Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Hatalmas nehezítést kaptak Micheliszék a múlt hétvége miatt

2018.05.17. 14:55

A szezon kezdete óta másodszor módosított a teljesítménykiegyenlítő rendszeren (balance of performance, BoP) a TCR vezetése – ezúttal leginkább arra figyeltek, hogy az idényben, főleg a WTCR-ben nagyon jól teljesítő Hyundaiokat visszafogják.

A dél-koreai gyártó kocsijainak hasmagasságát 20 mm-rel növelték meg, emellett 2,5 százalékkal csökkentették a turbó által leadott maximális teljesítményt, hátha így nem verik rommá a mezőnyt. A Hyundaiok ugyanis a WTCR-büntetősúlyokkal is domináltak a Nürburgring-Nordschleifén, pedig 50-80 kilóval nehezebbek voltak a mezőnynél.

A friss BoP-módosítás értelmében az Alfa Romeók, Peugeot-k és Audik további 20 kilót vesztettek súlyukból, a Cuprák és a Volkswagenek pedig 10-10 kilóval lettek könnyebbek.

A zandvoorti hétvégére érvényes WTCR-büntetősúlyokat még nem hirdették ki, de a Hyundai szinte biztosan marad 60 kilón. A rajtuk kívül egyedüliként büntetősúlyt cipelő Hondák viszont még könnyebbek lehetnek.

A 2018-as WTCR-szezonban kettős büntetőrendszer van érvényben, a WTCR a bajnokság egyes állomásain minden modellnél összesíti az időmérők és a versenyek legjobb köridőit, ezeket egy elég bonyolult rendszerben átlagolják, majd tizedmásodperces eltérésenként adnak 10 kilós könnyítést a kocsiknak 0-60-as skálán. Emellé társul a TCR saját rendszere, amiben a világ összes TCR-alapú bajnokságának eredményeit figyelik, változtatják a kocsik alapsúlyát, a modellek hasmagasságát, sőt, még a turbók teljesítményét is, hogy minél jobban összehangolják a mezőnyt, és ne legyenek kirívóan erős vagy kirívóan gyenge autók.

A Hyundaiok jelen állás szerint 40 kilóval lesznek nehezebbek a második legnehezebb Hondáknál,

de két kocsi - Alfa Romeo, Peugeot - is lesz a mezőnyben, amelyeknél 100 kilóval nyomhatnak többet.

A BoP-módosítás érinti többek között a TCR Europe mezőnyét is, így a szintén Hyundaiokkal versenyző M1RA is nehéz helyzetben lehet majd.

Az érvényben levő TCR Balance of Performance és WTCR-büntetősúlyok a WTCR-mezőny kocsijainál*

Autó   Hasmagasság   WTCR-súly   BoP-súly   Turbóerő   Összsúly  
Hyundai i30 N TCR   100 mm   60 kg   0 kg   97,5 %   1 325 kg  
Honda Civic Type R FK8 TCR   80 mm   20 kg   0 kg   97,5 %   1 285 kg  
Audi RS 3 LMS   70 mm   0 kg   -10 kg   100 %   1 255 kg  
Volkswagen Golf GTI TCR   70 mm   0 kg   -10 kg   100 %   1 255 kg  
Cupra León TCR   70 mm   0 kg   -20 kg   100 %   1 245 kg  
Alfa Romeo Giulietta TCR   70 mm    0 kg   -40 kg   102,5 %   1 225 kg  
Peugeot 308 TCR   70 mm    0 kg   -40 kg   102,5 %   1 225 kg  

*Még nem a zandvoorti hétvégére érvényes, hanem az előző, nürburgring-nordschleifei versenyre kiadott WTCR-súlyok alapján.