Jolán
2 °C
4 °C

Végre nem Micheliszék a legnehezebbek

2018.06.21. 16:06

A legutóbbi három WTCR-versenyhétvége eredményeit figyelembe vevő, a túraautó-világkupán belül érvényes büntetősúly-rendszernek köszönhetően már nem a Hyundaiok, vagyis Michelisz Norberték autója lesz a legnehezebb a vk-mezőnyben.

A Nürgburgring-Norschleifén már közel volt hozzájuk időben a többi csapat, de Zandvoortra még így is drasztikus nehezítést kaptak a Hyundaiok a BoP-n belül (Balance of Performance), aminek meg is lett az eredménye: az az egy hétvége elég volt ahhoz, hogy a Honda átvegye az etalonszerepet a WTCR-ben, mostanra ugyanis a japán gyártó autói futották a legutóbbi három hétvége legjobb átlagidejeit.

A WTCR portugáliai hétvégéjének programja

június 23., szombat

  • 10.00-10.30 Első szabadedzés
  • 12.00-12.30 Második szabadedzés
  • 13.30-14.10 Első időmérő
  • 17.00-17.30 Első futam

június 24., vasárnap

  • 10.00-10.50 Második időmérő
  • 14.45-15.15 Második futam
  • 18.10-18.45 Harmadik futam

A Hondák így a WTCR-rendszeren belül 60, a Hyundaiok 50, az Audik 40, a Volkswagenek pedig 30 kilót kapnak majd, ehhez jön hozzá a TCR-sorozatokra érvényes BoP rendszere még – ebben Hollandia óta 10 mm-rel lejjebb tették a Hyundaiok hasmagasságát, de még mindig a dél-koreai kocsi a legmagasabb a mezőnyben.

Az erőviszonyok kapcsán Michelisz Norbert azt jósolta, hogy várható újabb BoP-módosítás nélkül, a WTCR-súlyokkal esélyük lehet a Vila Real-i pályán a többiekkel szemben. Persze, ha esetleg hozzányúlnának a BoP-hez, az külön öröm lenne.

Összességében a Hyundaiok vesztettek 10 kilót, a Hondák és az Audik kaptak 40-et, a Volkswagenek pedig 30-at, tehát a Hollandiában menő kocsikhoz képest nettó 50-40 kilót nyertek Micheliszék, ez elég lehet, hogy újra versenyképesek legyenek velük szemben, de beszállhat a versenybe az alapsúlyon maradó Cupra, és a többiekhez képest nagyon könnyű, Hollandiában mégis futamot nyerő Peugeot.

A módosított WTCR-súlyok és a BoP eredménye után így fest a mezőny Vila Realban:

A WTCR-büntetőrendszer és a BoP Portugáliában
Autó   Hasmagasság   WTCR-büntetősúly   BoP-büntetősúly   Motorerő   Összsúly  
Honda Civic Type R FK8 TCR   80 mm   60 kg   0 kg   97,5 %   1 325 kg  
Hyundai i30 N TCR   90 mm   50 kg   0 kg   97,5 %   1 315 kg  
Audi RS3 LMS   70 mm    40 kg   -10 kg   100 %   1 295 kg  
Volkswagen Golf GTI TCR   70 mm   30 kg   -20 kg   100 %   1 285 kg  
Cupra León TCR   70 mm   0 kg   -20 kg   100 %   1 245 kg  
Alfa Romeo Giulietta TCR   70 mm   0 kg   -40 kg   102,5 %   1 225 kg  
Peugeot 308 TCR   70 mm   0 kg   -40 kg   102,5 %   1 225 kg  

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?