Előd
7 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Csodával felérő dupla pontszerzés Michelisz csapatának Spában

2018-2018 Spa Race 1---2018 TCR Europe Spa R1, 999 Daniel Nagy 1
2018.06.10. 11:56
A verseny leintése után változott a győztes a második spái TCR Európa-kupa-futamon, de ez nem érintette a magyar versenyzőket. A M1RA dupla pontszerzéssel, Tassi nulla ponttal zárta a második futamot.

Incidens nélkül jött el a rajtnál a TCR Európa-kupa mezőnye a második spa-francorchamps-i futamon, amit a Target Competition két Hyundaia kezdett az élről. A párosból Kris Richard jött el jobban, és az első kör végére még növelni is tudta az előnyét az őt üldöző Josh Filesszal szemben.

Eközben a magyarok, illetve magyar érdekeltségű versenyzők is szépen jöttek fölfelé, a tizenegyedik helyről rajtoló Nagy Dániel az első kör végén már a kilencedik volt, csapattársa, Francisco Mora a tizenegyedik, Tassi Attila pedig a tizenharmadik, de még sak ekkor kezdtek bele az előzgetésekbe.

Ahogy a szombaton a pole-t megszerző Jean-Karl Vernay is – a francia Audiját lehetett várni a büntetőrendszer alapján az egyik leggyorsabb kocsinak, és ezt bizonyítatta is. Vernay kicsit több mint egy kör alatt a negyedik helyre jött fel a tizedikről, amit egy kisebb hiba után nagy csatában kellett aztán visszaszereznie.

Az ötödik körben aztán jött a biztonsági autó, értékes versenyzidőt elvéve a 23 perc + 1 kör versenyformátum miatt – ez leginkább a versenyben vezető Richardot érintette érzékenyen, aki 2,7 másodperces előnyt vesztett el a safety car miatt. A biztonsági autóra Tassi Attila miatt volt szükség, a fiatal magyar versenyzőt a kavicságyból kellett menteni – ez picit nehezen ment, úgyhogy elég sokáig maradt a SC.

A kvázi gurulórajt után Richard megtartotta első helyét a futamból fennmaradó maradék szűk 3 perc + 1 kör indulására, részben azért, mert az őt üldöző Filesnak műszaki problémája lett. Nagy Dániel ezt is kihasználva remekül kezdte a hajrát, és a hetedik helyig lőtt ki Reece Barrt megelőzve, de gyorsan megérkezett mögé az összetettbeli egyik riválisa, Dusan Borkovic. Szinte mindenki nyert még egy helyet, amikor két körrel a vége előtt  a hátsó sikánban Vernay erőszakosan vágott be Julien Briché mellé, és defetket kapott.

Rögtön utána Briché átvette a vezetést, de a második helyre visszacsúszó Richard meglökte, ami miatt a Peugeot-versenyző egyből visszacsúszott másodiknak – az estet a leintés után büntették, Richard egy másodperces büntetést kapott, amivel elvesztette a futamgyőzelmet.

A hajrában előzni tudott Nagy Dániel csapattársa, Francisco Mora is, így mindkét M1RA-pilóta pontszerző helyen zárt úgy, hogy egyikük sem a top 10-ből indult. A futamot a büntetés miatt a peugeot-s Julien Briché nyerte a hyundaios Kris Richard, illetve a Volkswagent vezető Maxime Potty előtt – utóbbi dupla dobogót szerzett Belgiumban.

Három versenyhétvége után az összetettben a spanyol Mikel Azcona vezet 95 ponttal, majd Dusan Borkovic (84) jön, aztán egy kisebb szakadék után Jean-Karl Vernay (56), Nagy Dániel (54) és Josh Files (50) következnek- A csapatversenyben a Target Competition áll legjobban 134 ponttal, a PCR Sport a második 126-tal, majd a Tassit versenyeztető Hell Energy Racing with KCMG, illetve a Leopard Lukoil Team jön még a dobogón 94-94 ponttal. Micheliszék, vagyis a M1RA 74 ponttal az ötödik.

A M1RA a lehetőségekhez képest jól zárt, úgy gyűjtöttek 13 pontot, hogy a büntetőrendszer erősen a Hyundai ellen van még mindig. Tassi Attila és Josh Files, vagyis a Hell Energy Racing with KCMG versenyzői a remek zandvoorti teljesítmény után nulláztak Spában.

A TCR Európa-kupa július 7-8-án a Hungaroringen folytatódik majd.

A TCR Európa-kupa második spái futamának végeredménye

Helyezés Rajtszám Pilóta Csapat Autó Idő/Különbség
1. 4 Julien Briché JSB Compétition Peugeot 308 TCR 27:54,660
2. 94 Kris Richard Target Competition Hyundai i30 N TCR +0,283 mp  
3. 88 Maxime Potty Comtoyou Racing Volkswagen Golf GTI TCR +1,130  
4. 25 Mikel Azcona PCR Sport Cupra León TCR +1,900  
5. 34 Stian Paulsen Stian Paulsen Racing Cupra León TCR +2,721  
6. 999 Nagy Dániel M1RA Hyundai i30 N TCR +3,237  
7. 62 Dusan Borkovic Target Competition Hyundai i30 N TCR +4,211  
8. 8 Reece Barr Target Competition Hyundai i30 N TCR +4,922  
9. 38 Danny Kroes PCR Sport Cupra León TCR +8,929  
10. 26 Francisco Mora M1RA Hyundai i30 N TCR +9,469  
11. 23 Francisco Abreu Sports&You Peugeot 308 TCR +10,211  
12. 13 Cedric Piro Autodis Racing by Piro Sports Honda Civic Type R FK8 TCR +11,922  
13. 11 Jens Reno Möller Reno Racing Honda Civic Type R FK8 TCR +13,550  
14. 63 Giovanni Altoé Pit Lane Competizioni Audi RS 3 LMS +16,038  
15. 35 Munkong Sathienthirakul Monlau Competición Cupra León TCR +16,494  
16. 21 Marie Baus-Coppens JSB Compétition Cupra León TCR +17,168  
17. 17 Martin Ryba Brutal Fish Racing Team Volkswagen Golf GTI TCR +24,027  
18. 14 Loris Cencetti Autodis Racing by Piro Sports Hyundai i30 N TCR +1 kör  
19. 99 Josh Files Hell Energy Racing with KCMG Honda Civic Type R FK8 TCR +2 kör  
- 69 Jean-Karl Vernay Leopard Lukoil Team Audi RS 3 LMS + 3 kör  
- 9 Tassi Attila Hell Energy Racing with KCMG Honda Civic Type R FK8 TCR +6 kör  
- 42 Stefano Comini Autodis Racing by THX Honda Civic Type R FK8 TCR +6 kör