Előd
7 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Kinyitja a szörnyraktárat az FIA

2018.06.07. 16:49

2020-tól kezdve teljesen új szabályrendszerre alapoznák az endurance-vb-t, vagyis a WEC-et, ahol az LMP1 nevű prototípusautókat az utcákra készített hipersportautók továbbfejlesztett verziói vehetnék át a főszerepet. A lépésre többek között költségcsökkentésből szánta el magát az FIA, de a Nemzetközi Automobil Szövetség manilai ülése után bejelentetett változtatás mögött az is ott van, hogy megpróbáljanak minél több gyártót a sorozatba csábítani az Audi és a Porsche kiszállása után, ami miatt egyedül a Toyota maradt gyári csapatként a 2018-19-es másfél éves szuperszezonra.

A nagyjából negyedére vágott büdzsé mellett a hipersportautókra építő teljesen szabad dizájnt ígéri az FIA, ami lényegében azt jelenti, hogy iszonyatosan változatos lehet kinézetre a sorozat 2020-tól.

Ennél pontosabb részleteket jövő pénteken, a Le Mans-i 24 órás verseny előtt árul el a promóter Automobile Club de l'Ouest, amely arra számít, hogy az új, GTP névre keresztelt formula iránt legalább három, de inkább több gyártó érdeklődik majd. Ennek lényege az lesz egyébként, hogy a prototípuskocsikat a hipersportautók mintájára szabhassák, és a megalkotásában a Toyota, a McLaren, az Aston Martin, a Ferrari és a Ford is részt vett.

A Ferrari valószínűleg az FXX-K Evóra alapoz majd, a McLaren valószínűleg a inkább a Sennára, mint a P1-re, az Aston Martin a Valkyrie-re, de ott van a Mercedes Project ONE-ja, a Lamborghini Centenario, vagy épp a Porsche 918 Spyder, ami mind bekerülhet a mezőnybe akár.