz, aki szerint a 2000-es évek végén, 2010-es évek elején jól szereplő pilóták lehetnek elöl. Elsősorban az a négyszeres világbajnok Yvan Muller, aki saját csapatában történetesen ugyanolyan Hyundai-jal indul majd, mint Michelisz.

A magyar pilóta kitért arra is, hogy egyértelműen az elektromos, vagy legalábbis alternatív hajtásban látja a motorsport jövőjét, és ez éveken belül komoly riválist jelent majd a benzinüzemű sorozatoknak. Azt is elmondta, hogy decemberben az is felmerült benne, hogy esetleg abbahagyja a túraautózást, de végül mindig arra jutott, hogy folytatnia kell. Ha nem túraautózna, akkor viszont a raliban, vagy ralikrosszban tudná magát elképzelni, és mivel a Hyundai szerepel a rali-vb-n is, azt sem zárja ki, hogy esetleg ezen a vonalon történjen valami.

A túraautó-világbajnokság (WTCC) és a TCR International Series összeolvadásából létrejött túraautó-világkupa (WTCR) április 7-8-án indul Marokkóban, a mezőnyben 26 állandó pilótával.

A Peugeot is beszáll a WTCR-be

A 26 pilóta között lesz a francia Aurélien Comte, aki a DG Sport Compétition Peugeot 308 TCR-jét vezeti majd. Csapattársa egyelőre nem ismert. A DG Sport bejelentése tartalmaz egy meglepetést is: a csapatmenedzser nem más lesz, mint az eddig a WTCC-tanácsadóként dolgozó Eric Nève, aki korábban a Chevrolet igen csak eredményes szerepléséért felelt a WTCC-ben.