Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Nem kímélték Micheliszéket a WTCR-büntetősúlyokkal

WTCR action image 04-jpg-e1522933831307 (1)
2018.04.05. 15:49

Minden csapat kritizálta, hogy elmaradt a BoP, vagyis a Balance of Performance táblázat a WTCR barcelonai kollektív tesztjén, enélkül ugyanis összehasonlításra alkalmatlan tesztmunkát tudtak csak végezni Barcelonában – ezt hiányolta Michelisz Norbert is szerdai írásában. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szinte az utolsó pillanatban, a marokkói versenyhétvége előtti csütörtök délután hozta csak nyilvánosságra a teljesítménykiegyenlítő rendszer táblázatát, amiből kiderül, hogy

  • minden szekvenciális váltóval szerelt kocsi alapsúlyát 20 kilóval csökkentették, 1265 kilóra,
  • a DSG-váltós kocsik alapsúlyát 1230 kilóban határozták meg.

Ennél fontosabb, hogy az Alfa Romeók és a Peugeot 308-ak motorját kicsit felcsavarták, ezek 102,5 százalékos motorteljesítményen futhatnak majd, hogy közeledjenek a mezőnyhöz, ahogy a DSG-vel szerelt Cuprák (SEAT-ok), Audik és Volkswagenek is, de ilyenek nem lesznek a WTCR-ben.

Ami a súlyokat illeti, a WTCR-mezőnyben szereplő kocsik közül az Alfa Romeók, a Hondák és a Peugeot-k az alapsúlyhoz képest 20 kilóval könnyebbek lesznek, tehát 1245 kilón futnak majd, a Cuprák (SEAT-ok) 10 kiló könnyítést kaptak, a Hyundaiok és Volkswagenek pedig alapsúlyon mennek majd. Egyedül az Audik kaptak büntetősúlyt, ezek 10 kilót cipelnek majd magukkal a BoP értelmében. Vagyis a szezon előtti BoP-teszten az Audit találták a legerősebb kocsinak, a Hyundai és a Volkswagen pedig második lett ebben a sorban.

A WTCR-ben a BoP mellett lesz egy másik büntetősúly-rendszer is, amit modellenként osztanak majd az adott hétvégén elért legjobb időeredmények alapján (ahogy tavaly a WTCC súlyrendszere is működött), ám futott idő nélkül minden kocsi 60 kilóval kezd majd.

Így néz ki a végleges súlytáblázat:

  • 1305 kg – Alfa Romeo, Honda, Peugeot
  • 1315 kg – Cupra
  • 1325 kg – Hyundai, Volkswagen
  • 1335 kg – Audi