Mindkét futamon magyar indul a 3. helyről a TCR Europe-ban
További Autó-motor cikkek
- Egyedül vágott neki a világnak 12 évesen, most egy egész ország megismerheti a nevét
- Rajtelsőséggel és futamgyőzelemmel kezdte a szezont Michelisz Norbert a TCR World Tourban
- A Sport TV közvetíti Michelisz Norberték versenyeit
- Újabb nagy üzlet köttetett a motorsport világában
- Halálos baleset történt egy hockenheimi futamon: 21 éves versenyző az áldozat
Azok után, hogy a TCR alapú sorozatokra érvényes teljesítménykiegyenlítő rendszer (BoP - balance of performance) komoly csapást mért a szezonban eddig meglehetősen jól teljesítő Hyundaiokra, még a TCR Europe-on belül érvénybe lépő büntetősúlyok is nehezítették a dél-koreai márka, így Michelisz Norbert csapatának, a M1RA-nak is a dolgát a hollandiai Zandvoortban.
Az első két szabadedzésen ennek ellenére egész jó eredményeket sikerült elérni a Hyundaioknak – az első edzésen Nagy Dániel a 6. és 11. helyeken zárta a gyakorlásokat, csapattársa, Francisco Mora a 16. és 10. helyeket érte el (már a M1RA-festést használó kocsival), de hogy a büntetősúlyok ellenére valamennyire versenyben lehetnek,, azt az Európa-kupa összetett pontversenyét vezető Dusan Borkovic mutatta meg, aki a Target Competition Hyundaiával megnyerte a második edzést.
Jól ment az edzéseken a KCMG magyar pilótájának, Tassi Attilának is, aki a második félórás gyakorláson a harmadik legjobb idővel zárt, összességében viszont a zandvoorti versenyre a WTCR-pilóta Jean-Karl Vernay helyére beugró hazai versenyző, Jaap van Lagen volt a legjobb a Leopard Lukoil Audijával, ő egy első és egy második legjobb idővel villant az időmérő előtt.
A kvalifikáció első 20 perces szakaszában a top 12-be való továbbjutás volt a cél, ezt az Európa-kupában induló három magyar versenyzőből ketten is sikerrel teljesítették, egyedül a JLG Motorsport-pilóta nem jutott tovább, Tassi és Nagy mellett nem sikerült viszont a továbbjutás Nagy csapattársának, a másik M1RA-s Morának, aki csak a 18. lett.
Az időmérő második, tízperces felében a spanyol Mikel Azcona ugrott egyből az élre, őt Van Lagen és Tassi követték az első mért körök után – a holland csak 2 századdal volt lassabb –, másodikra viszont nagyon odatette magát hazai pályán Van Lagen, és megszerezte a pole-t. Igazán komoly változások mögötte nem jöttek, Tassi Attila a harmadik rajtkockát szerezte meg, Nagy Dániel pedig a nyolcadikat, vagyis mind a fordított rajtrácsos, mind a rendes futamon magyar pilóta indulhat a harmadik helyről. A fordított rajtrácsos pole-t Danny Kroes húzta be.
A TCR Európa-kupa szombaton és vasárnap is 1-1 futammal folytatódik majd, ezeket 23 perc + 1 kör formátumban rendezik majd. A TCR Europe a hétvégén együtt versenyez a WTCR-rel, vagyis a túraautó-világkupával, a két sorozat teljes programja így alakul:
május 20., vasárnap
- 08.30-09.00 WTCR első időmérő
- 12.20-12.45 TCR Europe első futam (23 perc + 1 kör) (M1RA)
- 16.20-17.00 WTCR első futam (12 kör)
május 21., hétfő
- 08.30-09.30 WTCR második időmérő
- 12.15-12.55 WTCR második futam (12 kör)
- 14.55-15.20 TCR Europe második futam (23 perc + 1 kör) (M1RA)
- 16.35-17.25 WTCR harmadik futam (15 kör)
A TCR Európa-kupa zandvoorti időmérőjének végeredménye
Helyezés | Rajtszám | Pilóta | Csapat | Autó | Q1 | Q2 |
1. | 46 | Jaap van Laagen | Leopard Lukoil Team WRT | Audi RS 3 LMS | 1:44,821 | 1:44,546 |
2. | 34 | Stian Paulsen | Stian Paulsen Racing | Cupra León TCR | 1:45,150 | 1:44,980 |
3. | 94 | Kris Richard | Target Competition | Honda Civic Type R FK8 TCR | 1:45,189 | 1:45,387 |
4. | 99 | Josh Files | KCMG | Honda Civic Type R FK8 TCR | 1:45,289 | 1:45,494 |
5. | 25 | Mikel Azcona | PCR Sport | Cupra León TCR | 1:45,538 | 1:45,499 |
6. | 999 | Nagy Dániel | M1RA | Hyundai i30 N TCR | 1:45,678 | 1:45,564 |
7. | 9 | Tassi Attila | KCMG | Honda Civic Type R FK8 TCR | 1:45,689 | 1:45,635 |
8. | 62 | Dusan Borkovic | Target Competition | Hyundai i30 N TCR | 1:45,732 | 1:45,712 |
9. | 8 | Reece Barr | Target Competition | Hyundai i30 N TCR | 1:45,748 | 1:45,722 |
10. | 38 | Danny Kroes | PCR Sport | Cupra León TCR | 1:45,799 | 1:45,834 |
11. | 11 | Jens Reno Möller | Reno Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | 1:45,957 | 1:45,895 |
12. | 7 | Igor Sztefanovszki | Stefanovski Racing | Hyundai i30 N TCR | 1:45,988 | 1:46,778 |
13. | 4 | Julien Briché | JSB Compétition | Peugeot 308 TCR | 1:45,998 | |
14. | 88 | Maxime Potty | Comtoyou Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | 1:46,151 | |
15. | 23 | Francisco Abreu | Sports&You | Peugeot 308 TCR | 1:46,381 | |
16. | 20 | Jedlóczky Márk | JLG Motorsport | Cupra León TCR | 1:46,437 | |
17. | 13 | Cedric Piro | Autodis Racing by Piro Sports | Honda Civic Type R FK8 TCR | 1:46,659 | |
18. | 26 | Francisco Mora | M1RA | Hyundai i30 N TCR | 1:46,752 | |
19. | 14 | Loris Cencetti | Autodis Racing by Piro Sports | Hyundai i30 N TCR | 1:47,536 | |
20. | 10 | Viktor Davidovszki | PSS Racing Team | Honda Civic Type R FK8 TCR | 1:47,885 | |
21. | 17 | Martin Ryba | Brutal Fish Racing Team | Volkswagen Golf GTI TCR | 1:49,188 | |
22. | 21 | Marie Baus-Coppens | JSB Compétition | Cupra León TCR | 1:51,160 |