Nem kímélték Micheliszéket a WTCR-büntetősúlyokkal

WTCR action image 04-jpg-e1522933831307 (1)
2018.04.05. 15:49

Minden csapat kritizálta, hogy elmaradt a BoP, vagyis a Balance of Performance táblázat a WTCR barcelonai kollektív tesztjén, enélkül ugyanis összehasonlításra alkalmatlan tesztmunkát tudtak csak végezni Barcelonában – ezt hiányolta Michelisz Norbert is szerdai írásában. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szinte az utolsó pillanatban, a marokkói versenyhétvége előtti csütörtök délután hozta csak nyilvánosságra a teljesítménykiegyenlítő rendszer táblázatát, amiből kiderül, hogy

  • minden szekvenciális váltóval szerelt kocsi alapsúlyát 20 kilóval csökkentették, 1265 kilóra,
  • a DSG-váltós kocsik alapsúlyát 1230 kilóban határozták meg.

Ennél fontosabb, hogy az Alfa Romeók és a Peugeot 308-ak motorját kicsit felcsavarták, ezek 102,5 százalékos motorteljesítményen futhatnak majd, hogy közeledjenek a mezőnyhöz, ahogy a DSG-vel szerelt Cuprák (SEAT-ok), Audik és Volkswagenek is, de ilyenek nem lesznek a WTCR-ben.

Ami a súlyokat illeti, a WTCR-mezőnyben szereplő kocsik közül az Alfa Romeók, a Hondák és a Peugeot-k az alapsúlyhoz képest 20 kilóval könnyebbek lesznek, tehát 1245 kilón futnak majd, a Cuprák (SEAT-ok) 10 kiló könnyítést kaptak, a Hyundaiok és Volkswagenek pedig alapsúlyon mennek majd. Egyedül az Audik kaptak büntetősúlyt, ezek 10 kilót cipelnek majd magukkal a BoP értelmében. Vagyis a szezon előtti BoP-teszten az Audit találták a legerősebb kocsinak, a Hyundai és a Volkswagen pedig második lett ebben a sorban.

A WTCR-ben a BoP mellett lesz egy másik büntetősúly-rendszer is, amit modellenként osztanak majd az adott hétvégén elért legjobb időeredmények alapján (ahogy tavaly a WTCC súlyrendszere is működött), ám futott idő nélkül minden kocsi 60 kilóval kezd majd.

Így néz ki a végleges súlytáblázat:

  • 1305 kg – Alfa Romeo, Honda, Peugeot
  • 1315 kg – Cupra
  • 1325 kg – Hyundai, Volkswagen
  • 1335 kg – Audi