Árpád
-2 °C
3 °C

Kisujjnyi könnyítést kap Michelisz csapata

2018.06.07. 11:30

Minimális módosítást jelentettek be a TCR Európa-kupa hétvégi, spa-francorchampsi futamai előtt a TCR-alapú sorozatokon belül érvényes teljesítménykiegyenlítő-rendszerben, a Balance of Performance-ben (BoP),

egyedül a Hyundainál történt változás, 10 centiről 9 centire csökkentették a dél-koreai autók hasmagasságát.

A Michelisz Norbert csapata, a M1RA által is futtatott kocsi továbbra is a legnehezebb alapsúlyú lesz a mezőnyben, ráadásul a 97,5 százalékra visszacsavart motorerőn sem módosítottak a TCR szakemberei. A többi modell kapcsán nem módosítottak.

Ezek értelmében így néz majd ki a TCR Európa-kupa büntetőtáblázata a belga versenyhétvégén, már a TCR Európa-kupán belül érvényes plusz büntetősúlyokkal együtt:

Autó Hasmagasság TCR Európa-kupa-súly BoP-súly Turbóerő Összsúly
Hyundai i30 N TCR 90 mm 50 kg 0 kg 97,5 % 1 315 kg
Honda Civic Type R FK8 TCR 80 mm 40 kg 0 kg 97,5 % 1 305 kg
Cupra León TCR 70 mm 60 kg -20 kg 100 % 1 305 kg
Audi RS 3 LMS 70 mm 40 kg -10 kg 100 % 1 295 kg
Volkswagen Golf GTI TCR 70 mm 0 kg -10 kg 100 % 1 255 kg
Peugeot 308 TCR 70 mm 0 kg -40 kg 102,5 % 1 225 kg

A WTCR és a TCR Európa-kupa legutóbbi, zandvoorti közös fordulója előtt bejelentett drasztikus módosítások lényegében versenyképtelenné tették az addig élen levő Hyundaiokat, az 1 centis hasmagasság-csökkentés kapcsán kérdés, hogy mekkora változást hoz majd az erőviszonyokon belül.

A belga hétvége előtt a Hell Energy Racing with KCMG versenyzője, Tassi Attila az összetett negyedik helyén áll, a M1RA-pilóta Nagy Dániel közvetlenül mögötte jön, míg csapattársa, Francisco Mora a kilencedik. A csapatversenyben Tassiék vezetnek, Michelisz csapata, a M1RA az ötödik.

A WTCR következő, portugáliai futamai előtt még módosíthatják majd a BoP-t az addigi TCR-versenyek eredménye alapján, míg a holland futamok időeredménye alapján a WTCR saját büntetősúly-rendszere is változhat majd.

A TCR Európa-kupa programja Spa-Francorchamps-ban

június 8., péntek

  • 10.48-11.18 Első szabadedzés
  • 16.35-17.05 Második szabadedzés

június 9., szombat

  • 10.55-11.30 Időmérő
  • 17.20-17.50 Első futam (23 perc + 1 kör)

június 10., vasárnap

  • 11.20-11.50 Második futam (23 perc + 1 kör)

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?