Dezső
15 °C
28 °C

Hatalmas nehezítést kaptak Micheliszék a múlt hétvége miatt

2018.05.17. 14:55

A szezon kezdete óta másodszor módosított a teljesítménykiegyenlítő rendszeren (balance of performance, BoP) a TCR vezetése – ezúttal leginkább arra figyeltek, hogy az idényben, főleg a WTCR-ben nagyon jól teljesítő Hyundaiokat visszafogják.

A dél-koreai gyártó kocsijainak hasmagasságát 20 mm-rel növelték meg, emellett 2,5 százalékkal csökkentették a turbó által leadott maximális teljesítményt, hátha így nem verik rommá a mezőnyt. A Hyundaiok ugyanis a WTCR-büntetősúlyokkal is domináltak a Nürburgring-Nordschleifén, pedig 50-80 kilóval nehezebbek voltak a mezőnynél.

A friss BoP-módosítás értelmében az Alfa Romeók, Peugeot-k és Audik további 20 kilót vesztettek súlyukból, a Cuprák és a Volkswagenek pedig 10-10 kilóval lettek könnyebbek.

A zandvoorti hétvégére érvényes WTCR-büntetősúlyokat még nem hirdették ki, de a Hyundai szinte biztosan marad 60 kilón. A rajtuk kívül egyedüliként büntetősúlyt cipelő Hondák viszont még könnyebbek lehetnek.

A 2018-as WTCR-szezonban kettős büntetőrendszer van érvényben, a WTCR a bajnokság egyes állomásain minden modellnél összesíti az időmérők és a versenyek legjobb köridőit, ezeket egy elég bonyolult rendszerben átlagolják, majd tizedmásodperces eltérésenként adnak 10 kilós könnyítést a kocsiknak 0-60-as skálán. Emellé társul a TCR saját rendszere, amiben a világ összes TCR-alapú bajnokságának eredményeit figyelik, változtatják a kocsik alapsúlyát, a modellek hasmagasságát, sőt, még a turbók teljesítményét is, hogy minél jobban összehangolják a mezőnyt, és ne legyenek kirívóan erős vagy kirívóan gyenge autók.

A Hyundaiok jelen állás szerint 40 kilóval lesznek nehezebbek a második legnehezebb Hondáknál,

de két kocsi - Alfa Romeo, Peugeot - is lesz a mezőnyben, amelyeknél 100 kilóval nyomhatnak többet.

A BoP-módosítás érinti többek között a TCR Europe mezőnyét is, így a szintén Hyundaiokkal versenyző M1RA is nehéz helyzetben lehet majd.

Az érvényben levő TCR Balance of Performance és WTCR-büntetősúlyok a WTCR-mezőny kocsijainál*

Autó   Hasmagasság   WTCR-súly   BoP-súly   Turbóerő   Összsúly  
Hyundai i30 N TCR   100 mm   60 kg   0 kg   97,5 %   1 325 kg  
Honda Civic Type R FK8 TCR   80 mm   20 kg   0 kg   97,5 %   1 285 kg  
Audi RS 3 LMS   70 mm   0 kg   -10 kg   100 %   1 255 kg  
Volkswagen Golf GTI TCR   70 mm   0 kg   -10 kg   100 %   1 255 kg  
Cupra León TCR   70 mm   0 kg   -20 kg   100 %   1 245 kg  
Alfa Romeo Giulietta TCR   70 mm    0 kg   -40 kg   102,5 %   1 225 kg  
Peugeot 308 TCR   70 mm    0 kg   -40 kg   102,5 %   1 225 kg  

*Még nem a zandvoorti hétvégére érvényes, hanem az előző, nürburgring-nordschleifei versenyre kiadott WTCR-súlyok alapján.